Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: [L1] Pushing Pasenger vraagje (snap het nie)

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

[L1] Pushing Pasenger vraagje (snap het nie)

Ik heb het oude level 1 pakket en daar voor alleen de passenger lessons in het boekje uitgelegd.....nou heb ik vandaag weer geoefend maar realiseerde me dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben . Misschien ben ik wel een beetje dom hoor, maar eh ik snap het gewoon niet. Ik zit een beetje op Timber d'r rug met mijn handen op d'r schouders.....en lift een beetje mee. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn of wel soms

Ik had Eddy al gemaild ivm het binnenkort willen filmen van mijn level 1 en die had het over een balanspunt ofzo....Kan iemand mij misschien vertellen wat ik moet doen omdat balanspunt te vinden of daarop te pushen?

Snap er geen bal van en daar raak ik nogal frustie van
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: [L1] Pushing Pasenger vraagje (snap het nie)

ah mijn lievelings oefening .....

Je legt je hand met de manenkam tussen duim en wijsvinger op de overgang van de schoft naar de hals je andere hand leg je er bovenop .Je hebt nu dus je duim van je rechterhand aan de linkerkant van de manen en de duim van je linkerhand aan de rechterkant van de manen.
    Nu druk je ligt in de richting van de oren van je paard daarbij bolt je onderrug wat op en komt je achterwerk goed in het zadel en zit je op je pockets van je spijkerbroek.Dan ga je draven en volgt je paard in alles wat hij doet je stopt als hij stopt gaat links als hij links gaat en probeert ook je ribbenkast gelijk te laten bewegen met je paard .
    En dat hou je 21 minuten vol in draf.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Oh ja je balance point kun je het beste eerst op de punt van je stoel voelen .Probeer je benen van de grond te tillen als je op de punt van je stoel zit je moet dan met je bovenlichaam naar achter op je pockets van je spijkerbroek gaan zitten . Als je dat voelt probeer je het zelfde in het zadel probeer dan je knieen eens naar je neus te tillen zonder dat ze op je paard of zadel steunen en dat is je balance point.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, als ik op de punt van mijn stoel zit met mn knieen omhoog, maak ik mn onder rug hol....
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Dan kom je op je zitbeen knobbels en dat is dus niet de bedoeling en wel de meestvoorkomende fout probeer eens iets verder op je pockets te zakken en dan je buikspieren aantrekken

en niet vergeten te bokken als je paard bokt!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Zonder steun aan mn handen lukt het echt niet. Heb je er een plaatje van, hoe dit eruit moet zien op een stoel?

Aangemeld
    May 2005

@ Nienke bedankt voor je uitleg ik heb het maar even in Word gekipt en geplakt, dan kan ik het vandaag nog een paar keer lezen en misschien ook wel even uitproberen. Het kwartje moet gewoon nog gaan vallen denk ik........word ook een dagje ouder dan gaat het allemaal niet zo vlug meer he Ik werd er gisteren helemaal gefrustreed van, ten eerste wist ik niet wat ik moest doen en hoe het moest en ten tweede ben je daardoor voor je gevoel dan maar een beetje doelloos aan het meeliften.
    Vandaag wil ik het "goed" proberen te doen.

@ Mafhaf Timber bokt nooit......dat is zo een engeltje. Ze lijkt bijna op dat perfecte paard dat PP beschrijft in zijn theorieboek (bijna maar nog niet helemaal )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Heb je het nieuwe level 1 pakket ? In DVD 6 of 7 doen "Matt en Luke" hun level 1 examen voor Linda. Ze hebben een flink stuk van zijn 21 minute PPL gefilmd en je kunt goed zien hoe hij zit. Ook de uitleg van Linda (staat hier op het forum op blz. 1 bij "Rijden" is heel duidelijk.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Het doel van de passenger, of het nu pushing is of gewoon, IS ook dat je doelloos meelift!
    Je geeft je paard de kans om eens zelf te bepalen waar hij heen loopt, dat hij niet altijd gestuurd hoeft te worden. Het enige wat je aangeeft is het tempo, verder laat je hem zelf kiezen wat hij doet.

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Het doel van de passenger, of het nu pushing is of gewoon, IS ook dat je doelloos meelift!
    Je geeft je paard de kans om eens zelf te bepalen waar hij heen loopt, dat hij niet altijd gestuurd hoeft te worden. Het enige wat je aangeeft is het tempo, verder laat je hem zelf kiezen wat hij doet.
    Ik wist tot nu toe niet echt dat mijn doel was doelloos meeliften

Maarre misschien kunnen we volgende week een passenger lesson doen Eveline? Ik wil nl. echt binnenkort gaan filmen want ik moet en zal dat level 1 nu halen ook

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Hahaha, en ikke 21 minuten doelloos toekijken zeker?

Wil je het oude of het nieuwe examen gaan doen?

Wel grappig, dat balancepoint vinden als je op de punt van eens toel zit: eenmaal in balance gaat mijn hele lijf schommelen met de ademhaling, in of uitademen geeft ander balancepoint.

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hahaha, en ikke 21 minuten doelloos toekijken zeker?
    Ja dat lijkt me nou echt een leuk idee

Ik heb Eddy gemaild, mag zelf kiezen welk examen ik doe dus ik denk het nieuwe maar (ik heb zelf geen trailer dus dat is zeg maar praktisch)
    Denk je dat we het bijna kunnen Timber en ik...... (opzadelen ging gisteren super, vandaag een stukje minder en opstijgen is ook nog wel een probleem af en toe, maar daar moet ik gewoon op oefenen)

Vandaag trouwens weer even geoefend met passenger, dat balance point snap ik op een of andere manier nog niet echt. Ik heb het gevoel alsof ik als een hobbezak op mijn paard zit te hobbelen........

Maar goed Timber liep totaal met neus over de grond, het zand zat na het rijden in haar neusgaten en rond haar mond. Ze had haar rug ook mooi rond zeg maar (ze was niet van plan om te bokken hoor ) Ze was bijna niet uit te zitten) dus dat moet een goed teken zijn of zie ik dat misschien verkeerd.

Aangemeld
    May 2005

[quote="oberon"]Heb je het nieuwe level 1 pakket ? In DVD 6 of 7 doen "Matt en Luke" hun level 1 examen voor Linda. Ze hebben een f]

Heb helaas het oude pakket en daar wordt geen passenger in geshowd

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten