Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 48 van de 48

Topic: Verteringsproblemen: verschil tussen hooi en gras?

  1. #46
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    30
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Verteringsproblemen: verschil tussen hooi en gras?

    Hmm dus echt de keuze buiten zonder eten of een vrijwel geïsoleerde box met eten.
    Als je haar binnen zet, hoelaat gaat ze dan op stal en hoelaat weer naar buiten?
    Als ze nou de andere paarden kon zien ging ik denk ik voor binnen. Nu vind ik t ook heel moeilijk. Beetje een keuze tussen lichamelijk en geestelijk welzijn zo.
    Zou je het een maandje uit mogen proberen om haar binnen te zetten denk je? Dat ze weer naar buiten mag 24/7 als het niet gaat? Stel dat ze na een maand gewend is en zich prima voelt omdat ze doorheeft dat ze toch wel weer naar haar vriendjes mag overdag. Dat is dan misschien toch de beste van twee kwaden. En als ze niet went en elke keer gestresst de box uit komt hou je haar toch buiten.

  2. #47
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Verteringsproblemen: verschil tussen hooi en gras?

    Uitproberen is geen enkel probleem, dat is mijn keuze. Ik kan simpelweg elke dag opnieuw zelf kiezen of ik haar buiten laat of binnen zet, ik moet het toch allemaal zelf doen. Ze zou toch wel tussen de 10u en de 14u per nacht op stal moeten staan. Maar ik vraag me dus inderdaad af hoelang het zou duren voor ze rustig zou zijn op stal... Stel nu nog dat ze rustig wordt maar daar eerst een maand door moet vind ik dat best een lastige keuze.
    In ieder geval bedankt voor je mening! Fijn om te weten dat jij daar toch voor zou kiezen.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  3. #48
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Verteringsproblemen: verschil tussen hooi en gras?

    Ik zou het ook uitproberen. Kan me voorstellen dat ze er een tijdje aan moet wennen. Dus zou voor minstens een maand gaan en ze 's nachts dan genoeg eten in slowfeeder geven. Dan gaat ze het ofwel apprecieren dat ze even rustig kan bijkomen en eten, ofwel niet. Je hebt toch de optie om ze eventueel weer altijd buiten te laten, dus je hebt niks te verliezen door het te proberen.
    Mijn paarden staan graag buiten, zijn het gewend. De hippo paarden van mijn werk (en hun wedstrijdpaarden ook) staan bij hitte, kou, regen veel liever binnen.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •