Hoi allemaal!
Voordat ik to-the-point kom, wil ik je eerst even een verslagje van afgelopen zondag laten lezen, want hier is het allemaal mee begonnen:
Afgelopen zondag was er bij ons op stal in Berkhout de jaarlijkse onderlinge wedstrijd. Ik deed zelf niet mee, maar Hanna (mijn mede-Parelliër) had zich wel ingeschreven. In overleg met onze stalhoudster en de jury was besloten dat Hanna de wedstrijd op háár manier mocht gaan rijden. Ze reed haar B dressuurproef bitloos en behaalde daarmee een derde plaats. Haar springproef was nog een wat groter spektakel, namelijk alleen met stick en neckropeDat viel natuurlijk behoorlijk op tussen al die 'normals' met sporen en zweepjes.
We stonden allemaal met ingehouden adem toe te kijken. De jury vond het een beetje apart, maar het applaus was grandioos!
Natuurlijk ging het niet allemaal perfect, maar man...wat ben ik trots op haar! Nog maar 14 jaar en nu al zo'n visitekaartje afgeven voor het natural horsemanship. En uiteraard hebben we het vastgelegd
Foto550-6QUMOJHN.jpgFoto550-OGLLOEOA.jpgFoto550-6GGJSVLA.jpg
Hanna is overladen met complimentjes, positieve reacties en het filmpje is ook al zo'n 400 keer bekeken.
Na aanleiding van dit spektakel sprak ik vandaag mijn stalhoudster. Zij kwam namelijk met het idee om een NH springwedstrijd te organiseren bij ons op stal, aangezien hier verder in Nederland (naar mijn weten) niet echt een platform voor is. Een springwedstrijd speciaal voor de savvy ruiters die het graag eens op een touwhalstertje, bitloos hoofdstel of neckrope willen laten zien. Mijn vraag is daarom ook: hebben mensen hier op het forum daar interesse in?
Als er genoeg animo is wil ik met alle liefde deze springwedstrijd bij mij op stal organiseren![]()
De exacte organisatie, indeling, voorzieningen en de datum zijn nog nader te bepalen.
Bladwijzers