Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: L1 driving game

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

L1 driving game

Hoi,

Ik ben vandaag begonnen met de driving game en dat gaat al best goed! alleen als ik de voorhand wil laten wijken, dan gaat ze eerst één tot 3 passen netjes opzij en wandelt vervolgens weg in de richting waarin ze op dat moment staat.... Rub-to-a-stop werkt hier dus niet echt (echt niet, )...... Iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan??

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: L1 driving game

als je vandaag begonnen bent met de drivinggame dan denk ik dat je heel blij mag zijn met 3 stapjes hoor. Beloon met rub to a stop bij het eerste stapje. Pas als ze dan netjes stopt kun je een tweede stapje vragen. Doe alles in een rustig tempo. Je paard leert het principe gauw genoeg.

Aangemeld
    Apr 2005

Ik denk dat ik het niet helemaal goed uitgelegd heb, want ze stopt dus niet na één pasje doet er gelijk een stuk of wat en loopt dan weg. Althans dat was zaterdag. Maar het probleem heb ik al aan de hand van een ander topic aangepakt vandaag en dat hielp: Mijn positie was niet goed, ik bleef achter. Toen ik met haar meeliep en in dezelfde positie bleef stopte ze niet direct na rub to a stop, maar ik ging gewoon net zo lang door met rubben (hehe dat klinkt een beetje raar )totdat ze stil ging staan. Doordat ik in dezelfde positie bleef kon ze niet goed weglopen, zodat ze als het ware in een rondje liep. Daarna pikte ze het inderdaad goed op. Ze stopt nu al weer veel sneller, dus ik ben heel tevreden!
    Vandaag deed ze het juist weer minder bij de achterhand . Ach ja, het is zoals je al zegt: een rustig tempo.... Dan zal ze het principe vast gauw genoeg leren ...

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

je mag blij zijn ik ben al een week of twee bezig met de driving game en die van mij doet het naar achter gaan en het weg drijven van de achterhand super (fase 1,2,) maar bij het weg drijven van de voorhand doet ze geen stap....
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2005

das inderdaad al best lang twee weken!! reageert ze ook niet op fase 4? En porcupine? Doet ze dat wel?

Met kelly gaat het ondertussen hardstikke goed! Ze wijkt meestal al voor fase 1,2 bij porcupine en driving, yoyo lukt ook (heeeeeel langzaam, maar wel op fase 1,2) en circling begint ook te komen. Moet haar dan nog wel vaak weer even wegsturen met een boze blik of een opgeheven stick, maar dat komt vanzelf wel..... Volgende keer gaan we alweer met de sideways beginnen!! Ik ben supertrots op Kellebel!!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

nope ze reageert niet op fase vier... tenminste ze tilt dr hoofd op en gooit hem over mij heen zodat ik er niet meer bij kant.... de porcupine ging wel maar niet met de stik dan ging ze helemaal met dr hoofd gooien enzo.... maar met mijn handen lukt te porcupine op fase 2.

ze is altijd kopschuw geweest misschien heeft het daar mee te maken.

Wel tof dat het bij kelly zo goed gaat zeg!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2005

toch denk ik dat je discomfort moet blijven geven totdat (al is het maar een paar centimetertjes) ze iets opzij gaat met haar hoofd, en van daaruit naar de hele voorhand. Kan je het niet voorkomen dat ze met haar hoofd over jou heengaan door te blocken? En wat betreft de kopschuwheid: hoe gaat friendly met de carrotstick in zone 1? Daarmee zou ze moeten leren dat ze dus niet bang hoeft te zijn.... Lastig hoor!! Ik hoop dat het snel beter gaat, want het voelt zo goed als zoiets aanslaat.... Gelukkig gaat het wel goed met achterwaarts en de achterhand!

Bladwijzers

Forum Rechten