Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Porcupine - het blijft de lastigste

  1. #1
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Porcupine - het blijft de lastigste

    Even met jullie van gedachten wisselen over de porcupine game. Zowel Beyond als ik blijven dit een lastige vinden. Beyond vindt dat hij met name op zijn hoofd het alleenrecht heeft, ik denk daar wat anders over . Op zijn achterhand gaat het prima. Alles wat met zijn voorhand te maken heeft, vindt hij niets. Met driving geen enkel probleem, het gaat puur om het aanraken. Ik gebruik de stick als ondersteuning, vooral bij het achterwaarts gaan, want hij blijft zijn hoofd maar in allerlei bochten wringen om mijn hand te ontwijken (inclusief hap-manoeuvres). Tactiek twee is al achteruit of opzij gaan als ik hem nog niet eens aanraak, maar daar kan ik hem natuurlijk niet mee weg laten komen .

    Wie heeft er nog handige tips?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    En friendly op zijn hoofd hoe vind hij dat? Heb je het idee dat het een dominantieissue is, zo van ik bepaal zelf wel wanneer ik achterwaarts ga, ben de laatste tijd weer wat meer aan het kijken op parelli connect, en daar hoor ik toch steeds van Pat en Linda dat met name de lb paarden graag zelf bepalen , en dan uit zich vooral in bewegen van de voorhand.

    Ik herken het ook bij Whoopie en Britt, Whoopie probeert zich ook altijd in allerelei bochten te wringen, en ik kwam er ook achter dat hier wel een "gat "in de basis zit zeg maar omdat ik het eigenlijk te weinig doe. Dus ben nu wel weer begonnen met ook wijken voor druk op het hoofd op andere manieren. En idd hetzelfde driving is niet zo,n issue.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Als het echt niet lukt om in de juiste positie te blijven en op het juiste moment te releasen omdat hij teveel de trukendoos opentrekt: Misschien weer heel even een stapje terug doen en hem verrassen? Dwz, eerst friendly (niet voor niets de eerste game ) zodat hij niet de assumption maakt om al je hand te ontwijken maar dat hij leert je hand daar eerst te accepteren. Dan stapje porcupine vragen, proberen dat uit te breiden en goed letten op je timing. Net voordat hij een opposition reflex wil gaan gebruiken, stoppen. In feite dus ook een beetje reverse psychology Verrassen door nét niet al te veel te vragen. En ik zou ook een manoeuvre als follow a feel doen met de leadrope. Leadrope om het lichaam en hem vragen naar je toe te draaien. Op die manier leert hij ook wat porcupine te verdragen in zone 1 maar dan op een andere manier En idd, consequent zijn, regelmatig herhalen.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Het achterwaarts gaan vindt hij geen enkel probleem, gezien zijn yoyo op fase . Het is het aanraken van zijn hoofd. Het is denk ik echt een hengsten-issue, je ziet hengsten (ruinen ook wel) altijd naar elkaars hoofd happen en aan elkaars halster trekken. En hij is zo verrekte snel, dat ik echt moet uitkijken dat hij niet steeds mijn mouw pakt (zodra hij mijn vel voelt releaset hij gelijk, dat snapt hij wel dat dat niet de bedoeling is). Friendly op zijn hoofd ontaardt ook al snel in het hapspelletje, al wordt dat wel steeds minder. Ik vrees dat ik er ook te weinig tijd aan heb besteed in het verleden.

    Even los van deze vraag, maar even mededelen hoe blij ik ben dat ik het wijken van de achterhand nu 100% in orde heb, dat heeft álles van liberty zoveel gemakkelijker gemaakt! (op porcupine op zijn hoofd na dan )

    - - - Updated - - -

    Dank voor je aanvulling Linda! Dat was inderdaad de weg die ik al een beetje aan het bewandelen was . Porcupine met het halster (follow a feel) is dan weer geen enkel probleem, het is puur de hand die het moet ontgelden
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Dat komt me heel bekend voor van Misa, die vond het ook STOM als er iemand aan zijn hoofd zat.
    Als hij ging hoofdzwaaien dan werd ik nog stommer Zolang hij boos was, deed ik erg irritant met mijn handen bij zijn hoofd. Zodra hij zijn hoofd liet zakken stopte ik gelijk met vervelend zijn en legde ik alleen rustig mijn hand op zijn hoofd/neus/waar ik dan ook wat vroeg. Die slimme lb-e had al snel door hoe hij mensen zo kon africhten dat ze stopten met zo irritant zijn
    Frutten aan zijn hoofd zal nooit favoriet worden, maar inmiddels wordt hij er niet meer boos om. De negatieve associatie is er inmiddels een beetje uit.

    Lb-e's zijn ontzettend slim, als je ze het idee geeft dat ze leren hoe ze mensen kunnen "africhten" (dus laten stoppen) vinden ze dat over het algemeen geweldig.

  6. #6
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Ja, dat is heel herkenbaar Eef, dat "mensen leren stoppen met vervelend zijn" . Ik heb bij Beyond alleen niet het idee dat hij boos wordt van aan zijn hoofd zitten, maar dat hij het als een uitdaging ziet om eens te kijken wie van ons het snelst is en het eerst stopt. Wel fijn dat hier op het forum zoveel herkenning zit bij hoofd aanraken! Ik had er gewoon meer tijd aan moeten besteden in het verleden, maar vroeg of laat kom je zo'n gat in de basis toch tegen en móet je er wat mee.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  7. #7
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Ohh zo herkenbaar...
    Nou, dan is het in ieder geval duidelijk welk spelletje jullie de komende tijd gaan spelen
    Tip, als je de stick omhoog steekt kom je altijd hoger dan zijn hoofd. Dat is ook echt zo'n hengsten spelletje; wie kan zijn hoofd het hoogst krijgen. En degene met het laagste hoofd is niet degene die de regels bepaald

  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Hij houdt kennelijk van "fair play", want hij houdt zijn hoofd nooit zó hoog dat ik er niet meer bij zou kunnen. Het is meer de snelheid in bochten wringen en - inderdaad! - met zijn neus helemaal naar de grond gaan. Eigenlijk moet ik er wel om lachen, maar op een audition filmpje moet ik er toch maar iets van zien te maken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #9
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Falcon vind het ook niks op zijn hoofd, draait dan schut en noem maar op.
    Ik had het laatst ook bij het filmen voor mijn auditie, ik maakte er een friendly van en toen weer verder.
    Maar kreeg de tip om druk te geven zoals je doet op de neus, en bij geen antwoord te tappen op zijn boeg/borst.
    Dat dus geprobeerd en dat werkte super, de trukendoos werd ook gelijk een stuk minder of was gewoon weg.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  10. #10

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Ja, ook hier heel herkenbaar! Leandro moest er ook niet veel van hebben. Maar inderdaad veel friendly op het hoofd (en dan echt heel stevig en woest wrijven, over zijn hele voorhoofd en de oren), in combinatie met de tactiek die Linda ook noemt, heeft een hoop verbeterd bij ons.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  11. #11
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Ook herkenbaar (met een LBi). Ik ben wel benieuwd of LB merries dit ook doen. Ab (ruin) speelt heel veel met andere ruinen en als een typische introvert bestaat het spelletje altijd uit zo min mogelijk bewegen en zo veel mogelijk proberen elkaar onderuit te trekken/happen. Ze zijn constant in elkaars gezicht aan het happen en in elkaars voorbenen en schouders. Ze liggen nog liever geknield op de grond dan dat ze hun voorhand een stapje opzij zetten... En ze wisselen dat af met steigeren.

    Dat steigeren doet hij dan gelukkig niet bij mij.. Maar als ik porcupine op zijn hoofd of schouder doe dan krijg ik dus hetzelfde spelletje. En daar ben ik niet stevig genoeg voor

    Bij ons werkt de tactiek van Linda ook. En verder doe ik altijd een lichte, lange fase 1 en daarna meteen een driving met de stick er bij. De tweede keer heb ik dan meestal alleen nog de fase 1 nodig.

  12. #12

    Re: Porcupine - het blijft de lastigste

    Herkenbaar, ik ben toen flink aan de friendly gaan werken om mijn hand op zijn hoofd te kunnen houden en blijven als hij omhoog, omlaag, happen etc. Zodra hij stil in het midden was met zijn hoofd, direct release. Nu doet hij het nog wel eens, maar dan herinnert hij zich heel snel het goede antwoord. Ook bij een ander paard (LBI) werkte het idd om hetzelfde te doen en dan met de muis van je hand, met ritmisch op de borst.
    Dan wordt het steeds makkelijker.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •