Ik wist niet zo goed waar ik dit moet plaatsen omdat ik niet denk dat mijn paardje ziek is maar ik maak me toch een beetje zorgen en dit leek me de beste plek.
Sinds het wat kouder is heeft Blomke weinig behoefte aan beweging. En voor Blomke is dat raar. Ze is niet vooruit te branden met rijden en reageert slecht op been of een tikje met zweep. Grondwerk precies hetzelfde probleem. Ze lijkt ontzettend ongeinteresseert en sjokt maar wat. Ze wil ook geen actieve spelletjes meer doen maar is wel geďnteresseerd ik kleine spelletjes als de jambette oefenen bijvoorbeeld. Alleen als ze vreemde paarden in de verte ziet lopen komt haar energie wat omhoog of als ik iets spannends vraag als een sprongetje maar ze is ook zo weer sloom.
Ze staat dit jaar voor het eerst 24/7 buiten. Ze ziet er gezond uit. Dikke mooie vacht, helder oog, ze is goed op gewicht (iets zwaar zelfs) en ze eet en drinkt goed. Ze heeft onbeperkt toegang tot gras, kuil en water.
Zou het kunnen dat ze haar energie liever besteed aan warm blijven en liever niet aan bewegen?

Antwoord met Citaat
Echt zo vervelend als er niet echt iets erg mis lijkt te zijn maar het toch ook niet helemaal goed voelt. Ik hoop dat je een oorzaak kan vinden. Omdat dat nu net bij mijn paard zo was denk ik in Blomke haar geval dan toch ook aan tekorten (maar ze krijgt best wel wat) of misschien een overbelasting van de lever. Leverproblemen komen eigenlijk heel vaak voor bij paarden heb ik nu begrepen. Je zou misschien ook eens een ontgiftingskuur kunnen doen? Daar doe je sowieso ook niets mis mee. Afvalstoffen eens uit het lichaam halen zouden we misschien eigenlijk sowieso af en toe eens moeten doen.
). Ze heeft laatst ook een wormkuur gehad en in oktober een enting, voor haar bestwil natuurlijk maar zit vast ook allemaal andere troep in. Maar ik kan er niet zomaar wat ingooien las ik in dat andere topic. Kan je die leem zelf bestellen en geven of moet dat op doktersrecept? En krijg je er info bij over de dosering?

Bladwijzers