Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Topic: Het perfecte, natuurlijke voer...?

  1. #1
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Heeft iemand het al gevonden, het perfecte, natuurlijke voer voor paarden?
    Volgens mij is wat ik wil niet zo hele moeilijk, en toch kan ik het nergens vinden.
    Ik wil een voer:
    - laag in zetmeel en suikers, geen melasse
    - alleen natuurlijke vitaminen/mineralen (dus géén synthetische!)
    - geen knoflook (het is niet goed om dat jaarrond te voeren)
    - dermate geconcentreerd dat je er geen kilo's per dag van hoeft te voeren.

    Kent iemand een voer dat aan ál deze eisen voldoet?

  2. #2
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Voor mij komt dit er het dichtste bij:
    http://www.jepaardgezondenfit.nl/balancer.html
    Alleen weet ik niet of de toegevoegde vitaminen synthetisch zijn of niet, zou e kunnen informeren. Verder voldoet het aan al je eisen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Jij voerde toch ook een vit brok Marja , voldoet die niet aan je criteria?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Is Fibra misschien interessant voor je?
    http://www.fibra-paardenvoeders.nl/
    Of de vitamines synthethisch of natuurlijk zijn weet ik trouwens niet.

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    De Balancer voer ik inderdaad nu ook, de granulaat.

    Het is helaas niet biologisch (dat vergat ik nog in mijn eisen-rijtje maar ik zou dat wel graag willen).
    Het voldoet redelijk aan mijn wensen maar een tijdje terug wilde Menglöd het ineens niet meer eten. Ik heb het toen een paar weken niet meer gegeven en nu eet ze het wel weer. Maar ik twijfel nu wel, of het wel goed voer voor haar is.
    En voor Atli zou ik graag iets hebben dat ook wat meer aanzet; hij begint een beetje van die ouderdoms-kuiltjes in zijn flanken te krijgen terwijl hij op zich niet te mager is. En hij heeft vreemde huidproblemen gekregen, welke hij nog niet had toen hij geen Balancer kreeg... Ik heb hem afgelopen zomer een paar maanden geen Balancer gegeven maar de huidproblemen zijn er nog, dus ik weet niet zeker of er een verband is.

    In elk geval zou ik graag voor beide paarden een paar maanden eens wat anders proberen om te zien hoe dat gaat.

    Fibra bestaat voor de helft ofzo uit ruwvoer en dat vind ik zo'n onzin; ruwvoer krijgen ze hier al genoeg... En ik meen dat de vitamines daarin ook niet natuurlijk zijn, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Bio is het in elk geval zeker niet.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    En luzernebrok bijvoeren.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik voer de brok van superfithorse. Die zijn 100 procent natuurlijk en op biologische basis. Zijn puur alleen mineralen en vitamines. Je kunt proefzakjes aanvragen en die man licht ook van alles toe als je vragen hebt.
    Je hoeft er weinig van te voeren en is niet prijzig. In onze kudde staat een paard met dezelfde ouderdomskwaaltjes en die doet het erg goed met deze brok. Veel minder ingevallen op de flanken, terwijl ze hiervoor iets speciaals kreeg voor oudere paarden. Verder worden onze paarden hetzelfde gehouden als jouw kudde. Misschien is het iets voor je.
    Leven is het meervoud van lef.

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Luzernebrok? Hmmm ik ken luzerne alleen als los spul (hooiachtig).
    Is wel een idee misschien.

    Dat voer van superfithorse klinkt ook wel aardig (ik kende het nog niet dus bedankt voor de tip!), alleen zit er geen dealer op een locatie waar ik regelmatig langskomt dus dat maakt het dan wel weer lastiger...
    Wat kost dat superfithorse voer Aletta? Op de site zie ik dat niet staan.

    Op Equiday Seminar stond trouwens ook iemand met voer dat er wel oké uitzag (hmmm ben de naam weer even kwijt...) maar ook die had geen dealers dicht in de buurt...

  9. #9

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik wil niemand aanvallen. Maar wat voegt het toe dat het biologisch is ?

    Ik bedoel hiermee te zeggen dat dit enkel een woord kan zijn.
    Superfithorse was/is afgeleid van metazoa Of andersom dat weet ik niet. Vorig jaar was de ingrediënten lijst exact hetzelfde als Metazoa. Ineens was het toen veranderd.

    Toevallig het filmpje gezien van de 2 jongens die eten kochten bij de mac donalds. En vervolgens naar een food beurs gingen waar enkel bio eten gepresenteerd werd.
    En wat mensen allemaal zijden, oh wat lekker, de smaak zo helder etc.. En ze werden gewoon tot op het bot belazerd.
    Nu gaat dit om mensen eten. Maar ik geloof dat dit met dieren voer net zo hard gebeurd. Helaas.

    Ik koop voer waar ik mijzelf en mijn paarden goed bij voelen.
    Zo eten Nicky en Sophie Metazoa met luzerne & granen.
    En dat gaat erg goed.
    Senseo eet marstall western mix, (dit is een probeersel)
    Bij alle 3 voeg ik nog ea toe, zo krijgt Senseo biotine bij, Sophie magnesium En nicky Vit E & Selenium

  10. #10

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik hoor de laatste tijd goede verhalen van Metazoa, zit ik ook al naar te kijken. http://wordpress.metazoa.nl/superfit-broxxx/ (die hebben ook Luzernebrok trouwens) Beetje jammer alleen dat het niet dichtbij te verkrijgen is. Aan de andere kant hoef je niet zo veel te geven dus gaat het minder snel op.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  11. #11
    Actief Forumlid Rachel-'s Avatar
    Aangemeld
    Aug 2014
    Berichten
    178
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Mariel, je kunt Metazoa ook bestellen bij Divoza. Heb ik laatst ook gedaan en met kortingscode en thuisbezorgen kwam ik op 27 euro uit

  12. #12
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Tegen Metazoa heb ik persoonlijke, principiële bezwaren die ik liever niet open en bloot hier neer zet...
    Maar dat spul komt er hier in elk geval niet in.

    Het voordeel van biologisch? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om daar een discussie over te starten want wat mij betreft zou ALLE voeding (zowel voor mensen als voor dieren) op biologische wijze geproduceerd moeten worden. Chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmatige meststoffen horen niet in de natuur en dus ook niet in de buurt van ons voedsel thuis, we vervuilen er niet alleen de aarde mee, maar uiteindelijk ook onszelf. Op korte termijn omdat we restanten van pesticiden binnenkrijgen en omdat het voedsel minder voedingsstoffen bevat. En op lange termijn omdat Moeder Aarde hieraan kapot gaat, en dan gaan wij er ook aan...

    Wat me inderdaad wel zorgen baart, is dat niet alles wat bio genoemd wordt, ook daadwerkelijk biologisch geproduceerd wordt. Het is helaas lucratief om hiermee te rotzooien omdat mensen bereid zijn om meer te betalen voor goed en verantwoord geproduceerd voedsel. Dat neemt niet weg dat ik er toch voor kies wanneer ik de mogelijkheid daartoe heb.

  13. #13

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Dat iets zou moeten okee, dat vind ik deels ook wel. Maar ik merk steeds meer dat dat allemaal niet waar is.
    Ze noemen het biologisch en iedereen knielt ervoor.

    Zolang jij niet precies weet wat waar vandaan komt, kun jij nooit zeker weten of iets bio is.
    En dat bedoel ik te zeggen met Superfithorse, nog geen jaar geleden hadden zijn precies dezelfde ingrediënten lijsten als metazoa.
    Rara hoe kan dat, ik kan het helaas niet vertellen, beide bedrijven gaan niet op mails in.

  14. #14
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ja dat klopt Marjo, bedrijven kunnen zeggen wat ze willen. Een biokeurmerk geeft dan al wat meer garanties en verder is het een kwestie van vertrouwen...

    Dat beide bedrijven niet reageren op mails is wel raar!

  15. #15
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Luzernebrok is ook te koop als biologisch, verkopen ze dat niet in Duitsland, bij Kramer ruiter/paardenshop verkopen ze ook verschillende soorten voer, zit dat toevallig bij jouw in de buurt? Met luzerne moet je wel in de gaten houden dat je meer eiwitten voert daar moeten paarden wel tegen kunnen sommige paarden willen er wel op reageren (soort van bultjes) en als paarden ouder zijn en de nieren functioneren minder dan kunnen meer eiwitten ook belastend zijn. En verder moet je de verhouding Calcium en .... weet het even niet meer goed in de gaten houden, even googelen en je komt het vast tegen.

    Verder is olie bijvoeren ook altijd een goede oplossing, lijnzaadolie bv mag tot een klein kopje per dag, langzaam de dosering ophogen en kijken hoe je paard het daar op doet .
    Als er bij jou in de buurt Metazoa te koop is dan verkopen ze daar misschien ook de luzerne want ik dacht dat ze die ook adviseerden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •