Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 45 van de 45

Topic: Gebruik van graasmasker

  1. #31
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Gebruik van graasmasker

    De uni van Edinburgh die heb ik ook gedaan, was erg interessant
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #32
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Gebruik van graasmasker

    Ja die bedoel ik, zag nu pas je antwoord ook , afijn laat het maar staan. Merk trouwens dat ik nog wel moeite ook heb om dat uit mijn systeem te krijgen dat lang gras goed is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #33
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Gebruik van graasmasker

    Ik denk dat grondsoort daarin ook nog veel van doen heeft. Die cursus heb ik niet gedaan, geen tijd, helaas.
    Hier is gras eigenlijk binnen twee weken volledig teruggegroeid, terwijl bijv. op de Veluwe er veel minder groei in het gras zit.
    Ook dat is gewoon van invloed. Dus naar je paard kijken is het beste.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #34

    Re:Gebruik van graasmasker

    Ik hanteer strook begrazing echter kiest Whinney nu voor het korte en dus ook foute gras vanwege haar graas masker. De stroken die ik vandaag klaar heb gemaakt hebben gras van ruim over de knie. Dit krijgt ze met graasmSker dus niet te pakken maar is dus wel beter aangezien het fructaan verdeeld wordt over de totale lengte.

    Als ik er over nadenk zijn er 2 aspecten...

    1 niet te dik worden (graasmasker perfect)
    2 hoefbevangenheid en bij die laatste vraag ik mij af of het graasmasker de oplossing is.
    www.niettevermijden.com

  5. #35
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Gebruik van graasmasker

    [quote De stroken die ik vandaag klaar heb gemaakt hebben gras van ruim over de knie. Dit krijgt ze met graasmasker dus niet te pakken maar is dus wel beter aangezien het fructaan verdeeld wordt over de totale lengte][/quote]
    Ja dat is dus de vraag.

    Whoopie heeft ook een tijd met masker gestaan terwijl ze lang gras kregen dmv strookbegrazing, ik zag dat de andere paarden eerst de bovenste helft wegeten en eerst de rest laten staan, Whoopie begon dan op die plekken te eten.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #36

    Re:Gebruik van graasmasker

    Sorry had al een heel verhaal getyped op mijn mobiel wat al een ramp is vind ik. Later zag ik pas jullie. Berichten. Heb ze gelezen en ga ze overdenken tijdens het bosmaaieren.
    www.niettevermijden.com

  7. #37

    Re:Gebruik van graasmasker

    Hele weekend nagedacht over jullie verhalen en feitjes.

    Waar mijn vraagtekens zitten is bij het juist nu evt hoefbevangen worden van Whinney. Ze is enorm afgevallen. Vorig jaren had ik extreem kort gras en dus waarschijnlijk echt wel stress gras. Ze staat nu het gros van de tijd met grasmasker op. Vorige jaren nooit hoef bevangen geweest. Nu zijn alle factoren beter en nu zou ze hoefbevangen zijn. Dat vind ik zo raar.

    @ Senta.... waar zou je dat gras evt door kunnen laten meten?

    Ze heeft nu een nieuw masker op en hopelijk overleefd dit langer want iedere maand een nieuw masker is ook zo wat.

    @ Whoopie.... ze drukte niet te hard ik zag haar regelmatig schuren met met masker over de grond en dus ook stenen, tja dan gaat het hard.
    www.niettevermijden.com

  8. #38
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    56
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Gebruik van graasmasker

    Ik plakte ducktape dakpansgewijs op de binnenzijde de greenguard om schuurplekjes op de kin te voorkomen. Werkte heel goed!

  9. #39
    Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    915

    Re:Gebruik van graasmasker

    Margriet, heb je wel eens gehoord van insuline resistentie? Mijn stalgenootje heeft een ijslander die insuline resistent is. De ijslander staat nu al 2 jaar strak op gewicht en wordt eerder te dun dan te dik. Zij krijgt alleen hooi te eten maar staat nu toch hoefbevangen. Waarschijnlijk alleen van de kantjes gras die groeien. Soms zegt hoeveel ze eten niet meer alles.

  10. #40
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Gebruik van graasmasker

    Gezien ik een zware HB-er gehad heb lees ik op Bokt het HB topic nog steeds mee. Daar zijn de laatste dagen veel nieuwe slachtoffers bijgekomen. Ondanks dat fructaanindexen etc. niet wijzen op extreem risico.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  11. #41

    Re:Gebruik van graasmasker

    De klachten zijn juist hier weer helemaal verdwenen sinds van het weekend . Lijkt wel of Whinney tegen de klok in gaat.
    www.niettevermijden.com

  12. #42
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Gebruik van graasmasker

    Het blijft erg lastig zoiets. Ergens laten meten heeft nauwelijks zin, het fructaangehalte varieert in de loop van de dag enorm. Dan zou je het zelf moeten meten en dan meerdere keren per dag om een beetje een beeld te krijgen. Dat kan eventueel met een refractometer. Dan zou je ergens op internet een staatje moeten vinden met waardes om te bepalen wat veel is en wat weinig. Veel handiger is inderdaad de fructaanindex. Dan heb je in ieder geval globaal en idee.
    Of op een andere manier de grasinname drastisch beperken, hoe lastig dat misschien ook is.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  13. #43
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Gebruik van graasmasker

    Momenteel gaan we vrees ik wel weer golf van HB-ers krijgen. Ik heb vandaag maar weer een stukje wei afgenomen. Blijf toch wel beetje huiverig voor HB. Met die regen en warmte zie je het gras gewoon groeien.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  14. #44

    Re: Gebruik van graasmasker

    Dyonne. Heb jij nog een manier hoe je dat in de gaten houdt. Of gewoon de omstandigheden.
    Ik ben gras aan het opbouwen. Ben inmiddels op 30 min per dag.
    Ik heb een app waarop ik kan zien of het kan of niet. Globaal.
    Ik wil mijn dames niet met een graas masker op wei omdat ik zeker bij Sophie dan het idee heb. Dat ze zich helemaal niet meer kan verdedigen.

  15. #45
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Gebruik van graasmasker

    De app ken ik, maar ik vind hem niet zo betrouwbaar.
    Ik kijk gewoon naar mijn ervaringen. Het gras zie je sommige momenten gewoon groeien.
    Wat betreft de hoeveelheid gras die ik voer, die is in principe altijd gelijk. Natuurlijk wel opbouwen. Maar waar ik eenmaal op zat bleef ik ook wel voeren.
    Wel natuurlijk de pony in de gaten houdende. Maar ik ben erg voorstander van gelijk houden, niet teveel wisselen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •