Pagina 4 van de 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 128

Topic: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

  1. #46
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Rapporteren van spam mag maag 1 x per minuut. Zag 2 spamberichten staan, maar moet dus wachten met rapporteren. Kan dat aangepast worden?
    Trouwens wel echt heel handig dat ik nu ook mobiel heel makkelijk kan rapporteren!

  2. #47
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Wat zijn er eigenlijk steeds ongelofelijk veel "gasten" online, nu ook maar liefst 79 !
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #48
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Viel me gister ook op, toen waren er 60. Ik zou het wel handig vinden als het bijv. door een kleurmarkering heel duidelijk zichtbaar is welk onderdelen van dit forum door Jan en alleman te lezen is.

  4. #49
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door XxX ikke Bekijk Bericht
    Geen idee of het hier juist staat, maar de linkjes werken volgens mij niet meer.
    Via google kwam er een topic van het forum uit, klik ik erop krijg ik de startpagina...
    In het zoekscherm van dit forum heb ik ingetoetst 'titer'. Er komen dan twee topics naar voren. Op de eerste antwoord whoopie (5de bericht als ik me niet vergis) met een link die verwijst naar een ander topic op dit forum. Als ik erop klik kom ik wederom uit op de startpagina.
    Is hier iets aan te veranderen? Doe ik iets verkeerd of zijn er ergens instellingen gewijzigd?
    Waarschijnlijk zijn dat links naar de topics op de vorige forumsoftware. Je kan dat checken door te kijken of in de link /forum_smf/ staat. In dat geval stuurt die je inderdaad naar de hoofdpagina van dit forum. Dat is iets wat in de loop der tijd vanzelf verdwijnt. Google resultaten worden langzaamaan pas bijgewerkt. Het zoeken op het forum zelf zou beter moeten werken in dat geval.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht
    Ik vond ook nog wat:
    Bijlage 1814
    'extra informatie 1 tot 1 van de 1 aan het weergeven'
    Dat heeft met het overzetten te maken. Wanneer je geen extra informatie had eerder, is er een leeg veld geimporteerd. Staat nog op mijn lijstje om op te lossen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht
    Ook kan ik overal enkel snelle reacties plaatsen.
    De knop +plaats een reactie werkt niet, dan krijg ik enkel de pagina opnieuw geladen.
    Kan daar nog wat mee gedaan worden? Ik vind een iets groter venstertje dan een regel of drie wel fijn vaak, zeker met plaatjes.
    Het venster kan je zelf groter slepen door met je muis op de drie streepjes in de rechteronderhoek het tekstveld groter te maken. Als je cookies aan hebt staan, blijft dit onthouden op die pc.
    Wanneer je vanaf het plaatsen van een snelle reactie naar de volledige reactie pagina wilt, is het klikken op "Geavanceerd", rechtsonder het tekstveld, de makkelijkste manier.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht
    Ik vond weer wat.
    Vandaag maakte ik een fototopic. Daarin mag ik max. 10 foto's plaatsen.

    Wist ik vooraf niet, dus toen ik er 10 had verwijderde ik er 3 om een paar nieuwe te kunnen plaatsen.
    Dat ging niet.
    Het systeem houdt denk ik het aantal geüploade foto's bij, in plaats van het aantal zichtbare foto's in een topic.
    Bij het verwijderen blijft de foto in het systeem hangen, zo lijkt het.

    Uiteindelijk simpel opgelost door alles over te zetten in een nieuw topic, maar in theorie zou het toch makkelijk zijn als dat niet zou hoeven.
    Je plaatst inderdaad bijlages bij een post. Indien je ze uit de post haalt, staan ze nog wel geupload. Je kan ze ook daaruit verwijderen via bijlage beheer (een knopje onder het veld waarin je je post maakt). We gaan overleggen of het opschroeven van het aantal foto's per post.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk Bekijk Bericht
    Wanneer het je gewoon de startpagina voor je hebt vind ik het kleurverschil van een gelezen gedeelte en 1 met nog nieuwe berichten te klein.
    Kan zijn dat ik misschien kleurenblnd ben hoor. Maar van mij mag dat verschil wat groter.
    Binnen een forum zijn de gelezen topcs roze maar in het overzicht volgens mij blauw en grijs. Blauw en groen zou dan logischer zijn in mijn ogen.
    Inderdaad is het kleurverschil af en toe wat subtiel. We zijn nog aan het kijken hoe we dat makkelijk beter krijgen, hier komt nog verandering in.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  5. #50
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje Bekijk Bericht
    Wat zijn er eigenlijk steeds ongelofelijk veel "gasten" online, nu ook maar liefst 79 !
    Yup, de vorige versie liet die niet zien (was simpelweg geen optie voor). Deel van die gasten zijn zoekmachines die aan het indexeren zijn, iets wat continue gebeurt. Ander deel zijn mede-forumgebruikers die niet ingelogd zijn.
    Ook zie je er meer dan er daadwerkelijk zijn, vanwege het opschroeven van de inactiviteitsmeter. Je ziet het aantal dat in het laatste uur op het forum geweest is.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  6. #51
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    De knop 'plaats een reactie' lijkt te linken naar het veld 'snelle reactie' dat er vlak onder staat. Dat geeft mensen het idee dat die knop het niet doet. Logischer zou zijn dat je dan het formulier krijgt voor een uitgebreide reactie. Kan dat?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  7. #52
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Idee: bij het forum staan nu de verschillende fora behoorlijk dominant op de pagina, met daarna erachter vrij klein de laatst gepostte topic titel. Het nodigt m.i meer uit tot lezen en dus tot reageren en een 'gesprek' als dat andersom zou zijn? Kan dat?

  8. #53
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta Bekijk Bericht
    De knop 'plaats een reactie' lijkt te linken naar het veld 'snelle reactie' dat er vlak onder staat. Dat geeft mensen het idee dat die knop het niet doet. Logischer zou zijn dat je dan het formulier krijgt voor een uitgebreide reactie. Kan dat?
    Hmm, dat kan wel inderdaad, maar is een aanpassing in de code. Wel een deel wat nog te doen is met upgrades.
    Ik zit alleen een beetje met wat te doen met multi-quotes. Op dit moment gebruik je die knop ook om wanneer je meerdere berichten heb geselecteerd om te quoten om die daadwerkelijk te quoten en te beginnen te typen in de quick reply. Als ik het gedrag verander, moet een multi-quote dus altijd in geavanceerd. Wat simpelweg meer laadtijd kost. Dat is overigens niet zozeer een probleem voor de server, maar voor de leden... Met de quick reply (die bij mijn weten alles kan kwa posten, alleen niet kwa abonnementen) ben je sneller met posten.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  9. #54
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Dan is eigenlijk het nut van die knop vooral dat je makkelijk multi-quotes kan doen. Is best handig, denk alleen dat weinig mensen dit door hebben. Misschien iets voor de handleidingen?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  10. #55
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Fijn zeg, die groen icoontjes bij nieuwe berichten, dank!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #56
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ik hoor van meerdere leden dat men de dagboek-abonnementen lastig te vinden vindt (namelijk via profiel - abonnementen). Is het mogelijk om de knop 'abonnementen' direct onder de Dagboeken te scharen? Zou erg handig zijn! Ik merk bij mezelf in elk geval dat ik liever éérst bekijk wat er in mijn abo's gebeurd is en daarna pas nieuwe berichten bekijk.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  12. #57
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Ja, dat zou handig zijn! Zeker als dat ook mobiel beschikbaar is.
    Mij lukt het trouwens helemaal niet om te abboneren, maar omdat dat mobiel toch niet werkt heb ik daar verder niks mee gedaan. Maar ik krijg dat dus echt noet voor elkaar.

  13. #58
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Nieuwe kleurtjes op de startpagina zijn super duidelijk!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  14. #59
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne Bekijk Bericht
    Ik hoor van meerdere leden dat men de dagboek-abonnementen lastig te vinden vindt (namelijk via profiel - abonnementen). Is het mogelijk om de knop 'abonnementen' direct onder de Dagboeken te scharen? Zou erg handig zijn! Ik merk bij mezelf in elk geval dat ik liever éérst bekijk wat er in mijn abo's gebeurd is en daarna pas nieuwe berichten bekijk.
    Nu is het helaas niet mogelijk om alleen naar de nieuwe berichten in de dagboeken te kijken waar je een abonnement op hebt. Ik heb wel een nieuw tabje aangemaakt waarmee je naar je abonnementen gaat. Zo kan je in 1 overzicht (en met 1 klik) zien waar nieuwe berichten zijn. Bij mijn weten staan daar echter ook de berichten uit de topics in waarop je geabonneerd bent.

    Hopelijk helpt dit wat met de vindbaarheid!
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  15. #60
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Feedback over het nieuwe forum mag hier (ook vertalingen!)

    Oh, ja dit is heel erg prima wat mij betreft. Thanks!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Pagina 4 van de 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •