Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: bekapper noord holland

  1. #1
    Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    35
    Berichten
    57
    Dagboek Berichten
    1

    bekapper noord holland

    Ik ben benieuwd welke bekapper jullie kunnen aanraden in Noord Holland (castricum)? en waarom?

    Eerst had ik Marco Krul, die vond ik geweldig! Maar helaas zo slecht te bereiken etc..
    Hij heeft nu ook iemand in de leer gehad, Johanne Vrielink, maar stiekem ben ik altijd een beetje bang voor 'beginners' al heeft ze haar opleiding in 2012 afgerond.

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: bekapper noord holland

    Ik zit niet in Noord-Holland, maar wil je perse een bekapper?
    Ik heb gewoon een hoefsmid, die hebben vier jaar geleerd en veel ervaring.
    Er is prima met hem te praten of en wat je wilt.
    En ik ben enigszins verwend, maar hij staat direct voor ons klaar als er wat is.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    35
    Berichten
    57
    Dagboek Berichten
    1

    Re: bekapper noord holland

    ik heb nu een hoefsmid voor Eros 1x laten komen en ik vind hem zelf ook erg fijn, liever inderdaad zo dan iemand die even een cursusje heeft gedaan.

    Maar ik ben wel benieuwd naar eventuele anderen, als t beter kan dan verander ik net zo lief

  4. #4
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: bekapper noord holland

    Paardlief staat in de buurt van Castricum? Want als dat zo is zou je onze Marlous kunnen vragen of ze langs kan komen. Marlous woont zelf in Gelderland, maar doet eens per 2 weken (dacht ik, kan ook wekelijks zijn hihi) een rondje langs haar Noordhollandse klanten. Zelf ben ik enorm tevreden over haar, zowel haar omgang met paarden als manier van bekappen. Marlous is traditioneel opgeleid, maar gebruikt ijzers liefst alleen als het echt niet anders kan en schoolt zichzelf zeer regelmatig bij.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  5. #5
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: bekapper noord holland

    Marlous is fijn heb ik zelf ook een paar keer gehad toen mijn hoefsmid geblesseerd was, ik zelf heb hoefsmederij zefanja daar ben ik erg blij mee.
    Wel traditioneel opgeleid en doet wat het paard nodig heeft,geeft je tips en advies als het nodig en gaat fijn met de paarden om.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  6. #6
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    56
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re: bekapper noord holland

    Ik heb Mariska van Happy Hoefjes (ik ken haar van ons enkel- en dubbelspan halen bij Monte Visser), natuurlijk bekapster, voor Yasmine juist omdat ze alle tijd neemt voor haar en heel rustig en eerlijk is tegenover je paard. Zij meet ook hoefschoenen aan en verkoopt die ook.
    Voor Aselt had ik Marcel van den Nouweland, traditionele smid, Deurne man, doet ook ijzers, heel erg goed maar wel duur. Hij heeft gewoon heel veel verstand van paardenhoeven, beenstanden, gebreken enz. Zou Yasmine later als ze groot is hihi ijzers moeten als ze voor de kar loopt zou ik Marcel weer vragen.

  7. #7
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: bekapper noord holland

    Hier komt Marco, hij komt voor meerdere paarden, en we maken altijd meteen een afspraak voor de keer erna. Maar ik heb al een keer iets tussendoor gehad en dan komt hij eerder. Ik herken je probleem dus niet echt.
    Wel vervelend, want het is wel belangrijk dat je 'm te pakken krijgt als er iets is!

  8. #8
    Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    35
    Berichten
    57
    Dagboek Berichten
    1

    Re: bekapper noord holland

    Bedankt voor de reacties, ik ga nog eens speuren door jullie tips.
    @ lila, ik heb dat ook heel lang met Marco gehad, maar hij moet dan voor 1 paard komen en dat werd steeds lastiger met afspreken.
    Om de hoeveel weken komt hij meestal bij jou? Allicht kan ik makkelijk bij jullie afspraken aanhaken.. dan is hij al dichtbij

  9. #9
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: bekapper noord holland

    We hebben in totaal 6 paarden/pony's die hiij bekapt. Sommige iedere 12 weken, sommige iedere 8. Hij komt dan op een zaterdag.

  10. #10
    Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    35
    Berichten
    57
    Dagboek Berichten
    1

    Re: bekapper noord holland

    oke Hij komt dus zeker wel in de buurt af en toe. Maar goed zondag rond 20.15 gesmst en nog geen reactie... ik wacht nog even

  11. #11
    Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    35
    Berichten
    57
    Dagboek Berichten
    1

    Re: bekapper noord holland

    nog altijd geen reactie van Marco.. vrijdag komt mijn huidige hoefsmid nog een keer bekappen en kan ik nog even nadenken.

  12. #12
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: bekapper noord holland

    Ik weet dat Anne Schuite ook in Noord Holland komt. Misschien heeft zij nog een plekje, als je Marco niet te pakken krijgt?
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •