Gisteravond is de DA bij Birket geweest. De buren belden dat ze veel aan het rollen was, maar in het uur dat ik er geweest ben heb ik hier weinig van gezien (behalve dat ze veel zand op haar lijf had zitten).
Wat ik wel heb gezien; ze was wat slomer dan normaal, iedere 20 minuten ging ze met haar achterbenen gestrekt staan, trok haar buik iets op, ging flemen, ontspande dan weer, liep een rondje en ging weer rustig ergens staan. Ze heeft in die tijd een keer gemest; niets bijzonders aan te zien. Niet bezweet, normale ademhaling.
DA heeft uitgebreid geluisterd; iets verhoogde hartslag en iets drukkere darmen dan normaal. Ze heeft injectie met een langwerkende pijnstiller en buscopan gehad en werd daarna gelijk rustig, geen symptomen meer gezien.
Vanochtend wat eerder uit mijn bed gekomen om haar even wat langere tijd te observeren; eigenlijk alles rustig en ze heeft ook een keer gemest. Mijn moeder is aan het begin van de middag even gaan kijken en toen liet ze weer hetzelfde zien als gisteravond.
Ik heb telefonisch overleg gehad met de DA en aan de hand daarvan mijn moeder naar de praktijk gestuurd om een oraal middel op te halen (en direct toe te dienen) en mest in te leveren voor onderzoek. Daar ben ik net voor terug gebeld: bijna geen zand in de mest, maar wel eitjes van wormen. Ik kan vanavond nog een wormspuit ophalen en toedienen. Dan lever ik ook direct mest van Caitlin in voor onderzoek.
Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld om de buikpijn nog iets te verlichten?
Bladwijzers