Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Animo voor een NH springwedstrijd?

Actief Forumlid LaraKuhr's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2013
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    1

Animo voor een NH springwedstrijd?

Hoi allemaal!

Voordat ik to-the-point kom, wil ik je eerst even een verslagje van afgelopen zondag laten lezen, want hier is het allemaal mee begonnen:

Afgelopen zondag was er bij ons op stal in Berkhout de jaarlijkse onderlinge wedstrijd. Ik deed zelf niet mee, maar Hanna (mijn mede-Parelliër) had zich wel ingeschreven. In overleg met onze stalhoudster en de jury was besloten dat Hanna de wedstrijd op háár manier mocht gaan rijden. Ze reed haar B dressuurproef bitloos en behaalde daarmee een derde plaats. Haar springproef was nog een wat groter spektakel, namelijk alleen met stick en neckrope Dat viel natuurlijk behoorlijk op tussen al die 'normals' met sporen en zweepjes.
    We stonden allemaal met ingehouden adem toe te kijken. De jury vond het een beetje apart, maar het applaus was grandioos!
    Natuurlijk ging het niet allemaal perfect, maar man...wat ben ik trots op haar! Nog maar 14 jaar en nu al zo'n visitekaartje afgeven voor het natural horsemanship. En uiteraard hebben we het vastgelegd

Foto550-6QUMOJHN.jpgFoto550-OGLLOEOA.jpgFoto550-6GGJSVLA.jpg

Hanna is overladen met complimentjes, positieve reacties en het filmpje is ook al zo'n 400 keer bekeken.
    Na aanleiding van dit spektakel sprak ik vandaag mijn stalhoudster. Zij kwam namelijk met het idee om een NH springwedstrijd te organiseren bij ons op stal, aangezien hier verder in Nederland (naar mijn weten) niet echt een platform voor is. Een springwedstrijd speciaal voor de savvy ruiters die het graag eens op een touwhalstertje, bitloos hoofdstel of neckrope willen laten zien. Mijn vraag is daarom ook: hebben mensen hier op het forum daar interesse in?
    Als er genoeg animo is wil ik met alle liefde deze springwedstrijd bij mij op stal organiseren
    De exacte organisatie, indeling, voorzieningen en de datum zijn nog nader te bepalen.
    It's not about being the best. It's about getting better.

Mannen, wat hou ik toch van jullie allebei. Jullie maken mij compleet. Zonder Jip & Vinny is er geen Lara!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Animo voor een NH springwedstrijd?

Gaaf! En wat een leuk paardje! Erg leuk dat ze zoveel enthousiaste reacties kreeg.

Ik vrees dat er niet veel animo is voor een savvy springwedstrijd, zeker omdat je best in een uithoek zit. Bovendien kun je als NH'er ook gewoon aan oefenwedstrijdjes als deze meedoen, waar het nog eens extra opvalt (bijv. bij de cross in Holten, daar hebben zowel ik als Wendy Bouwense wel eens teugelloos de cross en het springparcours gereden).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Wat ontzettend knap! Ik snap wel dat dat opvalt, en dan is ze nog maar 14!

Wbt de wedstrijd, ik ga mee met Eveline, heel leuk en leerzaam, maar veel te ver weg voor mij en ik denk voor veel anderen ook. Hoewel er best wat Parelliers in die hoek zitten dus ik hoop dat die wel interesse hebben
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Gaaf, en echt een leuk filmpje! Voor mij zou alleen de afstand al een punt zijn inderdaad.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Dagboek Berichten
    17

Wat een gaaf idee! Helaas heb ik geen eigen (verzorg)paard en ook nog niet de skills daarvoor. Dus de aanmeldingen laat ik aan andere forumleden over, maar ik vind het supertof dat je dit bij genoeg animo wil organiseren!

En natuurlijk de complimenten voor Hanna. Het ziet er heerlijk ongedwongen, savvy en fijn uit. Je ziet duidelijk dat ze samen met haar paard lol heeft. Heel veel respect voor haar en dat ook nog in combi met haar leeftijd. Super!

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Als het lage hindernissen zijn, lijkt het mij heel leuk
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Bladwijzers

Forum Rechten