Boti heeft net voor het transport naar Nederland een wond opgelopen in Spanje. Hij zit in de kootholte. Zijn vorige eigenaar heeft het te laat gezien, waardoor de wond nu niet gehecht is. Ik behandel de wond nu met honingzalf en zonder verband. Voor de honingzalf spoel ik de wond goed af. Vervolgens doe ik er een hele dikke laag zalf op.
Ik behandel de wond niet echt volgens het boekje, dat wil zeggen verbinden en stalrust geven. Ik laat Boti lekker bewegen, hij is veel te jong om compleet stil te zetten en verbinden bij een jonge hengst is geen succes.
Nu ik de wond niet verbind en Boti toch blijft bewegen, zou het zo wel mooi gaan genezen? Ik merk wel dat de wond zonder verband meer uitdroogt en dat is niet ideaal. Zou ik het beter met iets anders kunnen behandelen of zou ik het op een bepaalde manier toch moeten proberen te verbinden? Nu trekt Boti het verband eraf. Of tenminste, de eerste keer dat er verband om zat deed hij dat. Ik was toen bij Rupa erg tevreden over Equiade,zou dit meer uitkomst bieden dan honingzalf? wond boti.jpg
Ik hoop op jullie advies. Ik wil het zo goed mogelijk doen, maar ik heb Rups toen helemaal niet laten bewegen met de wond en die werd doodongelukkig. Dat wil ik niet meer.
Bladwijzers