Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 54

Topic: Het perfecte, natuurlijke voer...?

  1. #16
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik vond bio-luzerne brok hier: http://www.pferdefuttershop.de/index...&art=520500020 en dat is handig want die bezorgen lekker thuis.

    Maar ik ga nog even verder puzzelen hoor, want het duizelt me ook aan alle mogelijkheden qua voer en alhoewel ik er diverse cursussen over gevolgd heb, weet ik nog altijd niet wat nou écht goed voer is... Het blijft lastig om een goede keuze te maken.

  2. #17
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Is het wat om zelf te mengen? Geen idee hoe makkelijk of lastig het is om de vitamines en mineralen zelf aan te schaffen, maar dan kan je zelf het ultieme voer samenstellen. En af stemmen op de behoefte van jouw paarden en afgestemd op de gehaltes in het ruwvoer.

    Zelf voer in Equilin bij om de tekorten aan te vullen en daar ben ik qua voer tevreden over. De pownies doen het er goed op, het is een heel kleine hoeveelheid per dag. Enige nadeel is dat het vrij prijzig is. Het vult echter de tekorten in het ruwvoer perfect op, dus dan maar wat duurder. Verder krijgen ze alleen hooi.
    Voor jou is Equilin geen optie want er zit wat rietmelasse in. De dame van Equilin kan je misschien wel verder helpen in het verkrijgen van grondstoffen?

    succes, ben benieuwd of je het perfecte voer gaat vinden.

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Nou zelf samenstellen dat vind ik dan net weer een stap te ver, dan moet je je heel precies gaan inlezen in de juiste vitaminegehaltes enzo en ik kan me zo voorstellen dat het ook heel lastig is om dan de juiste grondstoffen te vinden, zeker als ik geen chemische vitaminen wil voeren...
    Equilin zou voor Atli misschien wel kunnen maar Menglöd is mogelijk insulineresistent dus bij haar ben ik erg voorzichtig met suikers... Heeft Equilin niks zonder melasse? Hmmm eens kijken...

  4. #19
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Dat was ook de reden voor mij om niet zelf met allerlei verschillende supplementen te gaan stoeien.

    De hoeveelheid Equilin die ze krijgen, is één klein deftig koffiekopje. Als daar dan een klein deel melasse in zit, is dat qua % suiker in het totale rantsoen maar zo'n klein deel, dat ik dat geen probleem vind.
    Ze zijn beiden getest op IR ivm met een wat hoog BMI, maar de uitslag was negatief. Toch hebben ze wel een IR rantsoen uit voorzorg.

    Mijn keuze is gebaseerd op mijn ruwvoer en dat zal per gebied/partij verschillen dus dat is ook nog de moeite om mee te nemen in het besluit.

  5. #20
    Actief Forumlid paardnatuurlijk's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2009
    Locatie
    Huissen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.036

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik voer de vitamine en minerale brok van pure feed. Ik ben er erg tevreden over en Taspo doet het er goed op.
    Ik wilde ook graag iets voeren waar zo min mogelijk suiker en zetmeel in zit en kwam toen hierbij uit. Als je googled op Pure Feed dan kom je de website tegen waar je meer informatie kan vinden. Succes verder in je zoektocht!
    www.jasmijnhoffs.nl - healing voor paarden

  6. #21
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Equilin is een beetje hetzelfde principe als de balancer, de dames die het hebben ontwikkeld hebben dezelfde cursus geloof ik gedaan in Amerika, voer heeft qua inhoud veel raakvlakken. Ze maken wel wat andere keuzes. Ik heb ook Equilin gevoerd en voer nu de balancer, merk trouwens geen verschil.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik denk dat het sowieso goed is om af en toe van voer te veranderen, omdat er geen echt perfect voer lijkt te bestaan. Dus dat is in elk geval mijn plan voor de komende tijd: verschillende voeren uitproberen (telkens een paar maanden) en eens kijken wat dat voor effect heeft.

    Dat Equilin zoveel op de Balancer leek wist ik niet, wel irritant dat ook Equilin een voer heeft dat Balancer heeft, al die namen maken het er niet overzichtelijker op, hihi...

  8. #23
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik voer het voer van jepaardgezondenfit.nl. Alles wat er beschreven staat op de site, komt overeen met wat ik belangrijk vind qua vit./min samenstelling.

    Ik heb me niet heel erg verdiept in Metazoa, maar ik kom op de site gelijk tegen dat er een vrij groot deel ijzer in zit en dan vraag ik me al af hoe goed daar over nagedacht is, omdat er in de Nederlandse grond al een enorme overmaat aan ijzer zit (ook in het grondwater trouwens).
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  9. #24
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik voer ook de balancer van jepaardgezondenfit.nl en ben er erg tevreden over. Vooral Touria is er onwijs van opgeknapt en bij de andere paarden heb ik ook geen op of aanmerkingen. Sunny lust het niet, dus die krijgt muesli van bio-Ron. De andere paarden krijgen iets minder van de aanbevolen hoeveelheid balancer en een beetje bio- Ron muesli als aanvulling. Voor de speekselvorming doe ik er een klein beetje luzerne van Agrobs bij.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  10. #25
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Is dat ijzergehalte in de Nederlandse grond overal hetzelfde (te hoog) Sanne? Ik kan me zo voorstellen dat er ook flinke regionale verschillen kunnen zijn.
    Inderdaad wel gek dat er dan bij Metazoa juist weer zoveel ijzer in zit...!
    Nou ja dat bedoel ik dus, als op-zich-toch-best-goed-geďnformeerde-leek is het toch geen doen meer om uit te vinden wat je je paard nog moet voeren...? *voelt zich beetje moedeloos nu*

    In eerste instantie had ik trouwens het idee dat Menglöd wel opknapte van de Balancer (dat voer ik sinds Kerst); vetopslag op die typische insulineresistente plaatsen werd duidelijk minder. Maar ja, het was winter, en in het voorjaar kwam al het vet weer lekker terug... Nu heb ik echter sinds mei niet meer kunnen rijden (hernia) dus helemaal eerlijk is het natuurlijk ook niet om dan te zeggen dat het voer niet helpt; dat moet natuurlijk altijd in samenhang met beweging.
    Maar goed ik weet dus niet zo goed wat het effect van die Balancer nou is op mijn paarden...

  11. #26

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Ik denk dat de hoeveelheid ijzer in de grond echt wel verschild per omgeving.
    Waar ik eerder stond zat heel veel ijzer in de grond, de paarden dronken daar eigenlijk niet van. Omdat er leiding water aangesloten was.
    De plek waar ik nu sta wordt gewoon grondwater gebruikt bij de koeien (paarden kraanwater) hier schijnt dus weer weinig ijzer in grondwater te zitten.
    En daar zit maar 25 km tussen.

    Wat ik persoonlijk erg spijtig vind aan metazoa. Is dat ze niet heel bereid zijn om vragen te beantwoorden.
    Dit vat ik ook op vanuit bokt.nl, en heb dit zelf ook al meerdere malen ervaren.

  12. #27
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Denk dat het ijzergehalte in het hooi ook afhangt van het moment van maaien. Wij maaien altijd heel laat, waardoor er weinig van alles in het hooi zit. Uit hooianalyse blijkt pas hoeveel/weinig erin zit. Bij weinig ijzer zou Metazoa misschien wel een goede optie zijn?

    Heb je een hooianalyse van het huidige hooi Marja?

  13. #28
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Nee ik heb geen hooianalayse, dat is veel te duur voor de kleine partij hooi die ik nodig heb voor 2 paarden...

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Oh ja, dat PureFeed ben ik ook even naar gaan kijken, maar daar zitten volgens mij synthetische vitaminen/mineralen in.

    Ik vond ook nog Hayster Healthy Herbs: http://www.puurpaardenvoer.nl, dat klinkt ook wel interessant.

  15. #30
    Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Locatie
    Hengelo (Ov)
    Leeftijd
    37
    Berichten
    179

    Re: Het perfecte, natuurlijke voer...?

    Mijn paard krijgt sinds een tijdje Dodson & Horrell en daar ben ik wat betreft de samenstelling en kwaliteit heel tevreden over.
    Hij krijgt twee keer per dag een combinatie van de Ultimate Balancer met Fibergy

    http://www.dodsonandhorrell.com/our-...-balancer.html
    http://www.dodsonandhorrell.com/our-...e/fibergy.html

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •