Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: LBE en speelbal

  1. #1

    LBE en speelbal

    Ik heb mijn 4jarige gup vandaag een speelbal gegeven in de bak. Die vond ze ge-wel-dig!! Ze ging helemaal uit haar dak, bokken en springend achter de bal aan en ze stond echt beteuterd te kijken toen hij onder de omheining door rolde.

    Nu mijn vraag, ze zat dus aan de lijn (goede lange lijn, lengte van een normale longeerlijn geloof ik), maar die heb ik maar losgelaten omdat ze zo uit haar dak ging. Moet ik haar dan maar laten gaan of haar toch een klein beetje in toom proberen te houden?

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:LBE en speelbal

    Ik heb ook zo'n pretexemplaar met de bal . Soms mag hij helemaal los gaan met de bal (en dan loopt hij ook los), soms wil ik wat gedoseerder werken (dat valt niet mee ) en dan houd ik hem aan de leadrope. Ik wil dat hij over een poosje de bal gecontoleerd kan voortduwen, dus het is niet altijd feest, maar soms mag hij zich er lekker mee uit leven .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3

    Re:LBE en speelbal

    Denk dat de kombi wat Prompertje zegt een hele goie is. Denk ook best dat ze het verschil begrijpen. Ik speel veel met de bal dat ze hem terug moeten brengen. In eerste instantie aan een lange leadrope later @ liberty. Fantatische stuur oefening en zo heeft het een duidelijk doel wat je doet.
    www.niettevermijden.com

  4. #4
    Actief Forumlid Rachel-'s Avatar
    Aangemeld
    Aug 2014
    Berichten
    178
    Dagboek Berichten
    18

    Re: LBE en speelbal

    Speelballen zijn geweldig! Ik zou zeggen lekker laten gaan! Mocht je wat gerichter te werk willen gaan dan kun je altijd de leadrope er aan doen. Femme zou er los niet mee beginnen te spelen, maar ze wil wel héél graag voetballen! Ze kan nu zon 5x achter elkaar schoppen.. ontzettend leuk! Dmv clickeren kon ik haar leren dat ze haar hoef niet OP de bal moet zetten (en vervolgens bijna op haar snuffert ligt ) maar moet schoppen.

  5. #5
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: LBE en speelbal

    wat leuk! dat vraagt natuurlijk om een filmpje

  6. #6
    Actief Forumlid wendyjj's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2012
    Leeftijd
    25
    Berichten
    217
    Dagboek Berichten
    11

    Re: LBE en speelbal

    Haha wat leuk! Mijn shet vind de bal ook helemaal geweldig en valt hem echt aan. Ik heb wel geofend dat hij online rustiger met de bal speelt en niet de leadrope uit mijn handen trekt. @ liberty mag hij zo gek doen als hij wilt.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •