Natiya staat met 2 vriendjes in de weide. Ongeveer 3 weken geleden stond ze plots van de ene dag op de andere enorm mank. Dierenarts bijgeweest en die vermoedde heel erge hoefontsteking.
Medicatie (Butagran) voorgeschreven voor een week. Ze verbeterde, maar nog niet volledig ok. Nog een week langer medicatie geven.
Ze voelt zich veel beter: in stap zie ik niks meer (maar ik ben niet goed in manken herkennen), draf heb ik idee dat ze nog wat kort/anders loopt. Ze spurt wel weer door de wei. De draf leek ook beter en beter uit te zien. Laatste keer medicatie was vorige week vrijdag.
Vandaag zijn we de paarden gaan verweiden en daarbij wandelen we veel over zandweggetjes met steentjes. Ze mankte hier wel. Viel eerst op als ze even bijdraafde, maar na stukje liep ze langzaam en wat moeilijk.
Hebben mensen hier ervaring met een hoefontsteking? Geneest dat traag? Had ze ok moeten zijn? Tuurlijk haal ik binnenkort de dierenarts er weer terug bij als het nodig is. Maar weet niet of die zoveel kan betekenen nog, ik had echt idee dat het sowieso rustig nog aan het genezen is, maar nu twijfel ik.
Bladwijzers