Hallo,
Een gekke vraag misschien maar ik weet zelf niet zo goed wat ik moet denken/doen... Jullie hebben daar in het "verre Nederland" misschien wel gehoord van de niet zo leuke grapjes die het weer met ons uithaalt. Zon, regen, onweer, ... en hagel. En dan gaat het niet zo maar over hagel maar over HAGEL!
Vorige nacht stond Sofie helaas buiten op een open weide zonder schuilplek toen er onverwachts een fel onweer overtrok daar met enorme hagelstenen. De plastieken doorzichtige golfplaten van de stal op 20 meter van waar ze stonden zitten vol gaten omdat de hagel er gewoon door is gegaan, auto's in de buurt zijn wat geblutst, tuinmeubels doorzeefd,...
Om jullie een idee te geven...
10407571_10204390307184713_4939798981676465186_n.jpg
10336839_10204390262983608_2901968948385908530_n.jpg
Uiteraard voel ik me enorm rot over het feit dat ze op zo'n moment zonder schuilplek stonden en ze dus die hagelstenen over zich heen gekregen hebben. Vandaag heb ik Sofie grondig nagekeken. Ik was bang voor haar rug maar ze vond het niet erg als ik die masseerde, er heel hard op wreef of duwde. Nee, dat vond ze juist leuk! Ze liep ook gewoon goed.
Nu maak ik me toch nog steeds een beetje zorgen... Kan het dat ze hier gewoon ongedeerd van weg wandelen of is er toch kans op letsel dat op het eerste zicht niet echt zichtbaar/merkbaar is. Over rijden vraag ik me bijvoorbeeld af of dat nu wel een goed idee is. En zo niet, hoe lang laat ik dat best? Of mag ik toch maar gewoon vertrouwen op wat Sofie aangeeft van pijn?
Maar ik vind het zo'n ongelooflijk gek idee dat ze hier niets aan over gehouden zou hebben als de hagel ongeveer daarnaast door plastieken platen heen ging...
Geen idee of iemand hier ervaring mee heeft aangezien het natuurlijk wel iets érg uitzonderlijk is maar misschien heeft iemand wel wat meer kennis over de fysiek van een paard dan ik?
Bladwijzers