Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Trailer laden

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re: Trailer laden

Ik heb zelf ook het probleem met een van mn paardjes. We hebben het nu al twee keer geprobeerd met vooraf grondwerk en om de trailer en over de laadklep e.d en dan proberen de trailer in te sturen en anders achteruit/vooruit of gewoon wachten, lichte druk houden en belonen voor eht naar vrone komen, maar verder dan 4 voetjes op de klep gaat gewoon niet. Ze is niet bang rondom de trailer of op de klep en stond gewoon te briesen e.d maar hoe je het ook rpobeert ze gaat die trailer niet op (we hadden overigens geen haast of wat dan ook). Deze week ga ik het maar zo aanpakken dat ik daar net zolang ga zitten en druk geven totdat ze de trailer oploopt dus waarschijnlijk wordt dat een zit van rond de 4,5/5 uur. ZE heeft een gigantisch lange adem.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Misschien helemaal niet wat jullie willen horen, maar ik ben ineens zo blij met Myra. Vanaf dag 1 loopt ze zonder enige verzet de trailer op. Nog nooit een longeerlijn/zweep/hulp of iets dergelijks nodig gehad. Ze vindt het ook helemaal niet eng ofzo, loopt er ook heel rustig uit. Wat een geluk eigenlijk!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Zeker weten! Beter dan een uur met een steigerende ponnie aan het klungelen

May the horse be with you!

Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik begin deze week ook met oefeningen...eerst in de bak met stoelen van 1m tussenruimte enz en dan gestaag door tot ze vertrouwt raakt met de trailer.
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

Mocht het niet lukken, dan zou ik deze site nog even bekijken: http://www.2moons.nl.

Petra is een ex-klasgenoot van mij en ze is echt goed. Ze leert jou hoe je je paard moet laden.
    <!-- w -->http://www.mariekeaker.nl<!-- w --> !

Aangemeld
    Feb 2006

Waarom ik nu met mijn merrie op de "natuurlijk" manier wil doen is omdat ze in dr leven (=11jr nu) 4x op de trailer is geweest, 1x naar de vorige eigenaresse, 1x naar mij toe -2,5jr terug, dit duurde 1uur voordat ze erop stond- vorig jaar naar het dekstation, 2 uur voordat madam erin stond en een maand later weer terug, dit duurde 1,5 uur met drie grote mannen en het knappen van twee halstertouwen...echter vruchtje verloren vorig jaar en tja nu moet ze weer terug.
    Ze is niet bang voor de trailer want erin is ok en madam staat rustig te eten en eraf is ook geen probleem maar die 4 benen over de rand....

Aangemeld
    Feb 2006

Gisteren heb ik haar weggebracht naar het dekstation maar ons grote struikelblok was toch die trailer...dus hebben we de trailer bij de ingang van de stallen gezet (ze kon alleen de trailer in en niet er naast stappen). Dr voorbenen stonden er al op, geen druk gezet en uiteindelijk binnen 15minuten stond ze rustig binnen aan dr hooi te knabbelen, schot recht-balk erachter en klep dicht. Toen alle spullen gepakt en madam stond heerlijk in de trailer, zonder stress.
    Als ze er eenmaal in staat is het goed, eruit is ook geen probleem. Maar dit was een verademing ipv 2,5uur gekkigheid.
    Alleen 1 maar....het is nog niet op de goede manier (helemaal vrij) maar dat komt eraan als ze terug is.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als ze op deze manier zonder stress makkelijk de trailer inloopt is het toch prima? Goed gedaan hoor!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten