Pagina 10 van de 36 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 528

Topic: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

  1. #136
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Graag gedaan Monique! (Of Moniek? Vergeten )

    En om je vraag te beantwoorden: Je kunt op je profiel ook naar je Vrienden-pagina gaan en klikken op 'vriendenlijst wijzigen' (iets in die trant, rechts bovenin). Als je dan de eerste paar letters van een gebruikersnaam weet, geeft hij automatisch alle mogelijke leden weer als je een seconde wacht. Je kunt dan direct de juiste persoon selecteren en toevoegen als vriend/contact Werkt dit voor jou sneller dan de ledenlijst af gaan?

    (algemene PS. Ik reageer niet op iedere vraag of opmerking van alle leden, maar dat is omdat ik er dan het fijne niet van weet. Bv het overzetten van trainingsdagboeken enzo, dat is iets voor Onno/Evi)
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  2. #137
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila Bekijk Bericht
    @1, dat lukt me niet op mijn mobiel. Met tapatalk kon ik vanuit beelden uit mijn foto/video album op mijn iPhone rechtstreeks in een topic plaatsen. Klopt het dat dat nu niet meer kan?
    Even geen idee hoe Tapatalk dat dan deed, want op het vorige forum kon je geen bestanden uploaden naar het forum zelf. Dus Tapatalk heeft iets anders gebruikt om je foto's neer te zetten. Nu kan je de forumfunctie gebruiken daarvoor. Wellicht dat je wel, zoals Rianne al zei, de desktop style dient te gebruiken in plaats van de mobiele.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne Bekijk Bericht
    Het idee achter de blogvorm is (correct me if I'm wrong, Onno/Evi) dat je je privacy zelf kunt bepalen. Er waren meerdere forumleden die het een fijn idee vonden als niet ieder lid met 15+ het dagboek kon lezen of erin kon reageren. Ook vonden er in de dagboeken best veel kleine inhoudelijke discussies plaats en we hopen met deze vorm de discussies weer meer naar de topics op het forum te verplaatsen, zodat iedereen er iets aan heeft.
    Helemaal correct. De dagboeken waren in de oude vorm leesbaar voor iedereen met 15+ berichten. Nu is dat de standaard, maar aanpasbaar voor ieder lid zelf. Als je niks aanpast aan de privacy, mag dus iedereen die ingelogd is en 15+ berichten heeft je dagboek lezen. Je kan dat beperken door mensen aan je negeerlijst toe te voegen (die mogen het dan niet lezen) en/of alleen contacten toegang te geven.
    Je kan het ook uitbreiden door zelfs gasten toegang te geven.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  3. #138
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eefje Bekijk Bericht
    Hoe kan ik de labels van mijn blogposts wijzigen, en hoe kan ik categorieën toevoegen?
    Als ik bij categorieën op bewerken klik staat er dat ik daar niet genoeg rechten voor heb.
    Is het mogelijk om bij "mijn blog" ook de andere blog(s) te zien te krijgen waar je schrijfrecht hebt?
    Als je makkelijk een overzicht wilt van andere dagboeken dan jezelf, is het verstandig om je daarop te abonneren. Wanneer je niet steeds een mail wilt ontvangen, kan je ook aangeven ze alleen in je profiel te zien.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eefje Bekijk Bericht
    Ik zou het ook heel fijn vinden als complete dagboeken kunnen worden overgezet. Omdat ik altijd in dagboeken van anderen schreef, kan ik zelf niets overzetten
    Labels zou je zelf moeten kunnen wijzigen, categorieën moet ik even nakijken, goed punt.
    We zijn aan het kijken naar het overzetten van hele dagboeken. Lastig puntje daarbij is dat ik op de een of andere manier moet gaan uitvissen wat dagboek berichten zijn en wat reacties zijn, daar ben ik dus nog niet uit.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  4. #139
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    Deze optie heb ik niet bij het mobiele forum. Klopt dat? Ik gebruik alleen het mobiele forum. Maar volgens mij missen daarbij een hoop opties?

    Fijn trouwens dat jullie hier zoveel tijd aan besteden en alle vragen zo goed beantwoorden
    Kunnen jullie nog antwoord geven op deze vraag?
    En meteen een nieuwe vraag: in het bericht wat ik hier quote stond nog een quote. Die valt nu weg. Maar daardoor valt dus de context weg. Hoe voorkom ik dit?

  5. #140
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Schopje
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman Bekijk Bericht
    Ik word echt heel ongelukkig dat mijn dagboek verdwijnt. Zoveel leerpunten, zoveel groei erin. Het bloggen snap ik niet, maar dat kan nog komen. Maar als ik nu weer wil reageren moet ik dan een nieuw "draadje" aanmaken? Want ik wil opnieuw posten en dat lukt niet met een foto erbij.

  6. #141
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    @Hester: wees gerust, de dagboeken blijven gewoon behouden, echter wel als archief (dus niet meer aan te vullen). Wat je kunt doen, is in je blog-beschrijving een linkje naar je dagboek zetten, voor mensen die je 'geschiedenis' willen lezen.

    Over het bloggen zal ik een video-uitleg maken. Ik probeer dat vandaag nog te doen, als ik goede screen-capture software hiervoor kan vinden.

    Wat bedoel je met 'opnieuw posten lukt niet met een foto erbij'? Wilde je dat als reactie op een blogbericht plaatsen en krijg je er daar geen foto bijgevoegd? Ik zie inderdaad dat je bij een reactie op een blog-bericht alleen een foto kunt posten die online staat (dus met een url). Ik ga uitzoeken waar dit gewijzigd kan worden (en anders vraag ik het aan Onno )

    @Jorien: de vraag komt niet mee, dus ik weet niet wat je vraag was :P
    Welke optie komt niet mee?

    Ik snap ook je probleem met de quotes, kan dat zo niet 1-2-3 vinden in de instellingen. Je kunt wel de tekst selecteren en plakken in je reactiescherm, maar dat zal niet makkelijk gaan op je mobiel.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #142
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald23 Bekijk Bericht

    Je kan je al abboneren op een blog. Als je vervolgens naar je eigen profiel gaat, onder het tabje Mijn Activiteit. Daarna kies je voor het subtabje Abonnementen. Daar staan ook de blogs tussen. Zie het plaatje voor de knopje dat ik bedoel:
    Bijlage 1599
    Deze optie heb ik niet bij het mobiele forum. Klopt dat? Ik gebruik alleen het mobiele forum. Maar volgens mij missen daarbij een hoop opties?

    Fijn trouwens dat jullie hier zoveel tijd aan besteden en alle vragen zo goed beantwoorden
    Kunnen jullie nog antwoord geven op deze vraag?
    En meteen een nieuwe vraag: in het bericht wat ik hier quote stond nog een quote. Die valt nu weg. Maar daardoor valt dus de context weg. Hoe voorkom ik dit?
    De diepte van quotes komt momenteel niet mee inderdaad en dat is standaard niet aan te passen. Ik ga even kijken of er nog een andere optie is. (ik heb trouwens gewoon meerdere posts gequote en die zelf in elkaar geplakt!)
    De mobiele site mist inderdaad een aantal opties, bij mijn weten is dat gedaan om het leesbaar en handelbaar te maken op het kleine scherm van een mobiele telefoon. Mocht dat echt te beperkend werken, hoor ik dat graag. Dan gaan we kijken naar een mogelijke aanvullende oplossing voor mobiele apparaten.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo Bekijk Bericht
    @Hester: wees gerust, de dagboeken blijven gewoon behouden, echter wel als archief (dus niet meer aan te vullen). Wat je kunt doen, is in je blog-beschrijving een linkje naar je dagboek zetten, voor mensen die je 'geschiedenis' willen lezen.

    Over het bloggen zal ik een video-uitleg maken. Ik probeer dat vandaag nog te doen, als ik goede screen-capture software hiervoor kan vinden.

    Wat bedoel je met 'opnieuw posten lukt niet met een foto erbij'? Wilde je dat als reactie op een blogbericht plaatsen en krijg je er daar geen foto bijgevoegd? Ik zie inderdaad dat je bij een reactie op een blog-bericht alleen een foto kunt posten die online staat (dus met een url). Ik ga uitzoeken waar dit gewijzigd kan worden (en anders vraag ik het aan Onno )
    In reacties kan je inderdaad geen foto's uploaden en alleen maar linken. In dagboekberichten kan je wel uploaden.
    Wanneer je een aanvulling wilt schrijven op een dagboek bericht, is wijzigen van dat bericht handiger dan een reactie geven.
    Laatst gewijzigd door donald23; 03-06-14 om 13:03.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  8. #143
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo Bekijk Bericht
    @Hester: wees gerust, de dagboeken blijven gewoon behouden, echter wel als archief (dus niet meer aan te vullen). Wat je kunt doen, is in je blog-beschrijving een linkje naar je dagboek zetten, voor mensen die je 'geschiedenis' willen lezen.

    Over het bloggen zal ik een video-uitleg maken. Ik probeer dat vandaag nog te doen, als ik goede screen-capture software hiervoor kan vinden.

    Wat bedoel je met 'opnieuw posten lukt niet met een foto erbij'? Wilde je dat als reactie op een blogbericht plaatsen en krijg je er daar geen foto bijgevoegd? Ik zie inderdaad dat je bij een reactie op een blog-bericht alleen een foto kunt posten die online staat (dus met een url). Ik ga uitzoeken waar dit gewijzigd kan worden (en anders vraag ik het aan Onno )
    Wat ik bedoel: ik wil eigenlijk gewoon verder met mijn dagboek. Nu heb ik 1 blog bericht geschreven. En nu wil ik meer schrijven. Moet ik dat hangen onder dat draadje wat ik heb aangemaakt, of moet ik een nieuw blog starten. Snap je me?

  9. #144
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman Bekijk Bericht
    Wat ik bedoel: ik wil eigenlijk gewoon verder met mijn dagboek. Nu heb ik 1 blog bericht geschreven. En nu wil ik meer schrijven. Moet ik dat hangen onder dat draadje wat ik heb aangemaakt, of moet ik een nieuw blog starten. Snap je me?
    Voor het volgende bericht in je dagboek, begin je een nieuw blogbericht, daarvoor gebruik je deze link http://www.nhforum.nl/forums/blog_post.php?do=newblog
    Je vind die door bovenin op Blogs te klikken, dan in het balkje eronder op Mijn Blog. Daarna staat helemaal rechts de knop "Nieuw Blog Bericht".
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  10. #145
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman Bekijk Bericht
    Wat ik bedoel: ik wil eigenlijk gewoon verder met mijn dagboek. Nu heb ik 1 blog bericht geschreven. En nu wil ik meer schrijven. Moet ik dat hangen onder dat draadje wat ik heb aangemaakt, of moet ik een nieuw blog starten. Snap je me?
    Dan start je een nieuw blogbericht
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #146
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Tnx Evi en Onno. Ik zal komende tijd even bijhouden wat ik mis in de mobiele versie. Dan kunnen jullie in 1x bekijken of daar oplossingen voor zijn ipv alles apart

  12. #147
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald23 Bekijk Bericht

    In reacties kan je inderdaad geen foto's uploaden en alleen maar linken. In dagboekberichten kan je wel uploaden.
    Wanneer je een aanvulling wilt schrijven op een dagboek bericht, is wijzigen van dat bericht handiger dan een reactie geven.
    Ah, dus ook in de huiskamer heb ik een link nodig? Ik wilde net daar een bijlage toevoegen en kreeg: te weinig geheugen. Dat komt dus omdat je daar niets mag uploaden?

  13. #148
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ik kan in de Huiskamer wel foto's direct online zetten. Weet niet of formaat van foto uitmaakt, ik verklein hem wel vooraf.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  14. #149
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra Bekijk Bericht
    Ah, dus ook in de huiskamer heb ik een link nodig? Ik wilde net daar een bijlage toevoegen en kreeg: te weinig geheugen. Dat komt dus omdat je daar niets mag uploaden?
    Uhm, nee. Daar zou dat gewoon moeten kunnen. En als het goed is verkleint het forum het plaatje voor je als het te groot is.

    Ik ga eens zoeken op dat "te weinig geheugen".
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  15. #150
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Vragen over het nieuwe forum mogen hier!

    Ik vind het top dat jullie er zoveel tijd in steken en hoewel ik ook even moet wennen aan het bloggen vind ik het wel leuk. Je ziet in de berichten overzicht berichten van mensen waarbij je normaal misschien niet in het dagboek zou kijken en kan als je een leuke ziet aanklikken. Dat vind ik wel een verbetering.

Pagina 10 van de 36 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •