Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Wie weet wat dit voor plantje is?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Wie weet wat dit voor plantje is?

Barbarakruid is geen onkruid hoor Eveline!
    Ik heb het vorig jaar in mijn moestuin gezaaid en er gedurende de winter lekker van kunnen genieten. Het is een (ietwat bittere) fijne toevoeging aan salades. Lekker voedzaam, als er verder weinig groens in de tuin te vinden is!

Of het plantje op de foto Barbarkruid is durf ik niet te zeggen; de mijne ziet er ook wat anders uit maar planten kunnen er onder verschillende groeiomstandigheden ook verschillend uitzien... ik heb ook JKK staan dat wel wat op deze foto's lijkt, maar ook JKK die er heel anders uitziet...

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik zag vandaag iets soortgelijks op Duindigt staan, en daar zaten in sommige rozetten ook de stengels: herderstasje (een grote vorm). Zou het dit bij jullie ook kunnen zijn?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Ik denk ook niet dat het JKK is, maar om zeker te zijn wat het wel is zou je moeten kijken wat voor bloemen er in komen... met alleen blaadjes heb je er denk een echte flora bij nodig om eruit te komen.
    Ik zie zelf JKK eigenlijk alleen in kort kaalgevreten weides tot nu toe maar ik weet niet of dat altijd zo is.

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Herderstasje ziet er op de foto's op internet ook anders uit.

JKK heb ik ook wel in weides waar het gras hoog staat gezien. Maar bij JKK heb ik nog nooit gezien dat er zoveel plantjes bij elkaar stonden. Meestal zie je her en der een plantje, terwijl deze plantjes echt met honderden in de wei staan.

Ik heb gister nog wat foto's gemaakt.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Hmmm, zo gok ik ook op iets anders dan jkk, de stengels zijn anders en dit plantje lijkt me te fijn. JKK doet het ook uitstekend in lang gras helaas en kan ook in grote aantallen voorkomen. Er zijn hier in de buurt 'natuurgebieden' die begraasd worden door runderen en soms helemaal geel zijn door het jkk.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten