Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 61

Topic: Kokosolie tegen teken

  1. #16
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Kokosolie tegen teken

    Wat een goed idee! Wij hebben (alweer) vrij veel teken in de tuin, en Yuna heeft nu al 4 gehad in 2 weken tijd. Ze krijgt er ook nog van die hele grote bulten/plekken van dus alles wat werkt is welkom hier. Ga het ook eens proberen met kokosolie, dat lusten ze vast wel door wat vlees.

  2. #17
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ik smeer Vinurs neus nu een maand in met kokosolie en ik heb geen teek meer gezien. Misschien is het toeval? Ik ben komende week weg, dan wordt zijn neus niet ingesmeerd. Vraag ik wel even of iemand dagelijks zijn neus checkt. Ben benieuwd of hij dan toch weer teken krijgt...

    Ik had ook wat op zijn hals gesmeerd, want daar had hij wat plekjes. Maar de dag daarna zaten daar onwijs veel bultjes (denk insectenbeten), dus dat doe ik niet meer.

    Wat is jullie ervaring tot nu toe?

  3. #18
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ik heb het gebruikt voor mijn hondjes, maar dan wel in combi met een natuurlijke olie nog tegen teken en vlooien, omdat Joy bleef krabben heb ik nu toch een chemisch middel toegediend omdat ik bang was voor vlooien, achteraf niet nodig geweest want ze blijft wat krabben dus het heeft een andere oorzaak.

    Ik gebruik het kokosvet iedere keer als ik ergens met ze ga wandelen waar lang gras is en als ik met ze naar het bos ga, ook met ze naar de duinen geweest, af en toe zie ik een teek lopen maar wat opvalt is dat ze zich niet vastzuigen, het scheelt echt veel anders haal ik er soms na een boswandeling vooral bij blonde Spike wel 15 stuks af. Ik heb dit jaar heel weinig teken gespot terwijl ik hoor dat er veel zijn...
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #19
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Kokosolie tegen teken

    Oh wat goed Janneke! Bij jou lijkt het dus ook echt te werken! Mini-forum-test is tot nu toe wel geslaagd

  5. #20
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Kokosolie tegen teken

    Wat goed!

    Hier hadden de pony's (vooral Wente) wondjes/plekjes op de benen afentoe. Ik dacht ook aan teken en smeer nu regelmatig wat kokosvet op de beentjes. De plekjes zijn nu bijna weg!
    Twee weken terug had Bailey ook een lelijke bijtwond op z'n bil, is supersnel en mooi genezen door kokos te smeren. Het werkt nl. ook ontstekingsremmend en bacteriewerend, ideaal!
    Ik vind het superspul, er zit nu standaard een bakje in mijn poetskist.

  6. #21

    Re: Kokosolie tegen teken

    Alweer een oude post zag ik maar bij ons op het land beginnen de teken alweer lekker actief te worden! Erg benieuwd hoe inmiddels de kokosolie bevallen is bij de rest? En iemand enig idee waarom het paard dat ik verzorg (onderin rang) altijd last van teken heeft en bij de rest van de kudde slechts een sporadisch teekje gevonden wordt...

  7. #22
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Kokosolie tegen teken

    Wat goed om de post weer omhoog te halen!
    Ik ben van de week weer preventief begonnen met kokosolie smeren, omdat ik hoorde dat de teken dit jaar extra actief waren.

    Liliangre, zou het paard dat lager in rang is vaker aan de bosrand staan? Of heeft hij misschien een andere kleur en zou dat meespelen?

  8. #23
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ik smeer ook weer sinds ze het gras op gaan. Vorig jaar had ik wel het idee dat het hielp.

    Volgens mij vinden teken sommige mensen/dieren gewoon lekkerder dan anderen. Ik heb nog nooit een teek gehad, maar ik ken ook mensen die altijd een teek hebben als ze in het bos geweest zijn.

  9. #24
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Kokosolie tegen teken

    Kleur speelt zeker mee, ik heb 2 hondjes een blonde en een bruin hondje, als ik het bos in ga dan zit het blonde hondje onder de teken en de bruine heeft er een paar.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #25

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ze is voskleurig maar een van de andere paarden ook... Hij heeft er geen last van... Ze is wel laat met verharen misschien dat de lange haren erg aantrekkelijk zijn. Ik ga de kokosolie in ieder geval uitproberen binnenkort!

  11. #26

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ik ben het ook maar eens gaan proberen, op mezelf.
    Mijn tuin is echt teken-walhalla, echt iedere keer dat ik (zonder kokosolie) maar heel even door het gras loop, kan ik er weer één (of meer) van m'n been plukken.
    Met kokosolie heb ik er nog geen één gezien, zelfs niet na een paar middagen lang in de tuin werken, dus ik ben blij
    Surrender to fun!

  12. #27
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Kokosolie tegen teken

    Super spul die kokosolie.
    Ik neem aan dat jullie dan de geurende olie gebruiken en niet de ontgeurde?
    We hebben hier altijd een aantal potten in huis. Heerlijk om mee te bakken en smeren!
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  13. #28

    Re: Kokosolie tegen teken

    Ik heb ook gewoon de kokosolie om mee te bakken gepakt. Ideale dubbel functie nu: eetbare bodylotion
    (al kan het wel een droge huid geven heb ik gemerkt, dus ik smeer nu heel minimaal, alleen op "tuin-dagen")
    Laatst gewijzigd door Hästli; 13-05-16 om 12:19.
    Surrender to fun!

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Kokosolie tegen teken

    Het heeft ook nog eens een lichte UV-werende werking en beschermt je dus enigszins tegen verbranden. Ook mooi meegenomen.

  15. #30

    Re: Kokosolie tegen teken

    Waar kun je dat halen, kokosolie? Dat ga ik ook maar proberen.
    Lazir heeft voor het 2e jaar weer enorm veel last van de teken, op zijn neus. Worden meteen geïrriteerde plekken, heel vervelend.
    Blijft die olie dan wel een beetje zitten? (zonnebrandcreme is altijd binnen 2 minuten weer eraf met 1 keer door het gras schuren)
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •