Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Opkikker/ drainage kuur?

  1. #1
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Opkikker/ drainage kuur?

    Hoi allemaal,

    Noah heeft begin december behoorlijk ernstige zandkoliek gehad. Daarna heb ik een maand heel rustig aan gedaan met hem, alleen maar wandelen. Sinds een maandje is hij weer 'aan het werk', wat inhoudt dat ik hem een aantal keer per week beweging geef (grondwerk/ rijden). Verder staat hij 24/7 in een paddock, met onbeperkt hooi. Voor de benodigde vitaminen en mineralen krijgt hij de balancer van 'je paard gezond en fit', aangevuld met maagcompositum en yea sacc (omdat hij een luchtzuiger is en dus waarschijnlijk gevoelig voor maagzweren), een schepje lijnzaad vlokken en lijnzaadolie. Hoewel ik er niet concreet de vinger op kan leggen bekruipt me soms het gevoel dat hij nog niet helemaal de oude is. Hij eet goed, zijn mest ziet er goed uit, maar voor mijn gevoel is hij net wat minder uitbundig/ actief dan ik van hem gewend ben, hoewel dat ook van dag tot dag wisselt. Dat zou kunnen komen omdat hij 3 dagen voordat hij zandkoliek kreeg verhuisd is (samen met zijn vriendje) en nog moet wennen aan de nieuwe plek en alle veranderingen daar (2x de introductie van een nieuw paard in de kudde) of dat het misschien toch nog de nasleep is van de zandkoliek of het feit dat hij al aardig aan het verharen is of simpelweg omdat hij in deze paddock meer loopt en zo kan ik nog wel wat andere plausibele verklaringen bedenken... (en het zou ook goed kunnen dat ik gewoon overbezorgd ben ).

    Twee weken geleden heeft hij een cranio-sacraal behandeling gehad (voor de eerste keer). De cranio had het idee dat zijn achterhand wat strak was, verder vond ze niet veel bijzonders, maar dat had ook te maken met het feit dat het een eerste behandeling was. Binnenkort krijgt hij een vervolg behandeling.

    Mijn vraag is nu, is er iets wat ik hem zou kunnen geven om hem te helpen? Ik zat te denken aan groene leem of drainage compositum, maar ben met beide niet bekend en misschien is er wel een ander product wat geschikter zou zijn, zoals de Opkikker van Naf (Pink Powder) of iets dergelijks?

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Opkikker/ drainage kuur?

    Paarden kunnen behoorlijk reageren op een cranio behandeling, het ziet er uit alsof er niet zoveel gebeurd maar is toch soms heftig. Whoopie had het vorig jaar ook bij de eerste behandeling, daar is ze echt een week moe van geweest, daarna bij de volgende behandeling viel het wel mee. Ik zou even niet teveel tegelijk doen. Je noemt al een aantal dingen bij elkaar die van invloed kunnen zijn, verhuizing, 2 nieuwe paarden in de kudde. Ik zou het nog een maandje rustig aanzien.
    Je ondersteund hem ook al mbt maag en darmen. Verder goed in de gaten houden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Opkikker/ drainage kuur?

    Dank je wel voor het meedenken!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •