Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: voerbeleid toetsen

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: voerbeleid toetsen

    Heerlijk Thekla, dat klinkt goed.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: voerbeleid toetsen

    Klinkt goed! En als je het over g-r-i-n-d wilt hebben tegenwoordig op het forum dan krijg je d! Heel
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #18
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: voerbeleid toetsen

    Het blijft een gevoels kwestie denk, sta nu 3 weken op mijn eigen plekje waar ik ook alles zelf regel.
    Bij mijn gaan ze 3/3,5 uur op het gras en daarna weer de paddock in en dan staan ze ook gelijk te slapen, eind van de middag krijgt mijn paard een plak hooi en de shetjes een half plakje voor zijn 2tjes.
    Ik heb strook begrazing geprobeerd omdat ik het ook gewend was vanuit mijn oude plekje, maar nu trappen ze het land stuk en blijft er niks over.
    Dus heb ik een vaste paddock gemaakt en een apart graaslandje,ze eten nu ook rustiger en meer verspreid dus voor mijn gevoel beter.
    Verder krijgen ze alleen vitaminnebrok van metazoa en op hooi en gras na niks meer, lekker naar je paarden blijven kijken die vertellen wel wat goed is.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  4. #19
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: voerbeleid toetsen

    Hoi gaya, zie je reactie nu pas..wel heerlijk je eigen plek, en alles zelf bepalen, niet? Dus jij geeft een keer per dag een plak. Hoe lang doet je paard daarmee en weet je ongeveer hoeveel kilo die plakken zijn? Het lijkt me zo weinig..
    Hier staan ze ook vaak direct te dutten na de weidegang maar na een uurtje of een, twee komt er weer leven in en kort daarna gaan ze toch echt op zoek maar wat te knabbelen. Ik probeer er rekening mee te houden dat langer dan 4 uur een lege maag niet zo gezond is voor ze. Maarja te veel en te dik natuurlijk ook.

  5. #20
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: voerbeleid toetsen

    Ze gaan hier nu sinds zondag van 8 tot 3 op het gras aangezien dat nu redelijk kaal is kan het vanwege een hoefbevangen gevoelige shet, en eind van de middag begin van de avond 1 plak voor mijn grote en een halfje voor de 2 kleintjes.
    Hoeveel kilo 1 plak is weet ik niet maar voer op het oog, vallen ze extreem of gewoon af dan krijgen ze meer worden ze te dik dan wat minder.
    Falcon doet denk een uur a ander half uur met zijn hooi en de kleintjes ook, daarna staat hij voor de nacht zonder want op is op.
    Meer kan ik niet voeren want dan groeit hij dicht en dat geld voor de kleintjes ook, als ze straks op een ander landje kunnen waar het gras tot mijn knieën staat blijft en draadje wat naar de paddock gaat open.
    Dan kunnen ze op het kale landje scharrelen, te veel te weinig ze zien er goed uit hier dus denk dat het wel goed zit.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  6. #21
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: voerbeleid toetsen

    Herkenbaar, bij mij gaan ze inderdaad inmiddels ook langer op de wei naarmate het kaler wordt, en dan met hetzelfde hooi. De weidegang bouw ik dan een beetje op van 4 naar 6, een hele dag, en nu laat ik ze ook vannacht erop. Ze liggen snachts in de wei, dat heb ik ze in het stalletje nog niet zien doen, dat is ook een reden.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •