-
Forum Meubilair
L2 perikelen, grondwerk is saai!???
Na mn frustratieverhaaltje gaat het alweer een beetje beter. Ik doe nog wat freestyle rijden met cs' of touwtje om de hals maar verder heb ik alle IP's lekker laten zitten.
Ben weer in de boekjes gaan neuzen welke L2 oefeningen in grondwerk er nog te doen zijn,. Hm... valt dat vies tegen! In bijna elke stage staat bij online en/of liberty: oefeningen verbeteren. Soms heeft hij nog wat gekopieerd uit L1 om het boekje wat op te vullen, maar het zegt vrij weining vind ik.
Hm, ben ik nou (op trailerladen na) klaar met L2? Nee toch? Tuurlijk zijn er nog dingen te verbeteren. Maar waar zijn de oefeningen die L2 zoveel leuker moesten maken?
Het was me al eerder opgevallen, maar L2 valt me kwa inhoud van het grondwerk alweer een beetje tegen.
Zie ik iets over het hoofd of hebben meer mensen daar last van?
-
Actief Forumlid
Re: L2 perikelen, grondwerk is saai!???
Mooi dat het al wat beter gaat met je frustratiegedachten!
Het klopt dat de laatste gedeeltes van level 2 vooral uit rijden bestaan. Hierdoor ben ik ook zelf meer gaan rijden en het rijden word dan ook echt leuk! Ik denk dat kwa grondwerk vooral het liberty het zo leuk maakt! Alle 7 games at liberty spelen, yieha! En als dat allemaal ook lekker gaat kan je natuurlijk ook met het grondwerk van level 3 beginnen, maar dat gaat natuurlijk ook om de verfijning he
-
Ik vind dat ook, Sandra! Ik dacht ook dat het aan mij lag, ik heb ze nl. alleen nog maar globaal doorgelezen, maar vond ook weinig nieuws. Darom ben ik me maar toe gaan spitsen op rijden, want daar zit wel veel nieuws in.
Ik vermoed ook dat daar gedeeltelijk mijn gebrek aan motivatie door komt (naast de koude en de duisternis), want als je oude grondwerkoefening alleen maar moet verbeteren, versnellen en off-line gaat doen, zijn de oefeningen op zich toch eigenlijk hetzelfde voor het paard, alleen vraag je nu meer. Ik was daarom bang dat de saaiheid erin zou sluipen.
Wel heb ik vandaag na het rijden perongeluk wat 'volg'oefeningen gedaan, zonder lead-rope. Dat was helemaal niet de bedoeling, maar ik had de teugels er al afgehaald, en ik ben te lui om met mijn zadel te sjouwen, dus wilde ik dat mijn paard gewoon los met me zou meelopen, dus ik wijs met m'n vingertje naar voren en ze loopt mee! Wauw (stiekum had ik verwacht dat ze de buxus zou gaan opeten die er stond), dus gelijk de achteruit getest en een wending naar rechts (ik stond aan de linkerkant), en ik kan je zeggen DAT WAS KICKEN! Volgens mij had ze zelf niet in de gaten dat er geen leadrope aanzat
, maar dat soort kleine ontdekkingen maakt dan wel dat ik weer zin krijg om één en ander weer op te pakken en te 'verbeteren' (want daar komt het dan op neer hè?)
-
het grote verschil volgens mij is dat je er nu een 'purpose', een doel aan moet proberen te verbinden. ergens naar toe driven, ergens overheen/tussendoor yoyo-en, ergens overheen squeezen maar als je dat al deed dan was je al bezig met L2 grondwerk en dan is het niet vernieuwend. daarbij maak je de lijn langer en probeer je m niet te gebruiken door het midden van de lijn bij al je oefeningen op de grond te houden zodat het uiteindelijk at liberty gebeurt. maar ik geloof niet dat ik hier nu werkelijk iets nieuws vertel.
-
Grappig, dat dit topic er opeens weer is.
Het is inderdaad zo dat je die games gebruikt om ze .. nouja, wat je al zei. En ik merk dat ik ze daarvoor al heel lang gebruik. Het wordt zo'n gewoonte om dat te doen, dat helemaal niet meer bezig bent met het idee van "werken, of parelliën" het is gewoon een nieuwe omgangsvorm, te gebruiken in alle dagelijkse omstandigheden.
Zo handig als je je paard met schwiegermutterblik achteruit ergens heen kan dirigeren als er geen ruimte is tot draaien
Forum Rechten