Ik snap er niks van! Willen jullie eens meedenken?
Op onze omheining is met name op de middelste draad (van de 3) een zwakke stroom te meten (ongeveer 600-1000V). Maar het schrikdraadapparaat staat uit! Ik heb ook de stekker er nog uitgetrokken voor de zekerheid, maar ook dan staat er nog stroom op de omheining.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit op enige manier van de omheining van de koeienwei van de buren af zou moeten komen. Maar hoe dan?
Dit is de situatie:
Onze wei is rechthoekig en ik heb er een PP in gemaakt. Aan de achterkant (korte zijde) van onze wei grenst een paardenwei met een eigen omheining, maar hier staat geen stroom op. Aan de andere korte zijde is ons huis/tuin.
Aan de ene lange zijde grenst een akker en aan de andere lange zijde grenst een koeienweide met een eigen omheining, waar flink veel stroom op staat (meer dan 6000V).
Er zit ongeveer 40 cm tussen hun omheining en de onze. Ik kan echter geen enkele verbinding ontdekken tussen hun omheining, en de onze. Er is ook geen begroeiing die zowel tegen hun draad, als de onze aankomt. En als het al aan begroeiing zou liggen, dan zou ik vooral stroom op onze ONDERSTE draad verwachten, en niet op de MIDDELSTE.
Snapt iemand dit? Stroom kan toch niet gewoon van de ene draad op de andere draad overspringen????![]()
Bladwijzers