mijn vraag luid als volg...ikzelf ben nog niet begonnen aan parelli waarom niet tjah daar is maar 1 hele simpele rede voor ik heb geen eigen paard en als je afhankelijk bent van een verzorgpaardje dan gebeurt het niet zo snel.... wel wil ik dus in de toekomst 2 veulentjes kopen bijde rond de leeftijd 5 a 6 maanden (als ze dus bij de fokkerij verkocht worden) nu vraag ik me af of in elk level grondwerk staat. wat met achter elkaar (afhankelijk van waar het dier aantoe is en de leeftijd) kan doen dus kan je level 1+2+3 kopen (met benodigheden) en alleen het grondwerk doen en het rijden even achterwegen laten omdat het niet nog niet bereden kan worden?? of kan je echt pard verder met level 2 als je ook het rijden gedaan hebt??? want volgensmij moet je bij L1 al beginnen met rijden...maargoed daarom dus de vraag...
tevens heb ik de vraag maar volgensmij moet ik DAT bij exames vragen...
hoogswaarschijnlijk kan ik alleen examen doen in parelli level 1 2 en 3 als ik ook met hier dier rijd, of gaat het dus voornamelijk over het grondwerk..en kun je toch feedback krijgen als je dus nog een aantal maanden/jaar(en) niet kan rijden aangezien het nog een veulen is?? misschien beetje onduidelijk...
ps ik zal het diertje niet overvragen hoor!! maar ik wil vanaf het begin een goede start.en toch net wat meer weten van de parelli mensen...omdat ik ja niet alles kan weten aangezien ik de boeken nog niet gelezen heb.
tevens nog 1 laatste vraag....
het zadelmak maken en inrijden...tjah als je veel paarden hebt (manege of fokkrij ofzo) heb je vele maten zadels en soorten zadels en meestal is er altijd wel eentje die goed is voor een paard. nu vraag ik me af. HOE kun je er nu achter komen hoe groot je zadel moet zijn...want kan me voorstellen dat als je een paard zadelmak moet krijgen je moeilijk weet ik veel hoeveel zadels op kan leggen als het nog nooit eentje op zijn rug heeft gehad...tevens is dat als je een 2derhandse koopt (voor alleen in het begin) al helemaal moeilijk om te weten of het zadel wel past....
dus iemand tips ivb met het kopen van het eerste zadel voor een groen paard??? en misschien nog tips over welk merk of wat dan ook???
alvast heel erg bedankt voor je antwoord.
de redend dat ik dit vraag is omdat ik gewoon even wat meer wil weten en mijn twijfels over dit alles weg wil hebben...zowiezo heb ik meer vertrouwen in jullie omdat jullie dezelfde intesse hebben (Nh en parelli enzo)
Bladwijzers