Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

  1. #1

    Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Hoi! Ik ben benieuwd naar jullie tips over het volgende:

    Ik heb mijn huidige pony sinds twee maanden en ze staat nu 's nachts op stal. Op stal heeft ze zo'n automatisch drinkbakje. Maar ik kwam erachter dat ze daar niet uit drinkt. Eerst kon ik me nog voorstellen dat het moeilijk te zien of is ze er nou daadwerkelijk wel of niet uit drinkt, aangezien als een paard eruit drinkt, het water ongeveer op hetzelfde niveau blijft. Maar ik heb hem meerdere malen tot het randje vol gezet, maar dan alsnog de dagen erna niets eruit. Als ik water liet lopen, stond ze ook wel te snuiven in de stal (dit werd wel minder). Nu had ik brokjes erin gelegd. Deze probeert ze vakkundig onder de lepel vandaan te halen, waar ze erg goed in is. Het is wel voorgekomen dat er dan toch water ging lopen. Hier was ze dan in elk geval niet bang meer voor. Dus ik dacht: nou, nu weet ze het water te vinden en is ze er niet bang voor, dus probleem opgelost. Maar het valt me op dat nog steeds altijd het water op hetzelfde niveau blijft (ook als ik hem helemaal vol laat lopen). Dus ze drinkt nog steeds niet echt. Overdag buiten heeft ze gewoon een grote drinkbak waar ze wel uit drinkt. Dus ze krijgt in elk geval wel water binnen. En ik denk ook wel genoeg om me er verder niet heel erg druk om te maken. Ergens zegt mijn gevoel ook, als ze dorst krijgt, gaat ze vanzelf drinken. Maar blijkbaar drinkt ze overdag genoeg om op stal niet zo erg dorst te hebben dat ze eruit gaat drinken. Maar op stal krijgt ze meerdere keren hooi, dus het lijkt me toch echt beter als ze daarnaast wel gewoon drinkt!

    Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? En ik ben benieuwd naar jullie tips!

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Ik heb weleens een pony gehad die niet uit een automatische drinkbak met lepel dronk.
    Hij heeft een vlotterbak gekregen, die loopt vanzelf vol, dat ging wel goed.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Ik heb een pony die toen ze bij mij kwam ook bang was voor het geluid van de automatische drinkbak en er niet uit dronk. Met een paar dagen training was dit opgelost. Ik liet de drinkbak lopen (emmer eronder) en als ze niet meer dan achteren liep dan stopte ik en beloonde haar met wat voer. Dan zette ik haar weer voor de drinkbak en begon de oefening opnieuw. Uiteindelijk durfde ze haar neus erin te steken terwijl ik het water liet lopen en is ze de drinkbak zelf gaan bedienen.

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Whoopie doet het ook liever niet, toen ze nog op een pensionstal stond, stond ze s'nachts op stal en maakte er geen gebruik van. Overdag dronk ze dan buiten uit een ton, nu kunnen paarden wel een hele tijd zonder water. Op mijn huidige stal drinkt ze er ook niet uit, ik geef nu toch maar water uit tonnen omdat ze snel neigt wat last te krijgen van verstopping, daarom neem ik liever geen risico. Ik zou het een beetje in de gaten houden maar als het geen problemen geeft..., je kunt ook appelstroop op de lepel smeren of honing dat zijn ook van die trucjes.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5

    Re: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Dank jullie wel

    een vlotterbakje gaat voor haar denk ik niet werken, want ook al zet ik het drinkbakje helemaal vol met water, drinkt ze er ook niets uit (en dan zou ze toch al best wat kunnen drinken zonder de lepel aan te raken).

    Ik heb inderdaad ook niet het idee dat ze er nu echt onder lijdt op dit moment, maar mijn gevoel zegt dat paarden naast hooi toch goed moeten kunnen drinken (ik zie paarden tijdens het hooi eten vaak meerdere keren even wat drinken).
    Lekkers in het drinkbakje heb ik dus al geprobeerd. Ze lijkt niet meer bang te zijn. Maar ze drinkt er gewoon liever niet uit. Als ik een emmer met water in de stal zet, zie ik de volgende dag dat ze daar wel uit gedronken heeft..

    Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat ik nu wel gewoon standaard een emmer met water in de stal zet, omdat ik vind dat ze wel gewoon water moet drinken. Aan de andere kant denk ik dat ze dan juist helemaal nooit uit het drinkbakje zal gaan drinken.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Pony drinkt niet uit automatische drinkbak

    Ja dat is idd het eeuwige dilemma, als je een emmer met water neerzet dan is er geen motivatie om uit de drinkbak te drinken, maar aand e andere kant als het geen probleem is ome en emmer water neer te zetten dan is het probleem ook opgelost.

    Op zich vind ik het wel fijn als ze uit de drinkbak willen drinken, in de winter staan paarden wel eens langer op stal, door gladheid bv of heel slecht weer, stel je voor je bent er zelf niet dagelijks wie zorgt er dan voor water. Whoopie dronk overigens wel het eerste beetje water uit de bak, later heb ik haar ergens anders gehad daar hingen ook buiten drinkbakjes, daar is ze er wel uit gaan drinken misschien omdat ze het de andere paarden ook zag doen of er geen alternatief was want later op een andere plaats dronk ze er weer niet uit maar daar werd buiten weer water aangeboden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •