Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Slim idee om verse kruiden te voeren

  1. #1
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Slim idee om verse kruiden te voeren

    Kwam deze tegen op facebook en vond het een handige oplossing:

    http://www.pferde-magazin.info/theme...fuetterung-856

    Misschien hebben jullie er wat aan

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Wat een grappig idee zo.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Oh leuk idee!
    Wel jammer dat ik niet het hele artikel kan lezen zonder eerst een betaald abonnement te moeten nemen.

  4. #4
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Marja, mijn duits is zo slecht dat ik het niet echt gelezen heb. De plaatjes zeggen genoeg :-p
    Maar ik snap wat je bedoeld. Ik vind dat ook jammer, maar niet iedereen wil alle kennis gratis delen. En dat is logisch ook...

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Met google translate kom je ook een heel eind! En idd, plaatjes zijn ook al duidelijk.

    Ja ik snap ook wel dat niet iedereen kennis gratis kan of wil delen. Toch jammer.
    Ik hou niet van internetmagazines, veel te onhandig lezen. Ik wil met mijn tijdschrift lekker op de bank kunnen liggen, niks geen beeldscherm.

    Maar goed dit was toch leuk om te zien/lezen dus bedankt voor het delen!

    Ik vraag me alleen wel af of je niet een veel grotere bak moet hebben. In die op de foto kan niet zoveel en als een paard echt veel behoefte heeft aan één kruid, is dat zo op. Ik snap wel dat dat draadscherm de planten eronder beschermt zodat die weer kunnen doorgroeien, maar er leek me per keer toch weinig eetbaars te zijn. Maar goed dat is ook een kwestie van uitproberen natuurlijk, hoe groot en hoeveel van welke planten enzo. Wel een leuk experiment!

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Ik denk alleen dat ze eerder die kruiden er met wortel en al uit trekken dan afbijten boven het rooster... Op zich wel een heel origineel idee en als het zou werken erg euk om neer te zetten...

  7. #7
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Bedankt Yorien, voor het delen. Wat een tof idee. Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan kruiden te voeren op deze manier. Ik zie overigens nu ook in onze twee verschillende partijen hooi dat ze er wel echt dol op zijn. Ene partij hooi is meer gewoon gras, niks ertussen. Onze eigen partij is speciaal ingezaaid gras, met allerlei kruiden (paardenmengsel). Duidelijk waar de paarden een voorkeur voor hebben.

    Een lavendel op de wei misstaat natuurlijk nooit! Ik denk inderdaad alleen wel dat ze het er zo uit trekken zoals Mera zegt. Wordt het wellicht een dure aangelegenheid.
    Leven is het meervoud van lef.

  8. #8
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Zou leuk zijn als iemand het wil uitproberen! Dan ben ik wel benieuwd naar de resultaten!

  9. #9
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Grappig idee inderdaad. Ik had zelf het idee, omdat Kira met haar hoofd tussen de planken van de paddock door de grasrand erlangs kortwiekt, langs de paddockrand kruiden te gaan telen, gewoon uit nieuwsgierigheid of, en welke kruiden, ze zouden eten. De citroenmelisse, kaasjeskruid, hertshooi in de wei hebben ze gewoon laten staan, de eikenscheutjes ook. Het gras, de paardenbloemen gaan het snelst, ze eten ook van de pruimenboomscheutjes, de kleine berenklauw, smal weegbree en uiteindelijk knopkruid (een kruid dat met de aardappel uit Zuid amerika is komen overwaaien, en wij ook kunnen eten, nog niet geprobeerd hoor trouwens. Brandnetel eten ze ook wel als het even ligt. Leuk om hiermee te experimenteren. Goudsbloem en andere kruidjes die ik ze wel eens heb voorgehouden eten ze niet, hebben ze liever hooi (mix van timothee en raai hier uit de buurt), allerliefst weide natuurlijk..Ze kijken er naar uit weer op de wei te mogen, ik ook...

  10. #10
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    Ik denk dat het wel meevalt met dat met wortel en al eruit trekken, zéker voor de wat stevigere planten. Vanwege dat rooster erop krijgt de plant toch wat 'weerstand'.

    Maar ik ben ook benieuwd naar praktijkervaringen.

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Slim idee om verse kruiden te voeren

    HA!
    Ik zag dat je een gratis proefabonnement kunt krijgen voor een maand. Dat heb ik zojuist aangevraagd. Kan ik toch dat hele artikel lezen (en wellicht nog meer interessante dingen, ik zag al iets over het Paddock Paradijs).

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •