Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: stijf en stram paard

  1. #16
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: stijf en stram paard

    Atrose is volgens mij niet leeftijdgebonden!
    Ik ben 25 en was 24 jaar toen ze bij mij atrose vaststelde in mijn kaken, ze noemde het dan wel jeugdatrose

    Mijn arts zei toen dat atrose voortkomt uit het verkeerd bewegen van de delen, hij bedoelde daarmee dat als botten niet in de natuurlijke stand staan dat ze dus ook niet natuurlijk bewegen, dus b.v. als je scheef bent is dat niet de natuurlijke houding en daardoor heb je slijtage en dat veroorzaakt atrose, volgens mijn arts dan hé!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  2. #17
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: stijf en stram paard

    en uitte die artrose zich bij jullie paardjes door kort en stijf lopen of waren ze echt kreupel?
    Schrik trouwens wel van het feit dat het al zo jong kan, ik dacht altijd dat het voornamelijk door slijtage/ouderdom kwam.

  3. #18
    Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Lunteren en zaandijk
    Berichten
    113

    Re: stijf en stram paard

    hai,

    ik heb met mijn kwpner van 16 ook goede ervaringen met easy action van de paardendrogist. Ik ga nu voor mijzelf nog heel even verder kijken met glucosamine complex met teunisbloemdruppels van de groene os, maar als dat geheel geen verschil geeft ga ik mooi weer terug op easy action.

    Je heb van een ander merk (groene emmer) ook dezelfde samenstelling maar dan met duivelsklauw. Dit mag je alleen niet voeren aan drachtige merries en paarden die wedstrijden lopen.
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

  4. #19

    Re: stijf en stram paard

    Als ik met Lodash 3 dagen geen Wim grondwerk doe, is zijn ruggtje in het lendengebied een plank. Hij zet dat vast om die knie (vooral R) te kompenseren. Ondanks dat plankje rengalopt, steiigert en springt hij volop in de wei, dus echt eraan lijden doet hij niet. De masseur die hem een 9 op schaal 1 tot 10 gaf voor problemen zei ook: he's a happpy horse, en dat scheelt enorm. Was hij depri geweest ten gevolge van zijn fysieke klachten, dan hadden we misshien wel een ander pad bewadnelt...

    May the horse be with you!

  5. #20
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    (B) westerlo
    Berichten
    108

    Re: stijf en stram paard

    Is stramheid iets typisch voor haflinger? Onze haf is ook stram en knak altijd. Echt angstwekkend, ik durf er bijna geen porqupine game mee doen (of hoe je het dan ook schrijft?). Ik wou het eens aan de dierenarts en hoefsmid vragen, we hebben haar maar net daarmee, ze is maar 10 of 11 jaar. Ze slaat achteraan ook soms met haar hoeven tegen elkaar in draf. Dat vind ik ook maar iets bizar. Ze draaf verder zonder te manken en draf is haar gangetje wel, gallop vindt ze maar niets.

  6. #21

    Re: stijf en stram paard

    (Lodash waaar ik het over had is mijn araabje, mijn Hafje is niet bepaald stijf en stram, wel scheef )

    May the horse be with you!

  7. #22
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: stijf en stram paard

    Ik zweer bij Equisyn van Ultimate ! Dit is echt geweldig spul en het voordeel is dat het een korte kuur is dus het belast de nieren niet langdurig zoals glucosamine doet. In principe geef je het maar 1x per jaar. Er zit ook duivelsklauw in en daarnaast ook iets glucosamine-achtigs maar dan gewonnen uit schelpdieren, dat is hoogwaardiger.

  8. #23
    jiske
    Guest

    Re: stijf en stram paard

    Waarom en hoe belast Glucosamine de nieren? Heb daar nog nooit van gehoord en ben nu net begonnen met Cortaflex te geven!

  9. #24
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: stijf en stram paard

    Elk medicijn "belast" volgens mij de nieren, hoe dat precies zit weet ik ook niet want ik ben geen dierenarts, maar ik heb wel eens een paard meegemaakt die moest stoppen met het geven van glucosamine omdat zijn nierwaarden te hoog werden. Ze gaan er ook meer van plassen. Maar er zijn tegenwoordig heel veel glucosaminesupplementen in de handel dus er zal per merk en dosering ook wel een hoop verschil zijn. En je begint er net mee, dus dan zou ik me er niet zoveel zorgen om maken. Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat net als bij het toedienen van extra vitaminen, het effectiever is om af en toe een kuurtje te geven, dan langdurig toedienen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •