Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Opzet plan nieuw paard

  1. #1

    Opzet plan nieuw paard

    Hallo Allemaal,
    Ik ben op zoek naar wat tips voor het maken van een plan in de speelsessies. Ik ben zelf nogal RBE, dus heb veel focus nodig. Level 1 en basis 2 online roets ik nu doorheen, maar om level 2 netjes af te maken in alle taken vind ik moeilijk. Het simpelweg uitvoeren van de taken is natuurlijk niet waar het omgaat, omdat je te maken hebt met tresholds en karakter of LB of RB gedrag.


    Nu weet ik dat Parelli zegt dat het goed is om dingen 3-7 x te herhalen. Moet ik dat heel letterlijk opvatten, of zijn variaties ook ok?
    Ik heb de seven games nu er aardig inzitten en begin nu aan stick to me, driving in zone 3 en point A to B.

    De afzonderlijke opdrachten gaan best goed, maar alles staat nog in de kinderschoenen, zouden jullie aanraden steeds weer hetzelfde te herhalen? Enerzijds is het een RBI, dus dan ga ik traag en trek veel terug. Anderszijds LBE die weer super snel leert.

    Vandaag was de bak heel eng vanwege de wind en regen, en ben ik vooral bezig geweest om het paard te kalmeren, uiteindelijk door gewoon rondjes in de bak te lopen en approach en retreat te doen. Maar dat deed ik dus pas nadat ik alle spelletjes al had gedaan en deze eigenlijk helemaal niet zo geweldig gingen (aandacht was er niet bij)
    Na zo'n sessie voel ik me dan ineens super onzeker, en ook nog de hoefsmid die zei dat ik niet duidelijk genoeg was (wat waar was), dus wat tips voor opbouw van sessies en levels zou ik heel fijn vinden.


    Morgen trouwens ook les hoor

    ps. het gaat om een jong 3 jarig helemaal groen paard en we spelen nu ong. 2 weken. (Ik heb wel eerder level 2 met andere paarden gehaald)
    en door het opschrijven, snap ik ineens dat ik gewoon meer inzicht moet krijgen in het RB gedrag van dit paard.
    bedankt alvast!
    Laatst gewijzigd door FreyaSilver; 21-10-14 om 20:47.

  2. #2

    Re: Opzet plan nieuw paard

    Inmiddels ben ik er even voor gaan zitten en heb ik alle taken opgedeeld zodat ik eerst een aantal dingen kan herhalen, als die goed genoeg gaan, andere toe te voegen/ het iets moeiliijker te maken. Hoop dat dit me een beetje gaat helpen.
    En dan morgen les over het lezen van zijn RB gedrag.

    Maar tips nog steeds super welkom!

  3. #3
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Opzet plan nieuw paard

    He Hannah, jij hier!?
    Is dit weer een ander paardje? :-o

    Hoe gaan de eerste 3 games? Als die bevestigd zijn kun je meer gaan variëren en de andere games erbij pakken. Het gaat idd niet om de taakjes, maar die helpen wel voor je focus

    Herhalen is heel belangrijk, maar dat betekent niet dat je iedere keer precies hetzelfde moet doen. Als je paard RBI is zulje veel moeten herhalen, als hij LBE is juist veel afwisselen en varieren. Maar dit kan binnen hetzelfde pattern. Dus het pattern herhaal je 4-7 keer, maar je varieerthier wel op, zodat het niet saai wordt....

    Heb je les van Mirjam? Ze gaat je vast weer goed op weg helpen En anders moeten we maar weer eens een nh avondje organiseren :-D

  4. #4

    Re: Opzet plan nieuw paard

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    He Hannah, jij hier!?
    Is dit weer een ander paardje? :-o

    Hoe gaan de eerste 3 games? Als die bevestigd zijn kun je meer gaan variëren en de andere games erbij pakken. Het gaat idd niet om de taakjes, maar die helpen wel voor je focus

    Herhalen is heel belangrijk, maar dat betekent niet dat je iedere keer precies hetzelfde moet doen. Als je paard RBI is zulje veel moeten herhalen, als hij LBE is juist veel afwisselen en varieren. Maar dit kan binnen hetzelfde pattern. Dus het pattern herhaal je 4-7 keer, maar je varieerthier wel op, zodat het niet saai wordt....

    Heb je les van Mirjam? Ze gaat je vast weer goed op weg helpen En anders moeten we maar weer eens een nh avondje organiseren :-D
    HAHA Jorien, ontmaskerd
    Goeie, van die eerste 3 games. Die zitten er wel op hoor, maar daar kan ik inderdaad nog wel wat meer aan bevestigen.Geloof dat ik vooral mezelf focus moet geven.
    Dankje!

  5. #5

    Re: Opzet plan nieuw paard

    Ok, nou veel gehad aan de les, ik moet gewoon vaker even stoppen, klein plannetje maken en uitvoeren. En gaan werken aan mijn imagination. Wat wil je met een LBE
    Aan de bak dus voor mij. Met het RBI gedrag viel het erg mee, ook wel veel friendly doen, maar hij schakelt heel erg snel.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •