Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

  1. #16
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

    Ha Jorunn, misschien dat je dit leest. Binnenkort wil ik de voederbieten rooien; je vertelde dat je zus ze schoonmaakt zodat ze langer goed blijven (goede tip!), hoe bewaart jouw zus de bieten? Mijn buur doet ze in de greppel en bedekt ze met aarde, en ik geloof dat je ze kan stapelen met stro en een zeil, maar de ratten die hier in de winter zitten zullen er dan van gaan vreten. Dus zodoende ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om ze goed te houden..idee?
    Laatst gewijzigd door tschat; 02-11-16 om 22:05. Reden: foutje

  2. #17
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

    Mooie plannen! Ik zal manlief en schoonzus even vragen
    zelf had ik ze op een wagen liggen met aanhangende grond er gewoon nog aan. Als het mooi droog is met rooien, gaat dat prima. Als het streng ging vriezen en het ook binnen vroor, gooide ik er weleens dekens over. Hoewel dat natuurlijk 0 effect geeft voor de onderkant van de wagen
    Zolang je ze rdelijk droog rooit en niet beschadigt, gaat het best lang goed.
    en nu maar hopen dat ze ze lusten

  3. #18
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

    nou daar zeg je wat...vandaag liet ik ze kennismaken, na één hap keken ze me vragend aan...'moet dat lekker zijn?'...ze hebben ze niet meer aangeroerd daarna...wie weet vannacht..als het hooi in de netten op is..

    dank voor je info!

  4. #19
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

    Het kost een beetje volhouden omdat ze eraan moeten wennen. Hier duurde het vroeger ook langer. Wico kent het nu en die eet enthousiast. Natiya eet sowieso graag en na paar keer was ze om. Na enkele weken aten ze er allemaal lekker van.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #20
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Ervaring met voeren (en zelf telen) van voederbieten

    Lees dit nu pas Fiona! Inderdaad je hebt gelijk, ze eten er beide nu graag van. Hapje hooi, hapje biet...klinkt ook zo lekker dat geknaag aan de biet . Volgend jaar het perceel flink uitbreiden, want het is alweer bijna op (zoveel waren het er niet, stuk of 80, ook de kleintjes meegerekend).

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •