Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: stijf en stram paard

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

stijf en stram paard

mijn haffie is erg stijf en stram. ik ga binnen kort over op een boomloos zadel en dat helpt al heel goed.... maar nu bedacht ik mij is er niets wat je bij kan voeren voor gewrichten?? toen ik gewrichtisontsteking had zei de dokter dat ik visolie tabletten moest slikken, weet iemand of dat ook voor paarden geschikt is? en mogelijk een ander alternatief?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: stijf en stram paard

Staat ze op de weide, eventueel met gezelschap? Ergens in een vaag verleden , stond mijn oudste merrie snachts op stal, helaas. Sochtends kwam ze er gekraakt uit en dat duurde tot de middag.

Nu staan ze allemaal buiten en ik merk absoluut niets meer van stijfheid of krakende gewrichten ondanks haar leeftijd van 22. Ze houden zichzelf immers soepel...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik slik ook visoliecapsules voor mijn botten en gewrichten, helpt zeker wel wat, maar of het ook voor paarden geschikt is, geen idee. Kan me er wel iets bij voorstellen, maar wat ik dan eerder zou pakken is duivelsklauw, dat is een plantje met dezelfde werking.
    Planten en paarden past voor mijn idee beter dan vis en paard hihi.

http://www.simicur.nl/hkkruid.htm
    Klein stukje naar beneden scrollen.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

mijn haf staat nu nog dag en nacht buiten. dit weekend gaan ze 's nachts naar buiten. ze is altijd al zo stijf geweest.....
    edit: bedankt voor de tip
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Jannepauli
    Guest

Hihi, visolie klinkt verkeerd voor een paard hé.. maar, dat is het niet hoor!

Wat dacht je van Omega 3/6 .. dat klinkt al een stuk beter! (Omega 3 = visolie). Dat kun je o.a. krijgen bij de Paardendrogist ( zij hadden een aanbieding van 5 liter voor ong. 24 euro) en daar doe je erg lang mee. Is ook goed voor hoef/huid/bloedvaten etc. Voor echte gewrichtsproblemen moet je het meer zoeken in producten op glucosamine-basis - die zijn overigens behoorlijk duur en ik weet ook niet of dat in jouw geval effectief zou zijn.

Duivelsklauw wordt ook wel voor gewrichtsproblemen gebruikt maar is voornamelijk pijnstillend. Duur ook in gebruik. Ik zou het bij Omega 3/6 houden!

(NB: je moet altijd de combinatie van 3 én 6 gebruiken, dus niet alleen 3 of 6 .. de combinatie van deze twee verschillende olies ondersteunt elkaar bij de werkzaamheid, vandaar)

Succes!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Omega3 is niet gelijk aan visolie, Omega3 wil zeggen dat de onverzadigde vetzuren hun eerste dubbele binding hebben op het C3 atoom en bij Omega-6 is dat dus bij de C6.
    Beide komen zowel in planten als in dieren voor, dus omega-3 kun je ook uit planten halen (zoals linoleen-zuur)
    Het lijkt me voor paarden 'natuurlijker' om ze iets te voeren van plantaardige oorsprong. Hoewel, ijslanders op ijsland eten in de winter zeer regelmatig een visje!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Omega3 is niet gelijk aan visolie, Omega3 wil zeggen dat de onverzadigde vetzuren hun eerste dubbele binding hebben op het C3 atoom en bij Omega-6 is dat dus bij de C6.
    Beide komen zowel in planten als in dieren voor, dus omega-3 kun je ook uit planten halen (zoals linoleen-zuur)
    Het lijkt me voor paarden 'natuurlijker' om ze iets te voeren van plantaardige oorsprong. Hoewel, ijslanders op ijsland eten in de winter zeer regelmatig een visje!
    Ik bedoelde niet te zeggen dat Visolie omega 3 "is" - maar hier een stukje ter verduidelijking, weliswaar voor mensen geschreven maar goed toepasbaar voor paarden:

De werkzame bestanddelen in visolie zijn de essentiële vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren maken deel uit van de bekende Omega-3 vetzurengroep. Omega-3 vetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren.
    Omega-3 vetzuren worden essentieel genoemd omdat het menselijk lichaam deze stoffen nodig heeft maar deze niet zelf kan maken, net als bijvoorbeeld vitamine C. Een langdurig tekort aan Omega-3 vetzuren kan leiden tot een scala aan gezondheidsproblemen.
    Onder ideale (lees: natuurlijke) omstandigheden kan de mens voldoende Omega-3 vetzuren uit zijn voeding halen. Lijnzaad, walnoten, groene bladgroentes en wild vlees bevatten het 'plantaardige' Omega-3 vetzuur ALA (alfa-linoleenzuur). In theorie is ons lichaam in staat ALA om te zetten in EPA en DHA, maar door tal van factoren verloopt deze omzetting slechts zeer moeizaam of helemaal niet.
    EPA en DHA
    Door de consumptie van vis kan de mens voldoende van de 'dierlijke' Omega-3 vetzuren EPA en DHA binnenkrijgen. Vooral in vette vissoorten zoals haring, makreel, wilde zalm, sardines en ansjovis zijn EPA en DHA in ruime hoeveelheden aanwezig. Vis is evenwel een schaars onderdeel geworden van ons Westerse dieet en bovendien is regelmatige consumptie van voldoende porties vis niet aan te raden vanwege de vervuiling van zeeën en oceanen.
    Het enige alternatief om voldoende EPA en DHA naar binnen te krijgen is het gebruik van visoliesupplementen. Het moet dan wel visolie zijn die gezuiverd is van gifstoffen, die voldoende EPA en DHA bevat en waarin alleen Omega-3 vetzuren aanwezig zijn en geen andere vetten.
    Omega-6 vetzuren
    Behalve dat ons lichaam Omega-3 vetzuren nodig heeft om goed te kunnen functioneren is er nog een reden om op onze Omega-3 inname te letten. Er bestaan ook zogenaamde Omega-6 vetzuren waarvan de bekendste linolzuur en arachidezuur zijn. Deze vetzuren zijn ook essentieel maar in tegenstelling tot de Omega-3 vetzuren komen de Omega-6 vetzuren in ons westerse dieet wel in grote hoeveelheden voor. Omega-6 vetzuren zijn te vinden in plantaardige oliën die op grote schaal bij onze voedselbereiding worden gebruikt.
    Omega-3 en -6 balans
    Volgens de huidige wetenschappelijke inzichten is het voor het functioneren van ons lichaam het beste wanneer Omega-3 en Omega-6 vetzuren in een verhouding van 1:1 in onze voeding voorkomen en dus ook in ons lichaam aanwezig zijn. In het West-Europese en Noord-Amerikaanse dieet is er geen sprake van een 1:1 verhouding.
    Gemiddeld krijgt de Westerse mens 10 tot 50 keer zoveel Omega-6 als Omega-3 vetzuren naar binnen. Wat de korte en lange termijn consequenties hiervan voor de gezondheid zijn begint de medische wetenschap nu te ontdekken.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Duivelsklauw is niet alleen pijnstillend maar zorgt er ook voor dat het slijmvlies in het gewrichtskapsel wordt aangemaakt waardoor de kapsels soepel draaien.

Ervan uitgaande omega3 en duivelsklauw in capsule ligt prijsverhouding niet zover uit elkaar.
    Duivelsklauw 150 capsules 17,77
    Visolie 120 capsules 19,75
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

bedankt voor de tips waar zou ik die capsules kunnen kopen??

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb in het verleden goede ervaringen op gedaan met Easy Action (http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000244.php?x=6444). Ik gaf het aan Beau die ook stram was. Zodra ik stopte (1 x geprobeerd) werd hij meteen weer stijver.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    mijn haffie is erg stijf en stram. ik ga binnen kort over op een boomloos zadel en dat helpt al heel goed.... maar nu bedacht ik mij is er niets wat je bij kan voeren voor gewrichten?? toen ik gewrichtisontsteking had zei de dokter dat ik visolie tabletten moest slikken, weet iemand of dat ook voor paarden geschikt is? en mogelijk een ander alternatief?
    Mijn haf is ook stijf en stram. Helaas heeft hij atrose.
    Ik onderhoud hem door hem 24/7 buiten te laten lopen.
    Daarnaast krijgt hij een dieet van de rias omega olie, al eerder genoemd , in combinatie met glucosamine complex.

Daar doet hij het super op!

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

hoe oud zijn jullie haffies? De haf van mijn vriendin is ook altijd zo stijf en stram maar pas 10... of kunnen ze op die leeftijd ook al last hebben van artrose? En zo ja hoe kom je daar dan achter? Of zit het op een specifieke plek?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Merrit is 15 jaar ,maar heeft het al een paar jaar.

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

@alegro
    Helaas kunnen sommige paarden het al op hele jonge leeftijd krijgen...

Op dit ogenblik wordt Okidoki ook behandeld voor het stram en stijf zijn en krijgt Proflex. Is door de natuurgeneeskundige voorgeschreven, samen met Omega 3-6 olie en een vloeibare mengsel van allerlei soorten extracten.
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Lodash is 8 en heeft artrose in biede kniejen.
    Kan op elke leeftijd. Er zijn wel voorkeurslocaties. Deels afhankelijk van ras, training, wijze van houden, geschiedenis, noem maar op. Mijn chiropractor kan een gewricht "doormeten" en daarmee artrose vaststellen. Maar je kan ook rontgenfoto's laten maken...

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten