Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Gapen bij de yoyo-game.

  1. #1
    Actief Forumlid Rachel-'s Avatar
    Aangemeld
    Aug 2014
    Berichten
    178
    Dagboek Berichten
    18

    Gapen bij de yoyo-game.

    Stapje, stapje,stapje; Gaaaaaaaaap-ogen wegdraaien-hoofd scheef-gaaaaaaaap-tong naar buiten.

    Ja. Dat doet Femme als ik haar de yoyo-game vraag. En niet één keer, maar zo goed als elke keer. Na zo'n beetje 4 passen komt het gaap ritueel. Femme kan de yoyo-game super. 10 pasjes doet ze zo. Wat zou het dan kunnen zijn dat ze zo veel gaapt? Ik weet dat gapen positief is, omdat ze dan aan het verwerken zijn. Maar ook op zo'n gekke manier? . Het lijkt er op dat ze met haar tong nog even haar kiezen wil flossen en haar ogen draaien bijna weg, zoveel wit kun je zien.

    Meestal gaf ik haar pauze om alles daadwerkelijk te verwerken als ze zo begon te gapen. Laatste keren wilde ik haar vragen om verder achterwaarts te gaan tijdens het gapen, maar ze kijkt hierbij zó moeilijk en ze wil dan ook niet verder met de oefening. Ze zit echt even in haar eigen wereldje. Ik ben benieuwd of meerderen dit herkennen bij de paardjes. Ik bedacht me nog; Heb ik haar leren gapen door haar juist pauze te geven? Of vraag ik teveel van haar? Of zou ze juist uitdaging nodig hebben omdat de yoyo-game er al goed in zit? Ohja, Femme is een LBI paardje.

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    30
    Berichten
    250
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    Oh die van mij doet dat als ik opstap om te rijden. Net of dat haar triggert om de spanning los te laten ofzo. Ik heb eigenlijk geen idee eigenlijk waarom ze dat moment kiest. Misschien dat die van jouw spanning loslaat als ze achteruit gaat omdat ze daarbij na moet denken? Maar dat zou je dan eerder bij RBI verwachten misschien. Interessant, ik blijf even volgen wat de rest er van zegt.

  3. #3
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    He Rachel,

    Ik had over je topic heen gekeken. Vandaar een laat antwoord

    Achterwaarts is inderdaad iets waar over nagedacht moet worden. Kan het zijn dat ze dingen die ze daarvoor gedaan heeft ook nog moet verwerken? Of heeft ze voor de yoyo ook al uitgebreid gegaapt?

    Ik zie wel vaker dat achterwaarts vragen het gapen en likken triggert. Bij mijn oude verzorgpaard gebruikte ik het soms om hem 'terug op de wereld' te krijgen. 1 stapje was genoeg om te gaan kauwen en likken. Als ik te snel weer verder achterwaarts vroeg moest er opnieuw gekauwd gelikt en gegaapt worden. Kan dat bij Femme ook zo zijn?

    Ik ben benieuwd of anderen dit anders zien

  4. #4
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    Leuke vraag Gapen is inderdaad verwerken en ontspannen, dus ik zou ze in eerste instantie altijd tijd en ruimte geven daarvoor.
    MAAR je hebt een LBI paard en dat zijn hele slimme paarden. Femme klinkt ook als een erg slim paard. En het kan ook heel goed zijn dat ze op den duur weet dat ze rust krijgt als ze staat te gapen, en dat ze dat op de lange duur tegen jou gaat gebruiken. Als je die indruk krijgt zou ik het gedrag negeren en gewoon verder doen. Ik ken nog een paard die dit doet en die kan perfect tegelijkertijd gapen en achteruit lopen Maar dus zeker niet in eerste instantie he! En ook later kan je het misschien soms wel toelaten en soms niet. Je wil je paard zeker niet de ruimte/tijd afnemen om dingen te verwerken he!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  5. #5
    Actief Forumlid jenzz's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Locatie
    Drempt
    Berichten
    280
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    Toen ik met een van mijn bijrij paardjes (LBi) net begon met Parelli deed ze dit ook erg veel.
    Vooral bij de yoyo game inderdaad maar ook bij driving en porcupine na het overstappen van de achterbenen zeg maar
    Ik had het gevoel dat ze een soort van opgelucht was en kon ontspannen omdat ze mijn vraag echt begreep en ook nog het antwoord kon geven.
    We hebben in het begin best wel wat strubbelingen gehad omdat ze voor ik begon met parelli enorm dominant was.
    De duidelijkheid die er door parelli kwam gaf haar heel veel rust, het gapen zag ik als een soort héhé gevoel 'ik begrijp je vraag en ik begrijp onze verhoudingen en ik begrijp wat ik moet doen'
    Het gapen werd ook snel minder namate we langer bezig waren trouwens.

  6. #6
    Actief Forumlid Rachel-'s Avatar
    Aangemeld
    Aug 2014
    Berichten
    178
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    Ik was helemaal vergeten om het topic terug te kijken, oeps . Het zou inderdaad goed kunnen dat ze de dingen die ze ervoor heeft gedaan nog moet verwerken Jorien. Ik wil Femme zeker de ruimte geven om alles te verwerken, dus afgelopen tijd heb ik haar maar lekker laten gapen. Als ik even terug kijken op afgelopen periode heeft ze volgens mij ook een stuk minder gegaapt dan voor ik het topic schreef. Jenzz, ik herken Femme wel in wat je typt. Yoyo game begrijpt zij helemaal en misschien heb ik juist voor de yoyo-game wel iets nieuws/moeilijks gedaan. Daar ga ik komende tijd maar eens op letten! Wat fijn zeg, dit forum.

  7. #7
    Actief Forumlid amphamp's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Groningen (Groningen)
    Leeftijd
    30
    Berichten
    121

    Re: Gapen bij de yoyo-game.

    Wat grappig, dit is al best een oud topic, maar ik herken dit precies. Mijn paard gaapt sowieso al vrij vaak, vooral bij nieuwe oefeningen (vrij logisch), maar soms denk ik dat ik helemaal door haar heen kan kijken, zover gaat die mond open..
    Maar het is bij mij ook vooral bij achterwaarts in de yoyo-game

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •