Pais, een heftig verhaal. Ik weet niet of het helpt maar ik kan alleen iets over mijn eigen ervaring vertellen. Sinds mijn paard weg is van de manege en bij een boer staat ( alleen zomers 24 uur buiten) is onze relatie ook veranderd. Zij is niet meer afhankelijk van mij voor gezelschap en beweging. Daarbij komt dat ik nu weer fulltime werk en minder energie voor haar heb. Als ik naar haar kijk, weet ik dat het een goede beslissing is. Zij geniet van het buiten zijn en haar vrienden in de wei en is zo veel meer ontspannen. Ik weet dat ik aan haar paardenleven weinig hoef bij te dragen. Het maakt me blij haar zo te zien.
Nu ik niet meer nodig ben, ben ik zoekende naar onze nieuwe verhouding. Op welke manier kan ik iets aan haar leven bijdrage en op zo'n manier dat ik er zelf ook plezier aan heb. Momenteel doe ik alles rustig aan, niet fanatiek parellien of rijden. Alleen dat doen, waar wij beiden plezier in hebben. Ik ben wel serieus bezig, maar probeer het vooral lichtvoetig te houden. Op deze manier kan ik van haar genieten en zij hopelijk ook van mij. Het belangrijkste voor mij is dat ik geniet om bij haar te zijn, niet om samen bezig te zijn. Dat wil ik ook naar mijn paard uitstralen.
Bladwijzers