Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 46

Topic: Alternatief voor Care4Life?

  1. #31

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    @saskiagerritsen: D&H heeft alleen maar op graan gebaseerde voeders toch?
    Ik neig nu inderdaad ook naar een vitamine/mineralen korrel gecombineerd met losse luzerne. Ben er alleen nog niet uit welke korrel dan.

    @whoopie: de balancer staat zeker op het lijstje nader te bekijken J

    @marie: bij mij blijft ook het gevoel hangen dat granen niet the way to go is, eerst maar eens naar alternatieven gaan kijken. Het document aangevuld met dagprijzen ontvang ik graag van je! Maakt inderdaad wel een heel verschil hoeveel je per dag van iets moet voeren :-D


    Voor wat betreft de metazoa ben ik het inderdaad met Dyonne eens: de verhoudingen zijn wel erg extreem. Het zou alsnog best kunnen dat de gehaltes wel goed aansluiten op je ruwvoer, maar dat zou ik dan eerst eigenlijk wel zeker willen weten. Vooral omdat ik het graag met wat luzerne zou willen mengen en dan trek ik de verhoudingen nog schever. Wel erg jammer, ik snap ook niet waarom metazoa hiervoor gekozen heeft en als je dan liever toch wat meer calcium hebt waarom dan niet in een wat lagere verhouding.

  2. #32
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    D&H heeft o.a. Safe & Sound, daar zit helemaal geen graan in.

    Ik voer nu wel Metazoa vitaminen&mineralenbrok (de helft van de aanbevolen dosering), omdat Beyond nauwelijks krachtvoer krijgt en dit de enige brok op dit gebied is die hij lust . Maar ik ga het binnenkort nog eens met Equilin proberen, nu dat met "appelsmaak" wordt geleverd.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #33

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Bedankt voor de tip promptertje, ga ik daar ook nog naar kijken!

  4. #34
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door viv_sen Bekijk Bericht
    Bedankt voor de tip promptertje, ga ik daar ook nog naar kijken!
    Die stond toch ook al in je vergelijking? Of ten minste, ik heb die staan in dat document... en ik kan me niet echt herinneren dat ik die zelf toegevoegd heb...? (Misschien wel hoor... ik zie ook even de bomen door het bos niet meer )
    Take the time it takes, so it takes less time.

  5. #35
    Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Locatie
    Hengelo (Ov)
    Leeftijd
    37
    Berichten
    179

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    viv_sen, er zit inderdaad wel wat graan in de Balancer van D&H. Maar omdat ik maar 280 gram per dag voer vind ik dat geen bezwaar.
    Granen bevatten ook goede voedingstoffen!

    Mijn pony deed het ook goed op de granenmix Kentucky Lite E van Havens.
    Maar omdat ik voor de winter een groter deel van het rantsoen uit ruwvoer wilde hebben, voer ik nu dus deze combinatie.
    Dit is ook goed te doseren voor degene die voert bij onze pensionstal, ook fijn!

  6. #36
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje Bekijk Bericht
    Maar ik ga het binnenkort nog eens met Equilin proberen, nu dat met "appelsmaak" wordt geleverd.
    De basic is in appelsmaak te krijgen, de balancer niet. Er zit vrij veel appelparfum op, dus misschien dat dat ook helpt om de balancer makkelijker te eten (die is nog alleen in 'geitenwollensokkensmaak' te krijgen).

  7. #37
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Hier is vandaag de balancer van jepaardgezondenfit.nl binnengekomen.
    Mijn kieskeurige oudje at het zowaar in 1x op! Joepie!
    Ik ben van plan dit zeker 4 maanden tot een half jaar bij te voeren, kijken of we verschil merken.
    Mijn criteria: vit/min brokje zonder granen, weinig tot geen suiker, geen toegevoegd ijzer. Dit is een van de weinige voeders die hieraan voldoen. Ben benieuwd!
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  8. #38
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Leuk Auky! Ik ben benieuwd naar je ervaring Aan welk paard ga je dit precies voeren en waarvoor? Omdat je schrijft "kijken of we verschil merken". Laat je dan over een half jaar ofzo nog eens iets weten?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  9. #39

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Ben heel benieuwd naar je bevindingen Auky!

    Ik zit inmiddels te dimdammen tussen drie keuzes:
    1.) Balancer van je paard gezond en fit
    2.) Weidebrok plus van Healthy Herbs.
    3.) Equifyt herbs.

    En dan loop ik weer vast. Ben namelijk toch een beetje huiverig voor het standaard voeren van een vitamine mineralen korrel aan de andere kant vraag ik me of hoeveel je qua vitamine mineralen hebt aan opties 2 en 3 want dat valt onder ruwvoer en dat krijgen ze al vol op.

    De zoektocht gaat voort

  10. #40

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Wie kan mij wat antwoorden geven.. zie letterlijk door de bomen het bos niet meer!!!
    Iemand adviseerde mij om Metazoa te gaan voeren dit omdat mijn paard gevoelig zou kunnen zijn voor suikers/zetmeel en dan met name qua gedrag.. merrie is zeer snel gestressed en erg wakker/alert. Ze kreeg altijd 2kg pavo condition en 1 schep havens slobber aangevuld met wat vit e/selenium en scheutje olijfolie extra vergine.. nu dacht ik dat dat qua hoeveelheid wel meeviel maar heb begrepen dat dit erg veel krachtvoer is.. merrie werkt overigens wel behoorlijk zwaar. Toen eerst maar eens de pavo gehalveerd en de metazoa besteld ( de superfitbrox, grove luzerne, en de luzernekorrel ).. gemengd met mijn eigen voer de merrie moet er niks van weten vind het zeker niet smakelijk.. gemengd met wat havens slobber dan gaat het beter maar de havens slobber barst ook van de suikers en zetmeel.. Op zoek gegaan naar een alternatief voor de slobber uitgekomen op Equifyt Zupa.. is een slobber op basis van kruiden/grassen met zeer laag zetmeel/suikers gehalte ( havens 44 zetmeel/suikers, Equifiyt 9,9 ) nu probeer ik de metazoa door de Equifyt slobber te mengen en het er zo in te krijgen nog een handje grove luzerne erbij en dan gaat het er redelijk in nog wel stiekem een minimale hoeveelheid havens slobber erbij en dat gaat tot nu toe goed in de avond.. in de ochtend is het nogal een toestand slobber te maken dit ivm de lange inweektijd van de Equifyt.. dus dan maar met een ieniemienie beetje havens slobber en dan krijg ik het er wel in.. Probleem van de metazoa vind ik de nogal heftige scheve verhouding calcium/fosfor/ijzer.. er zit echt mega veel ijzer in en ik heb geen idee of dit gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen?? Iemand een idee?? Iemand wees mij op de vitabix van Feral.. heb proefzakje gehad en het lijkt dat de merrie dit wat makkelijker eet.. geur is lang ook niet zo sterk als die van de metazoa.. Iemand ervaring met de vitalbix? Is dit vergelijkbaar met de Metazoa? Heeft iemand ook nog een goed alternatief voor de slobber? Eentje die zeer arm is aan suikers en zetmeel! De Equifyt kan natuurlijk wel maar heeft hele lange inweektijd nodig en lijkt totaal niet op havens/pavo slobber.. denk ook zeker qua smaak niet.. heel graag hoor ik van iemand die mij wat verder kan helpen..
    Ps paard krijft onbeperkt voordroog kuil en staat dagelijks op de weide als het weer het toestaat.. merrie valt snel in zeker als ze stress heeft..

    - - - Updated - - -

    Moet zijn vitalbix!

  11. #41

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    @Biscaya: het is denk ik makkelijker om een eigen topic te openen...

    Voor wat betreft je vraag in het kort: er zijn in dit topic al meerdere voeders genoemd, veelal met redelijk tot laag in s&m. Ook metazoa is voorbij gekomen, misschien handig als je dat gewoon even terug leest. Maar als je nu met melasse of hoog s&m voert kan het sowieso wel even wennen zijn voor je paardje.

  12. #42
    Actief Forumlid Lisa-S's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2012
    Leeftijd
    31
    Berichten
    157
    Dagboek Berichten
    15

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Hier ook metazoa en enthousiast.
    Hjala krijgt het nu 2 jaar en doet het er erg goed Op.
    Alleen de laatste weken eet ze het niet heel enthousiast Op en gaat dan met water erdoorheen lopen soppen, waardoor je een dikke brei krijgt en ze het laat liggen....
    Ze krijgt er nu een handje c4l doorheen en nou eet ze het eigenlijk weer primA
    Luxe paardje

  13. #43
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Biscaya, waarom wil je zo sober voeren als je paardje snel invalt? Hoeveel keer per dag voer je? Want ik vind 3 kilo ofzo inderdaad erg veel.
    Qua stress probeer in elk geval of magnesium helpt.
    Zelf voer ik hoog in eiwitten en evt. oliebasis om ze goed qua gewicht te houden. Eventueel luzerne nog extra.
    Maar meer dan een kilo voer ga ik absoluut niet geven. Dus ik wil voer wat erg voedingsrijk is zonder dat het veel zetmeel/suikers bevat. En ik voer vitaminen/mineralen (Marstall Force) om dat aan te vullen.
    Binnenkort ga ik Carwyn overzetten op nieuw voer van Pavo. Geen fan van Pavo, maar dit klinkt goed. Het gaat om Pavo Topsport.

    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  14. #44
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Ik heb niet voldoende verstand om je te helpen helaas.
    Wel wil ik je de tip geven om eens met een voedingsdeskundige te gaan praten.
    Ik had gisteren een zeer interessante theorieavond over voeding, en goed voeren bleek nog niet zo heel simpel te zijn (al was ik daar al wel van op de hoogte hoor, haha).

    Ik ga even nakijken welk voer zij erg aanraadde voor paarden die makkelijk last hadden van de darmen. Was een Duits merk..
    Bevat een goede hoeveelheid mineralen en hoef je niet veel van te voeren.

    Als je 'een beetje' voert, kom je bij veel soorten voer al snel op tekorten bij de mineralen. Dit kan op langer termijn serieuze gevolgen hebben..

  15. #45

    Re: Alternatief voor Care4Life?

    Ik heb een tijdje Metazoa gevoerd maar mijn pony ging hiervan schuren en uit de bloedtest kwam dat het calcium-gehalte was wel dusdanig aan de lage kant was.
    Ik voer nu Marstall western en Force en mijn pony doet het hier heel goed op.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •