Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: jong paard gymnastiseren

  1. #1
    Actief Forumlid Elaba's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    31
    Berichten
    304
    Dagboek Berichten
    15

    jong paard gymnastiseren

    hoi allemaal

    Hoe kun je een jong paard het beste gymnastiseren.
    Appie loopt uitzichzelf vaak met zen hoofdje naar boven. (ik denk dat dit voor hem zijn natuurlijke houding is.)
    Ik probeer hem altijd aan te geven dat met je hoofdje naar beneden een fijner gevoel kan geven dus als ik hem bv borstel vraag ik hem zijn hoofdje lager te doen als hij zijn hoofd fel naar boven houd. dit geeft al wel wat resultaat maar zeker op de cirkel vind hij dit heel moeilijk.

    alle ervaringen zijn welkom

    Hoe het beste gymnastiseren en met wat ?

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: jong paard gymnastiseren

    Oei, dit is een heel veel omvattende vraag die je neit 1 2 3 beantwoord. Zowel op de grond als onder het zadel zijn er veel oefeningen die uitnodigen tot strekken van de bovenlijn mits goed uitgevoerd en juist dat stukje is iets wa niet vanachter de computer per geval goed uitgelegd kan worden.

    Wat wel belangrijk is is om je paard soepeler te maken in het rechts en linksom buigen van het lichaam. Zoek iemand die je daarbij ter plekke kan helpen als je paard een ongunstige houding heeft en je zelf niet de techniek hebt om het zelf te doen.

    - - - Updated - - -

    Ohja, als je lid bent van parelli connect kijk dan eens de filmpjes onder de categorie finesse door die Linda in de hoofdrol hebben Daar vind je in elk geval vast wat tips.

  3. #3
    Actief Forumlid Elaba's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    31
    Berichten
    304
    Dagboek Berichten
    15

    Re: jong paard gymnastiseren

    hoi
    ik zou voornamelijk willen weten wie welke methode het fijnst vind en waarom ?
    Vb waarom een kaptoom en juist niet ?
    zoiso als ik hier mee begin vraag ik hulp omdat ik met er niet genoeg in thuis voel

  4. #4
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: jong paard gymnastiseren

    Interessant onderwerp is het wel. Maar ik denk dat zijn balans mogelijk nog niet top is omdat die het gewoon wel doet, maar op de cirkel niet.
    Ik kan beter niet posten wat ik momenteel doe. Op advies van de dierenarts longeren met een pessoatuig. Altijd verafschuwde ik het.
    Overigens loopt mijn pony eigenlijk zelf altijd al laag met het neusje. Aan de voorzijde heb ik hem dus amper vast. Maar juist deze combi met bontje achter billen laat hem geweldig bewegen. En ja, het resultaat is echt geweldig. Overigens doe ik het dus nu echt op dierenartsadvies om te herstellen van een blessure. We zijn er nu zes weken mee bezig, na maanden gewoon bewegen aan de leadrope en de spieren komen nu pas terug.
    Maar dat is dus niet iets dat ik direct zou aanraden.

    Kaptoom maakt hier eigenlijk niet her verschil. Ook aan een halster kon hij lekker bewegen.
    Maar ik denk dat er zeker paarden zijn voor wie dit een groot verschil maakt.
    Ben wel benieuwd hoeveel ervaring je paardje nu heeft. Maakt stap en draf al veel verschil?
    Grote en kleine volte? Wat ik zelf erg fijn vind in training is het binnenachterbeen er wat meer onder vragen. Maar dan moet je al wel een redelijke basis hebben.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #5
    Actief Forumlid Elaba's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    31
    Berichten
    304
    Dagboek Berichten
    15

    Re: jong paard gymnastiseren

    Hoi
    Hij doet het komt uiteindelijk wel naar beneden in stap en draf. maar de overgangen vind hij heel moeilijk en houd hij altijd zen hoofdje hoog.
    Men lerares heeft me nu wel oefeningen gegeven zoals schouderbinnenwaarts om hem meer attend te maken op zijn hele lichaam en dit gaat op rechts vrij goed maar op links heeft hij wel wat moeite. De osteopaat komt op 7 juli dus dan weet ik op het natuurlijke scheefheid is of dat er iets anders mis was.

    Ik ben wel van mening dat als je dingen goed gebruikt, je weet hoe je er mee moet werken op zachte manier en je paardje vind dit niet erg, je wel bepaalde optomingen kan gebruiken. uiteraard zie ik zelf persoonlijk men paard het liefst met zo weinig mogelijk er aan maar als het echt om medische redenen even moet en je kan het daarna terug achterwege laten vind ik dat helemaal niet zon schande.

  6. #6
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: jong paard gymnastiseren

    O, alleen in de overgangen, ik dacht dat die juist veel met het hoofd naar boven liep. Maar dan wordt het vanzelf beter denk ik. In overgangen is ook het moeilijkste.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #7
    Actief Forumlid Elaba's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Belgie
    Leeftijd
    31
    Berichten
    304
    Dagboek Berichten
    15

    Re: jong paard gymnastiseren

    ja in de overgangen heeft hij het het meeste en als je lang aan 1 stuk blijft stappen of draven komt hij wel met zen hoofdje naar beneden en eens hij dat heeft gevonden in die gang blijf hij daar wel maar als je dan een overgang maakt begin je weer van voor af aan .

  8. #8
    Actief Forumlid Bob11180's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2013
    Locatie
    Didam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    113

    Re: jong paard gymnastiseren

    Google eens op rechtricht methodes, zoals stal Mireille ofzo, of marijke de Jong.
    Is een goede aanvulling op het hele Parelli gebeuren,
    en verder, veeeeel geduld hebben, en je paardje rustig blijven vragen.

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: jong paard gymnastiseren

    Hallo Bob

    Ik zie je een paar keer reageren in topics die al behoorlijk oud zijn, deze is bv van een goed half jaar geleden, misschien iets om op te letten. Beetje jammer van jouw energie als mensen er niet zoveel meer mee doen omdat het niet actueel is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •