Pagina 7 van de 16 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 233

Topic: optimaal passend zadel

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: optimaal passend zadel

Vraag maar eens aan Pais hoe fijn dat is!!
    Nee nee dat wil je niet, ik ben zo een A4'tje verder als ik ga beschrijven hoe fijn dat is!

Western vind ik ook fijn zitten en het oogt ook nog eens stoer. Maar met die korte rug paardjes is het al lastig om een goed passende western te vinden. Ik denk dat je dat met Lazmir ook wel hebt?

Is boomloos anders niet voor je? Zit ook super en heb je ook genoeg vrijheid met je benen. Daarnaast heeft mn broer bevestigd dat het zeer "man vriendelijk" is (mn broer noemde het testikelvriendelijk, maar dat is ook weer zo ordinair om te posten he)
    Ik had al een tijdje lopen kwijlen naar endurance zadels en volledig onverwacht heb ik er nu zelf 1. Je kunt er ook met lange beugels mee rijden, maar met dit zadel draag ik mn beugels nu korter als met de barefoot.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Neeh ik wil geen boomloos.En nah 10 jaar rijden weet ik precies hoe ik wel of niet moet zitten das zon gevalletje van : die fout maak je eens maar nooit weer .

Tis gewoon lastig.Zoiezo zou ik voor iets gaan waarvan ik zeker weet dat het past , al dan niet custom made.Ik ben er gewoon echt niet uit.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    mjah maar waarom heb ik dan altijd te horen gekregen dat ik "te lang" reed ?
    Het zou kunnen dat je balans dermate slecht was, dat je beter zat met iets kortere beugels. Ik heb al verschillende keren gezien dat een dressuurruiter reed met beugels die mij oké leken (lang dus) en dat ze van de instructeur korter moesten (zodat ze mij te kort leken). Het gevolg was echter wel dat de ruiter toen beter en stabieler zat...

mwah neeh hoefde ze nooit korter te doen.Ze vonden het alleen bizar dat ik zo lang kon rijden...Als de beugels korter gingen ging ik tever voor over zitten

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Niek ik denk dat het zadel beter op Lazmir ligt dan op Fenna, daar is het echt veel te smal voor (). Er kwam pas iemand langs om te kijken of het zadel nog aangepast kon worden, maar Fenna is er echt te breed voor. Voor andere paarden kan het wel helemaal passend gemaakt worden.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAZAx4VCfsslu*0wSJ2DRjs6AG9CktkHliqc4YvJE0Z1dBlh B*sHPB877BjS9WRDko6IK8sG8YhKJKLV!aN7hsA6kqtUQQkhox FeumKtj5peTgpCLPbPg/P3130002klein.JPG[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgCJAiAVi*sslu*0wSJ2DQHqmcsOW!BUGt1gSl4H6q1y7BkMA sjGrbl9gkRdUE1uJ5a1aS9cDnE4A3fwj3OAapO7akBC8wPjMiP FXZ9FIcx1p2DzelCdAQ/P3130004klein.JPG[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDvAiQVj*wslu*0wSJ2DfM59J86!q*9LXapcrihdcf1OhZ5M AIGshQ4lwDblB6elHIIpv9Frd9Yi3j6cTsfa293Mugkzo8r4cS p!Om*87zO9uI5TUGcsw/P3130008klein.JPG[/img]

Bij het zien van deze foto's zien jullie natuurlijk wel dat dit nooit meer gaat passen op mijn lieve dikkie.....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

ziet er mooi uit .Maar zolang ik er niet overuit ben wat voor type ik nou wil ga ik niet tot koop van iets over .Ik zoek het altijd uit en wil liever niet net na dat ik een nieuw zadel heb "het" zadel wat ik zoek tegenkomen.. *mijn zoektocht gaat verder.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

mjah maar waarom heb ik dan altijd te horen gekregen dat ik "te lang" reed ?.Ik ben nog steeds benieuwd hoe het zou gaan met een dresuurzadel .Meschien ergens is een "tester" ofzo vandaan halen...

he bah nu ga ik weer twijfelen...
    Je emot op een dressuurzadel die maat beugels hebben waarbij je knie en bovenbeen op de goeie plek achter de wrong vallen. Je emot uiteraard wel een passende lengte zweetblad hebben.

Ik zit hier ook lang, maar heb wel mn been netjes langs de wrong.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3KNP7KSR

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Even een vraagje van iemand die geen ervaring heeft met westernzadel (behalve dat ik dan het idee heb dat ik op een flatgebouw zit en te weinig contact heb) wat zijn die witte dingen?
    Over de te lange beugels bij dressuur: veel mensen gaan dan hun hakken en later ook hun knieen optrekken. Je balans is dan niet goed meer.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Bedoel je nou die witte dingen op de foto? Die zijn om de singelstoten door te doen zodat die niet tegen de buik komen en zo de huid knellen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nee, meer de kussens. Zijn dat de kussens of is het een onderlegger?

Jannepauli
    Guest

ziet er mooi uit .Maar zolang ik er niet overuit ben wat voor type ik nou wil ga ik niet tot koop van iets over .Ik zoek het altijd uit en wil liever niet net na dat ik een nieuw zadel heb "het" zadel wat ik zoek tegenkomen.. *mijn zoektocht gaat verder.
    ... had je saddle savvy van Pat Parelli nog niet gelezen?

over het zadelpassen bedoel je ? .Of moet dat ergens in een savvy news gestaan hebben (waarvan ik er veel gemist heb omdat mijn mail veranderde en ik het niet heb doorgegeven .

Jannepauli
    Guest

Saddle Savvy staat in Level 1, Theory Guide. Het kan natuurlijk zijn dat dit in de oude versie niet staat, ik heb de meest recente versie ( met veel psychologie). Overigens.. Pat raadt aan om twee zadels aan te schaffen: een western en een engels zadel. Dat laatste vooral om de 'rijkunst' te verfijnen.

En er is nu ook een echt Parelli westernzadel! Ontwikkeld met de mensen van het balancezadel, nu ook in westernvariant. Voor de meer gegoeden onder ons, sorry de beter geprioriteerden.
    http://www.parellicollection.com/catego ... Collection

May the horse be with you!

Da's ongeveer 2686,34 euro

May the horse be with you!

Pagina 7 van de 16 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten