Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Siets dr ijzers zijn er af

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Siets dr ijzers zijn er af

vanavond was het zover... hans Arendse van Paardenservice kwam om sietske dr ijzers er onder uit te halen en haar te bekappen.
    Ik vond meteen al dat hij veel rustiger omging met paarden dan de smid die ik hier voor had.... hij stelde zich ook netjes voor aan sietske.

toen alle ijzers er af waren en sietske op blote voeten stond, stond ze wat moeilijk en lopen op de stenen ging ook wat lastig. maar na dat ik haar even in de bak had gezet met haar vriendje stepfort ging het al wat beter. ze hebben zelfs al een stukje samen gedraafd!

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: Siets dr ijzers zijn er af

je zal een poosje geduld moeten hebben en met beleid moeten laten wennen aan lopen op het harde, als je maar geduld hebt, komt het allemaal goed!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey wat goed! Misschien dat het even wat moeizamer zal gaan, maar uiteindelijk word ze er vast gelukkiger van
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Wat een super beslissing!

Hey wat goed! Misschien dat het even wat moeizamer zal gaan, maar uiteindelijk word ze er vast gelukkiger van
    je zal een poosje geduld moeten hebben en met beleid moeten laten wennen aan lopen op het harde, als je maar geduld hebt, komt het allemaal goed!
    Dit zal inderdaad zo zijn!
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik ben gister bij siets geweest en ze liep echt moeilijk.... maar ik houd vol we doen lekker rustig aan... ze staat nu in de wei die is lekker sompig dus daar heeft ze er niet veel last van gelukkig
    de volgende afspraak met de bekapper staat al
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Het is wel heel erg om je paardje zo te zien, en dan te bedenken dat jij haar dat hebt aangedaan.... Maar dat is echt iets waar ej doorheen moet. Er zijn ook mensen die er dan gelijk mee stoppen en er weer ijzers onder laten slaan, tsja dan ben je dus nog geen steek verder....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik zweer bij Hans, echt zoals die het voor elkaar heeft gebokst bij Amon, super. Had dan ook nog eens de mazzel dat Amon geen seconde moeilijk heeft gelopen.
    En hij is rustig en eerlijk naar het paard toe.
    Ben dus ook zeer tevreden met hem, hoop dat Siets ook snel weer lekker rondhuppelt.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

helaas wil hans helaas niet door gaan met bekappen... mijn paard staat in spijkenisse en hij wil zich met het bekappen meer richting noordholland gaan, ik vind het heel jammer want mijn haf was echt vervelend maar hij bleef echt heel rustig en ging voor hij begon ook echt kennis maken met siets.
    Nu komt Simon (ben even vergeten hoe hij van zijn achternaam heet) aan de telefoon klonk hij heel aardig en hij heeft de zelfde opleiding als Hans. en ik heb zoiets hans kan me niet doorverwijzen naar een slechte bekapper, dat is ook niet goed voor zijn naam, maar toch is het jammer!!

Siets loopt in de wei weer redelijk goed, ik heb echt mazzel gehad dat ze de laatste dagen door het warme weer weer dag en nacht buiten hebben gestaan. verder heb ik twee dagen met siets in stromend water gestaan (rivier) om de bloedtoevoer in de hoeven te bevorderen. en het helpt wel

Simon van Lingbeek

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    verder heb ik twee dagen met siets in stromend water gestaan (rivier) om de bloedtoevoer in de hoeven te bevorderen. en het helpt wel
    En hoe is het met jouw voeten? Eraf gevallen door al het water? Ik denk ook dat hij gerust je een andere smid heeft aanbevolen die in zijn stijl werkt. Maar het is altijd jammer als je goed ervaringen hebt met een smid of dierenarts dat ze dan wéggaan. Dat moest eigenlijk niet mogen. Je hebt niet de mogelijkheid om met een trailer zijn kant op te gaan?

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Je kan Sietske trouwens tegen de pijn wilgentakken laten eten, bij Fenna werkte dat super! Wilgentakken werken pijnstillend en het handige is dat wilgen bijna overal te vinden zijn.
    Als ze er woensdag nog last van heeft kan ik ook een homeopathisch middel meenemen wat ik Fenna toen ook gaf. Moet je even zeggen of je dat wilt.

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

En? Hoe gaat het nu na een maand zonder ijzers met Sietske haar blote voetjes?

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

het gaat gelukkig steeds beter in de wei in in de bak loopt ze bijna helemaal goed alleen op de straat stenen nog niet.... ze loopt nu bijna net zo goed in de bak als toen we veel trainde maar dit gaat ook steeds beter gelukkig! morgen komt de bekapper inderdaad Simon van Lingbeek om haar te bekappen.... ben benieuwd hoe dat gaat en of ze er weer zo erg aan moet wennen!

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

..ben benieuwd wat je van Simon vond, ik ben heel tevreden over hem..is verschrikkelijk lief voor de paarden en mij mij zien de hoeven er weer echt goed uit!

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

simon is echt heel lief tegen de paarden de appaloosa van een stalgenoot heeft tot twee keer te de hoefsmid getrapt maar bij simon probeerde hij het niet eens
    helaas voor mij loopt siets weer een beetje moeilijk

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten