Pagina 9 van de 16 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 233

Topic: optimaal passend zadel

Re: optimaal passend zadel

Ik weet niet of het past en hoe makkelijk eddy daarmee is .Ik geloof dat ie ze idd uit engeland heeft.Of ie ze gepast heeft daar weet ik niet precies.Het zijn idd mooie zadels.Heb ook al een prijs opgave aangevraagt van dat flair zadel ( WOW heet dat).Die zadelmaker zit hier relatief in de buurt dus ben benieuwd.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    ouwch.Ik vind die prijzen ook echt te ver gaan ik heb begrepen van eddy dat er binnen 4 tot 6 weken iemand van pegaso langs gaat komen.Dus daar wil ik ook zeker bij zijn. Momenteel ga ik toch voor een dresuurachtig zadel....
    Zeker erbij zijn . Pegaso heeft (naast de endurance/sport) ook een heel mooi model met dressuurgesneden zweetbladen http://www.pegasosaddles.com/NL/verkoop.htm . De boom is flexibel en de Pegaso is standaard ontworpen, om hem zélf heel eenvoudig inwendig op maat te "shimmen". Het zadel is daardoor snel aanpasbaar aan je paard (wisselende vorm cq conditie) én... je zit er ook nog eens super en correct in. Tja, en nu 3x raden wat voor zadel ik heb .
    Daarnaast heb ik een Wintec dressuur (hier komt de coming-out haha) en die was 2e hands ook heel betaalbaar Niek. Ik kan je aanraden Tineke Dekker van Pegasozadels zelf ook te mailen, als ze toch al bij Eddy komt. Ze past al meer dan 20 jaar zadels. Tevens heeft ze ook een groot netwerk voor 2ehands-zadels (eventueel). En -dat vooral- ze heeft er een goede kijk op en zal je alleen een zadel adviseren, dat ook écht daadwerkelijk past. Ze kan eventueel ook naar Laz kijken, als ze er toch is . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Ehm kleine nuancering, maar de Podium die naar voren bleef schuiven tenzij ik Suus de adem benam door extreem aan te singelen, is ook door Tieneke Dekker aangemeten....

Wat betreft Bates als duurder alternatief dan Wintec maar goedkopr dan 2000 euro, er staat er 1 (met Cair) op marktplaats (zoeken op bates):

Te koop Bates dressuurzadel met cair air panel system.
    Het zadel is anderhalf jaar oud, ziet er goed uit. Het is gebuikt voor een arabier.
    Nieuw was het zadel incl. beugels, beugelriemen en singel 1.400,00 euro.

Zonder Cair zijn ze goedkoper.

May the horse be with you!

Jannepauli
    Guest

Tweedehands zadels.. oef.. dat weet ik niet hoor. Of je moet toevallig tegen zo'n geweldig goed zadel aanlopen ( er zijn wel Baines-zadels overigens in de 2ehands markt af en toe) - nee, ik zou liever doorsparen voor iets wat nieuw en écht goed is, of, ja ik blijf het zeggen, een goede en passende Wintec kopen. Tweedehands zadels zien er vaak prima uit maar het is imo net zoiets als in de schoenen van eenander gaan lopen, die vorm zit er dan toch al een beetje in hoe goed ze ook hun best doen om het op te vullen, te corrigeren enzovoorts.. ik zou er niet aan beginnen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    ouwch.Ik vind die prijzen ook echt te ver gaan ik heb begrepen van eddy dat er binnen 4 tot 6 weken iemand van pegaso langs gaat komen.Dus daar wil ik ook zeker bij zijn. Momenteel ga ik toch voor een dresuurachtig zadel....
    Zeker erbij zijn . Pegaso heeft (naast de endurance/sport) ook een heel mooi model met dressuurgesneden zweetbladen http://www.pegasosaddles.com/NL/verkoop.htm . De boom is flexibel en de Pegaso is standaard ontworpen, om hem zélf heel eenvoudig inwendig op maat te "shimmen". Het zadel is daardoor snel aanpasbaar aan je paard (wisselende vorm cq conditie) én... je zit er ook nog eens super en correct in. Tja, en nu 3x raden wat voor zadel ik heb .
    Daarnaast heb ik een Wintec dressuur (hier komt de coming-out haha) en die was 2e hands ook heel betaalbaar Niek. Ik kan je aanraden Tineke Dekker van Pegasozadels zelf ook te mailen, als ze toch al bij Eddy komt. Ze past al meer dan 20 jaar zadels. Tevens heeft ze ook een groot netwerk voor 2ehands-zadels (eventueel). En -dat vooral- ze heeft er een goede kijk op en zal je alleen een zadel adviseren, dat ook écht daadwerkelijk past. Ze kan eventueel ook naar Laz kijken, als ze er toch is . Grz Els
    Die zadels had ik gezien .Laat me raden jij hebt een pegaso .Ik ga vandaag even een poging doen mijn oude oude western zadel (voor mijn haf nog) te verkopen.Ik hoop dat me dat iets meer speling kan geven.

Edit ik ga helemaal mee met jannepauli.Ik wil geen 2e hands meer

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja, maar dat is hetzelfde model als de wintec. Dan past die bates dus ook niet. Kerry wil alleen een WOW zadel aanpassen dan. Als de Wintec niet past dus. Ga trouwens sowieso even kijken naar dat Bates zadel!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

wel even checken of het met verwisselbare boom is, dat is niet altijd zo geweest!

Aangemeld
    Jan 2005

Heb even een mailtje gestuurd. Klinkt wel mooi hè, met verstelbare singelstoten. Dat zou wel de oplossing kunnen zijn!

rood bruin dressuurzadel met handtekening van ISABELL WERTH extra lange
    zweetbladen extra singel voor zweetbladen vulling met lucht singelstoten verstelbaar
    voor betere ligging van zadel verstelbare kniewrongen is nu 18 inch maar boom is
    verwisselbaar voor 17 of 17.5 inch
    1 jaar oud nieuwprijs was 1750.-euro
    australisch zadel merk BATES ontworpen in samenwerking met ISABELL WERTH

Die inch maat heeft toch niks met de boom te maken?? Da's toch je kontmaat?? Of ben ik blont

Jannepauli
    Guest

Dat kan niet!! De inch-maat is inderdaad de maat van de zitting ( kontmaat) en tussen 17"en 18" zit zeker 4 cm verschil..! Als je van een 18"zitting een 17"zou maken, dan hangt er een flapje bij.. naar mijn idee tenminste. De boomwijdte is wel aan te passen, de boomlengte niet!

Aangemeld
    Jan 2005

Ja, dat vindt ik ook vreemd. Ik vroeg me al af hoe dat kan. Overmorgen komt Kerry weer, dan ga ik het hem vragen.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Enige indicatie van de prijzen van de balance zadels? Kan ze op de site nergens vinden.

wat ik van marieke begreep duur.Ik vermoed beginnend bij de 2000 ik heb vrijdag een gesprek met hun als het meezit.

Eddy heeft trouwens het zadel gewoon van uit nederland bestelt.JE moet dan een zooi filmpjes en fotos maken.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Daarom staan ze niet op de site dus

Pagina 9 van de 16 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten