Pagina 5 van de 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 128

Topic: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

  1. #61
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ik weet niet zeker of het al eens gezegd is maar ik heb iets vreemd bij het aanpassen van een post. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar bij mijn dagboek gehad, maar dat komt misschien omdat ik ook alleen daar nog zo vaak herlees en mijn post nog een paar keer aanpas
    In ieder geval; wat er dus gebeurt is dat wanneer ik op aanpassen geklikt heb en ik opnieuw mijn tekst in een kader krijg waarin aanpassing mogelijk is, er plots hier en daar woorden aan elkaar geplakt staan. Steeds twee woorden aan elkaar. Best vreemd. Die staan dan natuurlijk ook rood onderlijnd omdat ze "verkeerd" zijn dus zijn ze best gemakkelijk terug te vinden maar toch wel vervelend...
    Take the time it takes, so it takes less time.

  2. #62
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ik vind nog steeds de oude dagboeken, met de reacties gewoon in chronologische volgorde. Men reageer(de) in dagboeken namelijk vaak op een aantal "dagen" tegelijk en dat is nu niet meer mogelijk. Is daar geen mouw aan te passen? Zou de leesbaarheid erg verhogen.

  3. #63
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Aangezien er nog geen reactie is voeg ik nog wat toe.
    Het gaat namelijk niet alléén om het verhogen van de leesbaarheid; vanmorgen ontdekte ik wat daar het gevolg van is voor mij, maar misschien ook voor anderen. We proberen elkaar op dit forum altijd te helpen en met elkaar mee te denken. Nu lees ik bijv. in iemands dagboek over een probleem met haar pony die blijkbaar al wat langer niet goed loopt en waar zorgen over worden geuit. Dan denk ik, omdat ik niet dagelijks dat dagboek lees, hoe lang is dat al aan de gang? Wie weet kan ik even meedenken? Dus ik klik bovenaan om het hele dagboek in beeld te krijgen. Vervolgens zie ik weliswaar alle posts, maar ja...in volgorde van nieuw naar oud én van ieder bericht alleen de eerste regels. Niet in alle dagboek berichten wordt dit probleem aangehaald, dus ik klik me weer een ongeluk om erachter te komen wanneer het begonnen is. Na 5 x geef ik het op. Mijn forumtijd is ook beperkt en ik probeer snel zoveel mogeljk te lezen en te reageren waar ik wil.
    In de oude vorm, met de volledige posts die gewoon onder elkaar stonden, kon je veel makkelijker/sneller een stukje terug in de tijd gaan en dan dóórlezen. Op deze nieuwe manier lukt dat niet. De techniek werkt dan niet mee, maar tégen. Jammer.
    Nu zit vast niet iedereen op ongevraagde tips te wachten, maar dat ging hier altijd op een vrij natuurlijke manier vanzelf. Dat is nu echt een stuk lastiger geworden.
    Misschien een idee om nu, na een tijdje op de nieuwe manier te hebben gewerkt, over dit soort toch fundamentele gevolgen na te denken. Het zou zonde zijn als we van een "wij" forum naar een verzameling "ik" gaan.
    Laatst gewijzigd door lila; 02-07-14 om 11:54.

  4. #64

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Dat ben ik wel met je eens Monique. ik mis ook de samenhang in de nieuwe dagboekvorm. Ik merk ook dat ik veel minder lees, en zeker veel minder teruglees nu het niet mee zo overzichtelijk onder elkaar staat.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  5. #65
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ja, heb ik ook. Ik mis de samenhang/ samenspraak, en zeker als je niet elke dag op het forum bent. Dan wil je gewoon een dagboek aanklikken en even een paar dagen bij lezen. En krijg je meer een volledig "gesprek" dan alleen maar losse flodders. Het voelt daardoor ook allemaal veel vluchtiger, en eerlijk gezegd, wat mij betreft, ook minder belangrijk.
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  6. #66
    Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.093
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ik mis de samenhang nu na een aantal weken ook heel erg. Het complete plaatje is weg.
    Net als het gevoel met wie is er steeds en bij wie is het ineens stil.. Je kunt niet meer een berichtje neerzetten van 'hé, hoe gaat het met je?'.
    Dat kan wel via pb uiteraard, maar het voelt toch anders allemaal..
    Always put the relationship first!

  7. #67
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Fijn dat jullie je ervaringen delen!
    Aangezien wij morgenochtend op vakantie gaan, kan er de komende 3 weken niets aan het forum gedaan worden. Daarna gaan we kijken wat er nog aangepast kan worden om o.a. de leesbaarheid en de samenhang te vergroten.

    @Lila: een dergelijke situatie zou in de huidige opzet juist makkelijker terug te vinden moeten zijn, als de schrijfster bij haar berichten labels gebruikt om aan te geven waar het over gaat. Bijvoorbeeld het label 'kreupel' oid. Zo zou je juist sneller kunnen zien in welke berichten hier allemaal over geschreven is.
    En aan de andere kant: zo'n situatie is juist iets om een apart topic over te maken, in plaats van het binnen een dagboek te houden. Dat maakt dat je veel meer mensen bereikt die kunnen meedenken (dat is met de huidige dagboeken niet anders dan toen ze in 1 topic stonden).

    Ben het met jullie eens dat de inkorting van berichten in 1 dagboek onhandig is als je van 1 persoon een aantal dagen het verslag wil lezen, dus hier kom ik zeker op terug.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #68
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Gaat ze nu alwéér met vakantie ? Wat heerlijk zeg.
    Ben het met je eens dat er over problemen een apart topic gemaakt kan worden. Maar daar zijn de meeste posters, denk ik, toch te bescheiden voor.
    Omdat ik beelddenk een beeld: ik visualiseer het forum als een hofje, als ik op het middelste pleintje sta (online ben) dan heb ik overzicht en wip even binnen bij die en die (in de dagboekjes) en post hier en daar wat en laat wat tips of comments achter. De deur stond voor 15+ posters altijd open en je kon elkaars reacties makkelijk lezen. Is er écht iets, dan komt er iemand naar buiten om daar apart melding van te maken; dan zoekt diegene pro-actief contact met de rest van de bewoners van het hofje.
    Nu voelt het als een vinexwijk waar ik mijn weg niet kan vinden. Als er veel foto's aan het begin van in de dagboek berichtjes staan, dan is soms helemaal weinig overzicht op een bladzijde van mijn computer. Moet ik weer doorklikken naar volgende pagina's op de computer.
    En als ik een vraag wil stellen over, in dit geval, deze pony, dan bestaat het risico dat iemand anders dezelfde vraag ook al heeft gesteld, maar om dat op voorhand uit te zoeken...dan moet je ook nog eens op alle reacties klikken en dat duurt gewoon te lang. Dus ja...dan maar niet...en dat vind ik zo jammer.
    Natuurlijk is er het voordeel dat je zelf meer kan bepalen wie er in je dagboek leest en reageert, maar ik heb toch het gevoel dat het kindje nu met het badwater wordt weggegooid. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om terug te gaan naar de trainingsdagboeken-oude-stijl.

    Fijne vakantie iig en we zien weer verder als je terugkomt! Waar gaat de reis henen?

  9. #69
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    hear, hear, Monique! Ik vind het ook heel vervelend dat als mensen op mijn berichten hebben gereageerd, om dáár dan weer op te reageren. Want dan moet je alle berichten aanklikken en misschien wil ik ook nog een nieuw bericht maken. Je blijft zo bezig.

    Ik vind het ook erg jammer om te merken dat er meerdere mensen afgehaakt zijn. En ik begrijp het ook wel. Ik schrijf ook nog erg uit gewoonte, maar heb niet meer het gevoel dat je het met "iedereen" deelt. En ik merk dat het van mij uit ook moeizamer gaat richting andere dagboeken. Je kunt niet meer makkelijk bijlezen, dus ga je stukken missen, dus is er geen lijn meer, dus raak je de draad/ het gevoel/ de band kwijt.
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  10. #70

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Evi hier, als admin. Even vanaf Madeira het forum aan het bijlezen
    De standaard ingestelde beperking van maximaal 10 foto's heb ik weggehaald, je mag nu onbeperkt foto's aan berichten toevoegen.

  11. #71
    Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Oss
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.480

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ook ik merk dat ik sinds de overgang naar de nieuwe stijl ik zeer weinig meer in de dagboeken kijk. 'Vroeger' had ik het zo ingesteld dat ik de dagboeken van een aantal leden makkelijk kon bijhouden door de melding dat ze iets hadden geplaatst. Dan kon ik in een ruk alles weer bijlezen en dan eventueel wat toevoegen. De nieuwe stijl heeft dat te onoverzichtelijk gemaakt doordat je allemaal losse delen moet doorploegen, wat voor het 'tussendoor'werk te omslachtig is.
    Jammer. Hiervoor vond ik de vernieuwingen meestal ook verbeteringen. In dit geval voor de dagboeken in ieder geval niet.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

  12. #72
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Het is al eens eerder genoemd ( ander topic ) maar kan de tekst van moderators een apart kleurtje krijgen, wanneer ze een moderator opmerking maken? Dus dat duidelijk(-er) zichtbaar wordt, wanneer moderators posten op eigen titel of wanneer ze een post plaatsen uit op basis van hun moderatorschap?
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  13. #73
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Dat zullen de moddies zelf moeten doen wanneer ze posten, omdat het voor het forum geen ander type post. Dus bij deze: moddies graag je tekst groen maken bij de moddie-opmerking, dankjewel

  14. #74
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ik kan de tekst groen maken maar vind dat niet echt duidelijk. Is het mogelijk de achtergrond van de tekst groen te maken? Ik kon het niet vinden.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  15. #75
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Dit lijkt me al wat duidelijker?

    Code:
    Edit1: maar wel slecht leesbaar....
    Code:
    Edit2: Ok, Groen en code dan?

Pagina 5 van de 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •