Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 74 van de 74

Topic: Paddock (paradise) vormgeven & maken

  1. #61
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Het is zeker goed te doen. Alleen meer investering zodat niet alles kapot gelopen wordt of een modderboel wordt. Vorig weekend (zomerstorm) stond Cos te rillen van de kou/regen/wind. Ikben daar best van geschrokken. Op zijn vorige plek had hij daar minder last van maar hier staan ze vol in de wind bij ons... Ik zie ze nog niet samen staan voor deze winter. Als wij terug komen van vakantie dan probeer ik Cos bij Naoma en Elyan te zetten en als dat lukt, dan volgend jaar de andere twee!

    Omdat Cos toch wel uit de schuilstal wordt gejaagd komt er nog een tweede kleinere stal bij en ik investeer eind september ook in deze weidetent http://www.horseboss.de/html/universalzelte.html . Die kan ik op een deel van het pad in het midden zetten. Dan heeft hij in ieder geval genoeg mogelijkheden om uit de wind te gaan staan.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  2. #62
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Hele tijd niets gepost in dit topic maar niet stil gezeten. Vanaf maart t/m december foto's vanaf ongeveer dezelfde plek. Hard gewerkt en nu heel erg blij!

    Maart 2015
    1. Maart 2015.jpg

    April 2015 I
    April 2015 1.jpg

    April 2015 II
    2. April 2015.jpg

    Mei 2015
    3. Mei 2015.jpg

    Juni 2015
    4. Juni 2015.jpg

    Juli 2015
    5. Juli 2015.jpg

    September 2015
    6. September 2015.jpg

    Oktober 2015
    7.Oktober 2015.jpg

    November 2015
    8. November 2015.jpg

    December 2015
    9. December 2015.jpg
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  3. #63

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Heb hem al vaker gezien, maar blijf het super gaaf vinden !
    Echt een paradijs !

  4. #64
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Mooi gedaan hoor! En de overkapping tent op een slimme plek, handig. Een heerlijke plek zo voor je paarden.
    Ik heb 2 vragen bij de foto's: wordt de ruimte onder de tent geen "windtunnel"? En het lijkt of er iets onder je hooi ligt vooraan op de foto, het is daar ook mooi droog nog! Wat is dat voor iets?

  5. #65
    Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    The North!
    Berichten
    563

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wauw, inspirationeel! Werkt het nu voor Cos beter, nu die tent erbij is?
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

  6. #66
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Thanx! De tunnel is tot nog toe geen windtunnel. We hebben de draadjes nu zo gemaakt dat Naoma en Elyan (staan nog apart tot voorjaar) gebruik kunnen maken van de tent. Ze staan er vaak in en soms staan ze liever tegen het tuinhuis aan, wellicht dat er dan teveel wind doorkomt. Cos staat kennelijk gewoon niet heel graag in een stal of tunnel want ook in de tent stond hij dus bijna niet . In januari gaat Johnny (grote bruine) verhuizen naar een andere plek dus ik hoop dat de band tussen Cos & Koda dan beter wordt. Zij kunnen dan met hun 2 gebruik maken van de schuilstal en in het voorjaar hoop ik alles bij elkaar te hebben staan.

    Onder de voerbakken heb ik grove stelconplaten (betonplaten van 2x2) laten leggen. Bij elke bak ik nu 16m verhard waardoor ze droog staan. Echt een uitkomst! Volgend jaar willen we nog een stenen schuur bouwen, deels voor de paarden en hooi en deels voor onszelf omdat we geen garage/kelder hebben en dus weinig opslag. Bij die schuur komt ook nog een stuk overkapping en dan hebben ze echt genoeg om droog te staan en liggen. Als Cos er dan nog voor kiest om in de regen te blijven staan dan is dat zo, haha. Dan krijgt hij zijn regendeken gewoon op.

    - - - Updated - - -
    Laatst gewijzigd door Angela_28; 23-12-15 om 19:52.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  7. #67
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Leuk dat dit topic weer even naar boven komt! Zeker nu ik ook op korte termijn een paddock paradise ga plannen op een vergelijkbaar formaat grondstuk.
    Mooi overzicht zo, over de maanden heen. Jullie hebben er een leuk paardenparadijsje van gemaakt!
    Bevalt de verharding nu op de paden?

    Lopen ze veel over het pad? En lopen ze ook nog rondom de wei, of is het daar nu te nat/modderig?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #68
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    De verharding op de paden is geweldig! Ze lopen heel veel over de paden om naar de verschillende voerbakken te gaan. Dat is wel een voordeel van duidelijke rangen. Ze schuiven voor elkaar en zo blijven ze eigenlijk in beweging. Ze slapen ook veel in de bak en spelen ook heel regelmatig daarin. Het pad om de weide wordt niet heel veel gebruikt, dat is nu echt te modderig. Wij hebben zelf een pad van paddockplaten gemaakt voor de kruiwagen anders kun je daar ook geen mest ruimen op die gladde klei.

    Tot nu toe ook tevreden met de paden van 3 meter hoewel ik een beetje mijn hart vast houd als we Naoma daarbij zetten. Daarom is het ook OK dat Johnny gaat want dan hoeft Cos niet voor 3 anderen te schuiven maar blijven het er 2...
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  9. #69
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Ziet er goed uit zo! Mooi die veranderingen door de maanden heen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  10. #70
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Ziet er goed uit allemaal, jammer dat ze nog niet zo makkelijk bij elkaar kunnen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #71
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Ik hoop dat het in het voorjaar beter gaat. Dan staan ze bijna een jaar naast elkaar. Naoma valt al lang niet meer zo uit tegen de anderen, ze is in het algemeen een stuk milder geworden (maar nog steeds een pittige dame). Ze groomt nu vaker met Koda over de draad. Wel kan ze echt als een draak reageren als iemand te dicht bij haar bak met grasbrok komt die ik 's avonds geef. In het voorjaar meer ruimte voor intro op de weide. Ben zo blij als het straks een groepje is!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  12. #72

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Hoi! Ik was erg benieuwd van welk merk de schuilstal op de foto is?

  13. #73
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Hoi! Die is van www.schuilhokken.be

    Groetje Angela
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  14. #74
    Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.101

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wat ontzettend leuk dat jij destijds je plannen en al het werk hier hebt bijgehouden d.m.v tekst en foto's! Heel inspirerend voor mij!
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •