Pagina 9 van de 36 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 528

Topic: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

  1. #121
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie Bekijk Bericht
    Deze vraag is al verschillende keren gesteld en vraag ik me ook af, alleen nog geen antwoord op gekomen. Kan iemand daar antwoord op geven?
    Die knop is er op dit moment niet. We gaan kijken of ik die fatsoenlijk in het template kan krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm Bekijk Bericht
    Okee, ik heb een nieuwe poging gewaagd om een blog te starten. Vraag: waarom verschijnen mijn foto's (geüpload van mijn computer) als 'bijlage xxx' in het scherm en niet als foto? En waarom zijn ze als je ze aanklikt, zo klein als een avatar? Ik zie in andere blogs wel grotere foto's. Doe ik iets fout?
    Er zijn effectief twee manieren om foto's toe te voegen aan een bericht (zowel blog als forumpost), namelijk via bijlagebeheer en rechtstreeks als foto. Wanneer je het als foto doet, komt die gelijk in je tekst te staan. Overigens ziet die er dan in je editor kleiner uit dan in het uiteindelijke bericht.
    Wanneer je het via bijlagebeheer doet, moet je na het uploaden nog op toevoegen klikken om hem daadwerkelijk tussen de tekst te krijgen.



    Wat betreft het bloggen, we zijn aan het kijken naar extra mogelijkheden. Met name een manier om het over te zetten naar een blog. Op dit moment is er niet het idee om de bestaande topics open te houden voor nieuwe posts. Uiteraard wel voor het blijven lezen, dat verdwijnt niet.
    Het houden van een poll, geeft een veel te eenzijdig beeld om dat als betrouwbaar te bestempelen. Dat is ongeveer hetzelfde als in een overleg van de commissies van een katholieke kerk vragen wie er katholiek is. We zien dat er een aantal mensen moeite heeft met de verandering, we nemen dat mee in wat we ermee gaan doen. Op dit moment is de telling ongeveer dat minder dan 1 procent van de actieve(!) forumleden zich uitgesproken heeft in meer of mindere mate dat het niet bevalt. Het idee nu is vooral om te kijken of we een import functie kunnen vinden/bouwen. Daar zitten wat haken en ogen aan, dus dat is niet 1-2-3 geregeld.

    Ik begrijp heel goed dat de dagboeken een levend verhaal zijn geworden van inzichten, leermomenten en discussies. En niet alleen voor topicstarter. En dat is nu gelijk de gedachte achter deze overstap. De trainingsdagboeken weer terug naar waar ze voor bedoeld waren: mensen die zelf hun eigen progressie kunnen bijhouden. De discussie over dergelijke leermomenten kan dan weer naar de discussietopics. Daar hebben ook de leden die niet de dagboeken volgen (of niet alle dagboeken kunnen volgen) er wat aan.

    Zoals gezegd, we zijn er nog naar aan het kijken.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  2. #122
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Wat ik jammer vindt is dat je in de dagboeken meerdere post van de TS gemakkelijk kon teruglezen. Nu (met de blogs) worden het meer 'losse' stukjes. Al zijn ze dat natuurlijk niet , maar zo leest het wel. Misschien dat het inderdaad een kwestie van wennen is hoor

  3. #123
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max Bekijk Bericht
    Wat ik jammer vindt is dat je in de dagboeken meerdere post van de TS gemakkelijk kon teruglezen. Nu (met de blogs) worden het meer 'losse' stukjes. Al zijn ze dat natuurlijk niet , maar zo leest het wel. Misschien dat het inderdaad een kwestie van wennen is hoor
    Helemaal mee eens! Of het een kwestie van wennen is... Ja dat zeker, maar eigenlijk kan je de twee gewoon helemaal niet vergelijken vind ik. Het één is een blog, dat is iets bestaande uit losse stukjes. Dat is nu eenmaal echt iets anders dan een dagboek. Daarom vind ik het ook ergens wel gek dat het een als vervanging van het ander wordt geplaatst hier, los van het feit dat het leuk is dat er geblogd kan worden voor wie dat wil.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #124
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ik kom vnl op het forum om ervaringen te delen. Zowel de mijne als die van "vrienden" . Dan wil ik een lijn kunnen volgen en niet allemaal losse stukjes bij elkaar moeten puzzelen "op trefwoorden". Dat maakte voor mij juist dat je je met elkaar verbonden voelt. Het is een stuk persoonlijker.

    Als ik nu blogs aanklik, krijg ik een heleboel blogs en info die ik helemaal niet wil. Ik kan niet alles volgen en iedereen heeft zo zijn eigen favorieten. Het is nu heel ingewikkeld om die te volgen. Het is nl juist heel veel ontspanning/ interesse in elkaar, niet perse altijd bedoeld om iets te leren!

    Ik zou ONTZETTEND graag alle dagboeken gewoon open en actief houden!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  5. #125
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie Bekijk Bericht
    Helemaal mee eens! Of het een kwestie van wennen is... Ja dat zeker, maar eigenlijk kan je de twee gewoon helemaal niet vergelijken vind ik. Het één is een blog, dat is iets bestaande uit losse stukjes. Dat is nu eenmaal echt iets anders dan een dagboek. Daarom vind ik het ook ergens wel gek dat het een als vervanging van het ander wordt geplaatst hier, los van het feit dat het leuk is dat er geblogd kan worden voor wie dat wil.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Cora Bekijk Bericht
    Ik kom vnl op het forum om ervaringen te delen. Zowel de mijne als die van "vrienden" . Dan wil ik een lijn kunnen volgen en niet allemaal losse stukjes bij elkaar moeten puzzelen "op trefwoorden". Dat maakte voor mij juist dat je je met elkaar verbonden voelt. Het is een stuk persoonlijker.

    Als ik nu blogs aanklik, krijg ik een heleboel blogs en info die ik helemaal niet wil. Ik kan niet alles volgen en iedereen heeft zo zijn eigen favorieten. Het is nu heel ingewikkeld om die te volgen. Het is nl juist heel veel ontspanning/ interesse in elkaar, niet perse altijd bedoeld om iets te leren!
    De gedachte achter de dagboeken-topics is altijd geweest dat de topicstarter daar zijn/haar ervaringen kon opschrijven en af en toe reacties op kon krijgen. Het is niet de bedoeling geweest dat veel discussies (wat wel gebeurde) naar de dagboektopics verplaatste. Als tegenhanger krijgen we ook vragen of het mogelijk is om alleen de berichten te zien van de topicstarter, zonder alle reacties tussendoor.
    Dat het blog heet is leuk, maar dat is veel meer een dagboek zoals je dat ook thuis in een dagboek kan bijhouden dan een topic op een forum. De reacties kunnen met een dagboek veel meer toegespitst worden op een specifieke post van iemand en staan altijd gegroepeerd. Wanneer je alleen de dagboeken van een aantal mensen wilt zien, is het abonneren op die dagboeken erg handig. Je kan ze vervolgens in je eigen profiel direct terug zien. Als naar een specifiek dagboek gaat, zie je alle posts van die persoon onder elkaar.

    Mede vanwege die argumenten krijg ik namelijk het gevoel dat het vooral de verandering is die eng is. Dat is niet erg, dat is zelfs erg menselijk. Maar goed, zoals gezegd, we zijn er nog over aan het nadenken. Daarnaast is wellicht mogelijk dat je er aan toe geeft en dan gaat rondsnuffelen op welke mogelijkheden je met de dagboeken in deze vorm hebt. Met vragen kan je altijd terecht of als je een functie niet kan vinden die je handig lijkt. We helpen je graag met deze overstap, want eerlijk is eerlijk, het is een behoorlijk grote verandering.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  6. #126
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ik heb er geen enkele moeite mee hoor, het bloggen is makkelijk, je hebt de reacties netjes per bericht en je kan ook een lijst van bloggende leden opvragen, je hoeft niet tussen de losse berichten te puzzelen. Als de dagboeken wel beschikbaar blijven om nog eens na te lezen voor wie dat wil, dan is het wat mij betreft helemaal prima .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  7. #127
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne Bekijk Bericht
    1. Je kunt nu gewoon binnen het forum afbeeldingen uploaden, in je reactie! Derde icoon van links als je 'snel reageren' gebruikt.

    2. Ledenlijst vindt je onder 'Community' > 'Ledenlijst'.

    3. Ook voor je blog kun je algemene rechten instellen. Je kunt bv instellen dat je alle leden (met minstens 15 berichten) je blog mogen lezen. Maar je kunt ook kiezen voor alleen je contacten. En dan kun je ook nog mensen toevoegen aan je negeerlijst en instellen dat zij je blog niet kunnen zien.
    .
    @1, dat lukt me niet op mijn mobiel. Met tapatalk kon ik vanuit beelden uit mijn foto/video album op mijn iPhone rechtstreeks in een topic plaatsen. Klopt het dat dat nu niet meer kan?
    @2, gevonden!
    @3, dat heb ik nog niet kunnen vinden...
    @4, kan ik het forummeubilair in één keer "bevrienden"? Of moet ik dat steeds per persoon doen. Wat voegt dat eigenlijk toe...vriend...is dat hetzelfde als contact?

    Eerste blogpost is gedaan. Snap er nog niet veel van. Vind het ook niet "eng". Maar ik begrijp niet wat het toevoegt om problemen zoals we die eind 2013 hadden te voorkomen. Heb het gevoel dat er een kind met het badwater wordt weggegooid.

  8. #128

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald23 Bekijk Bericht
    Mede vanwege die argumenten krijg ik namelijk het gevoel dat het vooral de verandering is die eng is. Dat is niet erg, dat is zelfs erg menselijk. Maar goed, zoals gezegd, we zijn er nog over aan het nadenken. Daarnaast is wellicht mogelijk dat je er aan toe geeft en dan gaat rondsnuffelen op welke mogelijkheden je met de dagboeken in deze vorm hebt. Met vragen kan je altijd terecht of als je een functie niet kan vinden die je handig lijkt. We helpen je graag met deze overstap, want eerlijk is eerlijk, het is een behoorlijk grote verandering.
    Voor een jonge god zoals jou is het denk ik alleen maar leuk en een uitdaging. Voor de "oudjes" onder ons een opgave om alles opnieuw te ontdekken. Eigenlijk ook niet erg kost alleen wat meer tijd. Misschien is het een idee om in ieder geval iedereen die tijd te geven met een stukje vertrouwd en een stukje nieuw dan ben ik er van overtuigd dat zelfs ik als oud velletje er aan kan wennen.

    Het idee van de dagboeken sluiten is gewoon ook heel eng denk ik maar ben er van overtuigd dat jullie de dagboeken niet volgende week willen sluiten.

    Nu heb ik gisteren me best gedaan om te bloggen en ik had best veel op me lever en toen kreeg ik bij het posten te zien dat ik maar een bepaald aantal tekens mocht hebben en dus eigenlijk de helft van mij bericht moest verwijderen. Klopt dit of was dit nog een foutje?

    (als ik ergens overheen gelezen hebt, sorry! Het is voor een dyslectisch iemand zwaar om een heel topic door te spitten.)
    www.niettevermijden.com

  9. #129
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila Bekijk Bericht
    @1, dat lukt me niet op mijn mobiel. Met tapatalk kon ik vanuit beelden uit mijn foto/video album op mijn iPhone rechtstreeks in een topic plaatsen. Klopt het dat dat nu niet meer kan?
    @2, gevonden!
    @3, dat heb ik nog niet kunnen vinden...
    @4, kan ik het forummeubilair in één keer "bevrienden"? Of moet ik dat steeds per persoon doen. Wat voegt dat eigenlijk toe...vriend...is dat hetzelfde als contact?

    Eerste blogpost is gedaan. Snap er nog niet veel van. Vind het ook niet "eng". Maar ik begrijp niet wat het toevoegt om problemen zoals we die eind 2013 hadden te voorkomen. Heb het gevoel dat er een kind met het badwater wordt weggegooid.
    Ik beantwoord ook weer even per nummertje, is wat makkelijker.

    1. Als het goed is opent automatisch de mobiele versie als je naar www.nhforum.nl gaat. Onderin de pagina kun je kiezen voor 'volledige website'. Je krijgt hem dan zoals op je desktop, inclusief mogelijkheid tot afbeelding uploaden Met Tapatalk heb ik helaas geen ervaring.
    3. Blog instellingen > Rechten & Privacy (links in de sidebar), hier kun je de rechten instellen.
    4. Helaas, dat kan niet.
    Een vriend kan alleen tweezijdig zijn (dus de ander moet de vriendschap accepteren), daarin verschilt het van een contact. De vrienden zijn automatisch wel contact, maar andersom niet. Je vrienden kun je via je profiel heel makkelijk terugvinden. Bij het bepalen van de zichtbaarheid van je blog zijn de contacten een groep die je het recht kan geven om je blog te zien. Deze rechten kun je niet nog verder beperken naar enkel je vrienden.

    Het idee achter de blogvorm is (correct me if I'm wrong, Onno/Evi) dat je je privacy zelf kunt bepalen. Er waren meerdere forumleden die het een fijn idee vonden als niet ieder lid met 15+ het dagboek kon lezen of erin kon reageren. Ook vonden er in de dagboeken best veel kleine inhoudelijke discussies plaats en we hopen met deze vorm de discussies weer meer naar de topics op het forum te verplaatsen, zodat iedereen er iets aan heeft.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  10. #130
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ik ga proberen voor mijn vakantie (donderdag) over een aantal onderdelen van het forum nog een video-tutorial te maken. Hoop dat het daarmee makkelijker wordt om je weg te vinden.
    Max aantal tekens zal ik nakijken, dat hoeft wat mij betreft natuurlijk geen limiet op, maar zou kunnen dat dat algemene instellingen zijn van de software waar we nog niets aan veranderd hebben.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #131
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Is er een mogelijkheid om 2 verschillende blogs te openen?

  12. #132
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Je kunt maar 1 Blog per persoon openen. Maar je kunt wel 2 categorieën maken en de je posts in 1 van die 2 categorieën stoppen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  13. #133
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne Bekijk Bericht
    Ik beantwoord ook weer even per nummertje, is wat makkelijker.

    1. Als het goed is opent automatisch de mobiele versie als je naar www.nhforum.nl gaat. Onderin de pagina kun je kiezen voor 'volledige website'. Je krijgt hem dan zoals op je desktop, inclusief mogelijkheid tot afbeelding uploaden Met Tapatalk heb ik helaas geen ervaring..
    Die optie "volledige website" heb ik idd op mijn iPhone gezien en geprobeerd, maar dan wordt het a. echt ieniemienie klein, en b. dan zie ik ergens in de verte toch nog een witte balk waar een URL in moet en c. een deel van die pagina "loopt" mijn scherm af. Ik stoei nog wel even verder en pak m'n leesbril er bij

    3 en 4 snap ik (! jaja)
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne Bekijk Bericht
    Het idee achter de blogvorm is (correct me if I'm wrong, Onno/Evi) dat je je privacy zelf kunt bepalen. Er waren meerdere forumleden die het een fijn idee vonden als niet ieder lid met 15+ het dagboek kon lezen of erin kon reageren. Ook vonden er in de dagboeken best veel kleine inhoudelijke discussies plaats en we hopen met deze vorm de discussies weer meer naar de topics op het forum te verplaatsen, zodat iedereen er iets aan heeft.
    Dat vind ik persoonlijk ook wel een erge fijne optie inderdaad. Het is nog even zoeken en wennen. Het is met alle groei: je raakt iets kwijt en je krijgt iets terug.
    Het updaten en even rondneuzen langs de bekende dagboekjes gaat nu minder eenvoudig. Het is wat het is. En dat "is" wordt vast weer makkelijker.
    Dank Rianne, je bent goed op de hoogte ! En ook aan Senta en Evi en Onno, als het stof is gaan liggen gaat iedereen zijn weg weer vinden. Dank voor alle moeite.

  14. #134
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Hoe kan ik de labels van mijn blogposts wijzigen, en hoe kan ik categorieën toevoegen?
    Als ik bij categorieën op bewerken klik staat er dat ik daar niet genoeg rechten voor heb.
    Is het mogelijk om bij "mijn blog" ook de andere blog(s) te zien te krijgen waar je schrijfrecht hebt?

    Ik zou het ook heel fijn vinden als complete dagboeken kunnen worden overgezet. Omdat ik altijd in dagboeken van anderen schreef, kan ik zelf niets overzetten

  15. #135
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ben ik weer...
    Als ik vrienden wil maken ben ik nu per vriend minstens 6 muisklikken verder. Ik klik op een naam uit een selectie van de ledenlijst. Dan voeg ik die toe door links op de + te drukken. Dan moet ik dat rechts nogmaals doen, dan nog 3 op de "back" drukken en dan begint het circus weer opnieuw.
    Als dat zo moet, dan moet dat zo. Maar misschien doe ik iets verkeerd en kan het veeeeuuuuul sneller.

Pagina 9 van de 36 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •