-
[L1/L2] rechter galop
Mijn rechter galop gaat zeeeer moeizaam kost me echt veel tijd om goed aan tespringen. Hed de methode geprobeerd die linda parelli van pat moest doen om dit probleem te verhelpen maar dat werkt bij mij niet of ik doe het niet goed.Ik tik met mijn linkerhand zijn achterhand aan en hou mijn rechterhand naar voren en dan contra overkruist en de rest maar geen rechtergalop Iemand nog ideeen???
-
Forum Meubilair
Hoe goed is je zijwaarts? Is er verschil in beide richtingen?
Is er verschil tussen het inbuigen links en rechts?
Ik denk eerst wat aan de ingredients werken om je paard wat soepeler te maken (veel sideways dus) en dan de omstandigheden optimaal maken om in de goede galop aan te springen.
Dus heel overdreven op het linkerachterbeen gaan zitten. Opletten op welk moment je de hulp geeft (welk been is aan de grond). Vanuit een lichte hoek aanspringen. Over een balkje springen en dan de juiste aanwijzing geven voor de galop. Cirkels rijden over het balkje, denk linksom aan 11u (op de klok) en rechtsom aan 1u. Leidende hand omhoog in die positie, drijvende hand omlaag, er recht tegenover.
Wat goed kan werken (meer voor gevorderden): zijwaarts in draf (zonder hek) naar rechts toe dus, en dan rechts 'openen naar voren' zodat ze vanuit die zijwaartse beweging aangaloppeerd.
Zelf heb ik dr niet echt problemen mee, alleen dat mijn paardje bij elke bocht heel erg omhoog stuitert als de bocht wat te scherp is voor hem.
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Er zit heel veel verschil in links en rechts in alles,het kwartje valt nu heel hard naar beneden duidelijk werk aan de winkel.
Zo zie je maar als je het niet direkt goed doet duurt het langer en kom je je problemen verder dus weer tegen.
-
Forum Meubilair
Hoi Nienke,
Atli heeft ook erg veel problemen met de rechtergalop. Het heeft me maanden gekost voor hij uberhaupt in de rechtergalop aan wilde springen, en nog doet hij het lang niet altijd. En *als* ik dan rechtergalop heb, zit dat tamelijk oncomfortabel. Als ik wat langer doorgaloppeer en wat meer vaart maak, gaat het na verloop van tijd wel wat beter, dan wordt het wat soepeler. Ik denk dat het bij Atli echt een fysiek probleem/stijfheid is waardoor hij zo'n moeite heeft met de rechtergalop. Ook met grondwerk gaat hij bij voorkeur in de contragalop op de rechterhand.
Hoe doet jouw paard het op de grond? Of heb je nog geen circling game/at liberty in galop gedaan?
-
NAdat ik dus merkte dat het aanspringen erg moeilijk en vaak onmogelijk ging ben ik dus begonnen met atliberty kijken of ze dan wel goed aansprong en nee dus ze springt zelden rechts aan.Ik heb toen even online circling gedaan en naar tien keer links aan springen sprong ze 1 keer rechts aan heb toen gelijk comfort gegeven en gestopt.
Wat ze ook doet is verkeerd aanspringen en dan racen naar een hoek die vaak schuin ligt in de richting (diagonaal) er dan linksom in willen draaien en dan doorgalloperen.Dat heeft ze dus 1 keer gedaan ik was te laat om te corrigeren, de kerendaarna kon ik haar iedere keer net uit de hoek halen.
Zit ook wel een possitief ding aan dit geheel kreeg nl erg veel respect ook in het zadel en ze probeerde ook echt mee tewerken wist allen niet hoe.Ik ben dus niet duidelijk naar haar toe en moet daar nog verbetering in aanbrengen.
Ben veel meer met haar linkerzijde bezig met spelen dan met haar rechterzijde , ze geeft me vaker en makkelijker haar linkeroog,wijken naar rechts gaat moeizamer en ik heb zelf ook veel meer moeite met volgen rechtsom dat moet dus ook allemaal veranderen heb ik weer een nieuw project van 21 dagen
-
Actief Forumlid
Hey,
ik ken dit probleem, heb een tijdje geleden met zo'n paard te maken gehad, want we waren op zoek naar een nieuw paard om te kopen. Daarom lieten we ook de dierenarts komen om te kijken of het wel helemaal correct was. Toen het paard aan de longe moest lopen zag die dat hij licht mank liep op zijn rechtervoorbeen. Daardoor liep hij ook vrijwel nooit in die linkergalop, omdat hij de pijn wilde vermijden hé. Ik wil je nu niet ongerust maken, maar je zou er mss wel eens kunnen op letten. Ikzelf zag het niet dat hij mank liep, tenzij ik er echt nadrukkelijk op lette, in het zadel voelde ik het ook een heel klein beetje als ik er echt op lette, maar het was helemaal niet goed zichtbaar. Een ander nadeel ervan was dan ook dat ik bijna niet kon doorzitten in draf door het klein beetje doorzakken telkens hij zijn rechterbeen op de grond zette, waardoor het voor mij licht schokte in het zadel. Dit zou je toch best ook even nakijken. Ik hoop dat hij natuurlijk niet mank is, die van jou, want wij hebben dat paard dan niet gekocht, waarschijnlijk is ie moeten afgemaakt worden cry , jammer, want het was echt een schat van een paard.
-
Forum Meubilair
Mijn paard ging voordat hij gestrasserd was ook nauwelijks in de rechtergalop. Nu is de pijn in zijn rechter voorbeen weg, dus galoppeerd hij ook regelmatig uit zichzelf rechts aan.
Pijn in de voorhoeven kun je altijd nog verhelpen hoor.
Maar idd, je hebt een quartertje he? Die hebben door kleine voetjes wel vaker last (zo ook de quarter van Ron Jonkman, die wilde ook nooit in linkergalop, bleek HKO te hebben...)
10% korting bij
-
Nou word ik nog bang ook ze heeft nl links achter een beeitje eenpiephak heeft een paar maanden terug kreupel gelopen ws door klem liggen in de box (toen stonden ze nog op stal nu lopen 24/24 buiten gelukkig)
oh ja was ik vergeten maar die van mij heeft gelukkig wel goeie hoefjes niet te klein en recht vaak staat bij quarters de straal scheef.Er moet trouwens wel nodig een hoefsmid komen in assen zat die strasser kapper toch?
-
Forum Meubilair
Niet gelijk bang worden hoor, als je dr goed laat bekappen hoeft ze helemaal nergens last van te hebben. Maar het zou misschien zo kunnen zijn dat haar rechtervoorvoetje niet helemaal 'gezond' is nu.
Marco Krul zit in Assen, hele goeie vent!
Zoek ff op Krul in Gieterveen dan vindt je hem wel in het telefoonboek.
10% korting bij
-
Forum Meubilair
-
Forum Meubilair
-
Forum Meubilair
Hihihihi misschien moet ik Atli dan ook die video leads and leadchanges laten zien.
))))
-
Forum Meubilair
Ohja en het laatste nieuwe dat Suus doet, heeft ze nooit gedaan: online en at liberty rechtergalop aanspringen linksom...
Of overkruist.... Zucht, wat is dit nu weer?

May the horse be with you!
-
Forum Meubilair
Ik begin bij Atli steeds meer te denken aan een fysiek probleem waardoor hij zo'n moeite heeft met de rechtergalop. Ik heb hem nu zo'n 2 1/2 week niet meer gereden omdat hij gevoelig was rondom zijn schoft (door het zadel, denk ik). Wel gewoon grondwerk gedaan. In het begin kreeg ik vanaf de grond alleen maar linkergalop, maar sinds een week laat hij ook af en toe rechtergalop zien. En sinds een week is hij ook wat minder gevoelig rondom zijn schoft...
-
min rechter galop heb ik weer gevonden maar nu kreunt ze vreselijk zodra ik zijwaarts ga lijkt wel of ze pijn heeft volgens mijn man ben ik gewoon te voorzichtig en moet ik gewoon doorpakken maar ik wil haar niet pijn doen ze is nog maar 3,5 jaar
Marja wat voor een zadel heb je op atli liggen??
Forum Rechten