Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Liberty auditie met Wick

  1. #1
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Liberty auditie met Wick

    Nooit gedacht, nou in ieder geval heel lang niet voor mogelijk geacht. Liberty was niet onze savvy (veel te losjes, dat losse) en ik heb het lang in de ijskast gehad. Maar "never say never, don't always say always, just usually say usually". Dus zijn we "ergens begonnen" en met vallen en opstaan is het "iets" geworden. Toen we eenmaal over de vrees van het losse heen waren, bleek dat we heel veel konden. Alle selfassesment taken van level 4 liberty, bijvoorbeeld. Maar een level 4 auditie, dat viel nog een beetje tegen. Want vliegende wissels wordt Wick toch altijd nog rb-ig van en dan door met taken is lastig.

    Uiteindelijk hebben we vol gehouden, tot we afgelopen zondag ene knap filmpje hadden. Rustig en degelijk, niet speciaal of spectaculair. Maar juist die rust is speciaal voor ons, dat was ons leerpunt. Ik ben er dus gewoon erg trots op, op Wickje en hoe ze nog altijd ontwikkeld. Zelf als het geen level 4 is (level 3 heb ik gehaald met Pup) is het allemaal goed.

    https://youtu.be/_dcAVFfO_Qw

    https://youtu.be/1PqdpnGeVk4

    Auditie is onderweg naar Parelli, duurt vier tot zes weken dus we wachten rustig af.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  2. #2
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Liberty auditie met Wick

    Ik vind het een mooie auditie! Ben benieuwd!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  3. #3
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Liberty auditie met Wick

    Dat je er trots op bent is denk nog belangrijker dan het behalen van, het is een mooi fijn en een for the wick filmpje.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Liberty auditie met Wick

    Dank voor je inspiratie, door dit soort mooie dingen krijg ik ook weer zin om de draad op te pakken. En iets hoeft niet spectaculair te zijn om goed te zijn - voor mij is dit helemaal goed genoeg .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Liberty auditie met Wick

    Ik vind het heel erg knap van jullie, vooral als je weet wat voor proces eraan vooraf gaat. Goed dat je toch de uitdaging met jezelf bent aangegaan, het ziet er mooi rustig uit, moet wel lachen om hoe ze draaft .
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Liberty auditie met Wick

    Mooi! Knap! Grappig hoe ze er even tussenuit piept hihi.
    Ze is inderdaad heel rustig, ze snelwandelt min of meer in draf lijkt het. Maar dat maakt wel dat het rust uitstraalt en als ze wil dan kan ze, dan laat ze ook wel zien. Ze let goed op, en ik vind het ook fijn zoals je haar niet superstrak houdt. Dan blijft de communicatie over en weer gaan en daar hou ik iig van. Niet van die koreaanse militair-achtige drills....
    Toppie! Hoop dat ze er enthousiast over zijn!

  7. #7
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Liberty auditie met Wick

    Ik vind hem mooi en rust uitstralen!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  8. #8
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Liberty auditie met Wick

    Bedankt allemaal. Ze loopt soms echt als een garnaal, soms als een omgekeerde banaan maar als ik dat allemaal negeer en afwacht zit daar achter het fijne en werkbare paard. Maar niet als m'n brein doet "auditie, auditie, auditie"
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  9. #9
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Liberty auditie met Wick

    Hoi Saar,

    Ik vind het een prachtig filmpje, de communicatie blijft, wat er ook gebeurd. Knap, nog knapper als je bedenkt dat dit tot voor kort niet jullie savvy was, het is maar net wat je in je hoofd hebt, dat blijkt maar weer. Nu heb je in je hoofd dat @liberty wel je savvy is en dat het gaaf is, dus dat is het.

    Maar ik wil ook wat (positief bedoelde) kanttekeningen maken. Zelf ben ik kritisch, veel te kritisch en dat zou je op dit moment in mijn filmpjes terug zien, dat vind ik mooi bij jouw film, je geeft haar ruimte. Ik voel me eigenlijk wel opgelaten om dit berichtje te plaatsen hoor, tenslotte heb ik nog geen enkel filmpje ingestuurd… Toch doe ik het, al is het maar om er een fijne discussie uit te laten ontstaan, als dat gebeurd, of misschien klopt mijn beeld van level 4 niet en kom ik daar nu achter

    Ik vind het nog geen level 4 filmpje. Bij level 4 heb ik voor ogen dat ongeacht de horsenality, je een bepaald beeld ‘hoort’ te kunnen laten zien. Dat je niet zou hoeven te melden welke horsenality je paard is omdat het beeld in balans is dus het ook niet van belang is, zeg maar.
    Dus op de cirkel andersom gebogen bijvoorbeeld, ik denk dat als je nog net een paar maandjes verder speelt dat dat vanzelf komt, online kan ze het ook heel mooi toch?
    En de COD, hoe knap ook dat ze connected blijft, hij is nog net niet ‘af’ zeg maar, ze valt erna snel terug. Ik mis een beetje de obsakels, een sprongetje, dat soort dingen, ik dacht dat die er ook bij hoorden maar dat kan ik mis hebben (lijstje niet bij de hand).
    Als laatste zie ik een beetje terug wat ik in juni van Mikey te horen kreeg tijdens mijn open Liberty les, het is af en toe nog een beetje ‘smeken’ om bij je te blijven door steeds een klein beetje te disengagen. Wat niet verkeerd is hoor, je hebt die controle nu eenmaal, maar het mag een stapje hogerop zeg maar. Het is maar een fijn lijntje, dat Liberty gebeuren, maar ik denk dat jullie wel klaar zijn voor een schepje er bovenop, als je deze wederzijdse communicatie maar niet uit het ook verliest door net als ik soms te kritisch te worden.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  10. #10
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Liberty auditie met Wick

    Hee Eva, ik vind het fijn dat je kritisch bent. Zoals je misschien wel weet, kan er niemand zo kritisch zijn op mij als ik ben op mezelf. Ik baal onwijs dat ik jaren terug Level 3 heb gehaald met Pup, want nu ligt de lat voor Wick heel hoog. Waarschijnlijk te hoog voor ons nu, want ook ik twijfel of het level 4 waardig is. Maar als ik twijfel en niet controleer, dan weet ik het nooit.
    Level 3 is het hopelijk wel en op een drie plus ben ik al heel trots. It's not about the level. Het is de meting waar we zijn, ongeacht het resultaat. En wil ik wel level 4 halen als dat ten koste gaat van m'n relatie? Nee. Maar bij leren hoort controleren en dit is een controle moment. Laat ze er maar een cijfer op plakken.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #11
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Liberty auditie met Wick

    Mooi dat je er zo inzit Saar!
    Ik vind het een heel mooi filmpje. Ik vind het knap wat jullie kunnen. En daar ben je heel terecht trots op!!!
    Spannend nu afwachten, of valt dat mee?

  12. #12
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Liberty auditie met Wick

    Tegen de tijd dat het oordeel komt, zijn we ruim er maand verder. Nee, niet spannend. Gewoon benieuwd.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  13. #13
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Liberty auditie met Wick

    Fijn Saar, dan ben ik benieuwd samen met jou
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  14. #14
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Liberty auditie met Wick

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik baal onwijs dat ik jaren terug Level 3 heb gehaald met Pup, want nu ligt de lat voor Wick heel hoog. Waarschijnlijk te hoog voor ons nu, want ook ik twijfel of het level 4 waardig is. Maar als ik twijfel en niet controleer, dan weet ik het nooit.
    Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt? Het klinkt alsof je met een tweede (ander) paard geen audition mag insturen als deze lager of gelijk aan een eerder behaalde? Dat dus eigenlijk jouw niveau bepaald wordt. En niet van jullie als team?
    als dat zo is, dan zou ik dat vreemd vinden.
    Bij de dressuur wedstrijden geldt (vroeguh...) dat het niveau van de ruiter pas mee gaat tellen als je twee paarden naar het Z hebt gereden. Dan moest je verplicht in een bepaalde categorie beginnen. Omdat je dan min of meer bewezen hebt dat je daar consistent in bent. Zoiets. Omdat ik met 1 paard Z heb gereden zou ik met Vash mógen beginnen in de L. Hoeft niet, mág. Daar zit dus nuance in.
    Maar goed, misschien begrijp ik het wel verkeerd. Zo niet, wat is of zou de reden kunnen zijn om zo voor de mens/trainer te kiezen?
    Kan me voorstellen, juist als je zelf best kritisch bent, dat het eens fijn is als iemand er een klap op geeft van: dít vinden wij ervan.
    Wie beoordelen die auditions eigenlijk?
    Laatst gewijzigd door lila; 25-04-15 om 01:34.

  15. #15
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Liberty auditie met Wick

    Audities gaan niet over je relatie, maar over je vaardigheden als horseman. Dus je mag best lager auditie doen (Pat z'n portemonee wil graag dat je vaak auditeert a €50,-- per keer) maar omdat het over m'n ontwikkeling als horseman gaat heeft het geen zin. Ik maak toch ook de keuze om Wick te pakken?

    Van "we kunnen geen liberty" naar auditie level 4 in zes maanden is best een stap. Te groot misschien? De selfassesment taken kunnen we, maar een auditie filmpje is echt anders. Dat is als dressuur, dat je de oefeningen wel beheerst los van elkaar, maar aaneen geregen lukt het dan niet. Dat punt hebben we sessies gehad. In dit filmpje hebben Wick en ik rust nodig om "de boel" bijeen te houden. Ik voel dat als horsemanship, weten wanneer je moet wachten. Zit ook een misser van me in, in de change van rechts naar links. Teveel druk van mijn kant, ze buigt van me af, ik vraag toch de vliegende wissel en dan kan ze niet anders als buitenom. Stom, fout, los het op. Ook dat is horsemanship imo. Maar hoe ze dat in de VS zien weet ik niet. Tijd zal het leren.

    Audities worden beoordeeld door het auditie team en volgens mij zijn dat interns. Dus twee sterren instructeurs bezig met hun weg naar de derde ster.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •