Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 61

Topic: Op zoek naar de definitie van Normal

Re: Op zoek naar de definitie van Normal

welk stukje begrijp je niet.Enige uitleg dan maar. Niet iedere niet nher hoeft zo te zijneem een voorbeeld aan de vorige eigenaar van lazmir.DIe heeft lazmir keurig opgevoed en alles rustig aangedaan qua inrijden.Vind ik haar een "normal" neeh.

En de mensen die zich aangevallen voelde zeggen niet zo te zijn *i rest my case.Slaat op het vorige topic en spreekt voorzich.

.Het is korter gezegt maar die defenitie is in het vorige topic meerdere malen gegeven (veel meer uitleg er om heen)...*imo* Het slaat dus op de quote en de rest lijkt me ook voor zich spreken ("* imo staat voor in my opinion of in mijn ogen)
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    welk stukje begrijp je niet.Enige uitleg dan maar. Niet iedere niet nher hoeft zo te zijneem een voorbeeld aan de vorige eigenaar van lazmir.DIe heeft lazmir keurig opgevoed en alles rustig aangedaan qua inrijden.Vind ik haar een "normal" neeh.
    Ik dacht dat zojuist vastgesteld was dat iemand die zijn/haar paard netjes behandeld, een Natural kan zijn. En dat het dus niet van belang is of je nu wel of niet een NH-er of PNH-er bent. Als de vorige eigenaar het paard netjes en rustig heeft opgevoed, is die dus geen normal.

En de mensen die zich aangevallen voelde zeggen niet zo te zijn *i rest my case.Slaat op het vorige topic en spreekt voorzich.
    Oh.. nou ja, laat ook maar..

.
    Het is korter gezegd maar die defenitie is in het vorige topic meerdere malen gegeven (veel meer uitleg er om heen)...*imo* Het slaat dus op de quote en de rest lijkt me ook voor zich spreken ("* imo staat voor in my opinion of in mijn ogen)
    Dan was het kennelijk tijd dat er eens door alle bla-bla heen gekeken werd om de zaken eens helder te stellen!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Prowisorio
    Dat mensen vallen over de term 'normal' (en de schoen aantrekken, zo lijkt het althans... maar je kunt niet anders, als je domweg geen pnher bent en de enig andere 'verzameling' wordt omschreven als normal) komt simpelweg, omdat de term 'normal' binnen PNH inhoudt dat je 'relate to horses using mechanics, fear, and intimidation' , ipv 'relating to horses through communication, understanding, and psychology' (zie http://www.savvypnh.com/WhatisPNH.php ).

We kunnen zoeken naar een andere invulling voor 'normal' enzo... maar dit is wat er staat. En dit en niets anders wordt er bedoeld met de term 'normal'. Het is misschien wel erg Amerikaans om de boel zo op scherp te zetten (you're either with us, or against us...) en misschien werkt dat voor hen, maar voor mij (en vele anderen) werkt dat niet. Dat is omdat je die ene overgebleven schoen juist NIET wilt aantrekken, omdat die OOK niet past .

Laten we afspreken dat normal betekent wat ermee wordt bedoeld: relating to your horse through mechanics, fear and intimidation en het dan ook alleen dan hanteren wanneer we *dat* bedoelen? Is lekker duidelijk, toch ?
    En laten we dan ook afspreken dat de term normal dus ook niet meer te pas en te onpas wordt gebruikt want het is dus toch een zeer negatief beladen term. Een niet-PNH-er is dus niet automatisch een normal.

Tnx Prowi.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Jannepauli
    Guest

Yes!!!!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jannepauli
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Ik dacht dat zojuist vastgesteld was dat iemand die zijn/haar paard netjes behandeld, een Natural kan zijn. En dat het dus niet van belang is of je nu wel of niet een NH-er of PNH-er bent. Als de vorige eigenaar het paard netjes en rustig heeft opgevoed, is die dus geen normal.
    Dat zeg ik dus ook
    Op de rest ga ik for discussion sake maar weer niet in....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    En laten we dan ook afspreken dat de term normal dus ook niet meer te pas en te onpas wordt gebruikt want het is dus toch een zeer negatief beladen term. Een niet-PNH-er is dus niet automatisch een normal.

Tnx Prowi.
    Dus? "relate to horses using mechanics, fear, and intimidation"
    zijn negatieve aspecten. Afgezien van het foto topic wordt "normal" ook gebruikt om dit ("dit" slaat dus op het " relate to horses using mechanics, fear, and intimidation.." om interpetatie fouten te voorkomen) soort type ruiters aan te duiden (iig door mij).Dus wordt het ook niet te pas en te onpas gebruikt (iig niet door mij)
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik heb even op mijn vingers gezeten, maar ze wurmen zich toch weer naar het toetsenbord toe . Vind deze hele discussie eigenlijk een beetje tijdverspilling. De energie kan wellicht beter lekker aan de paarden besteed worden, die aan deze hele discussie geen boodschap hebben en het een worst zal zijn welke betekenis hun eigenaren aan een woordje hechten.

Ik ben lid geworden van dit forum vanuit mijn interesse voor natural horsemanship, en daar horen een paar termen bij. Dat ik dat soort dingen op andere, algemene fora moet gaan verklaren en verdedigen vind ik al vermoeiend genoeg. Hier zou het imo niet moeten hoeven.

*Zo, vingers weer snel terug naar waar ze vandaan kwamen *
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

en hoe gaan we het nu noemen???

moeten we iedere keer een hele omschrijving gaan typen ipv 1 woord: de-medemens-die-niet-aan-PNH-doet of zoiets????
    Of noemen we die mensen gewoon niet meer in dit forum????

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Ik heb even op mijn vingers gezeten, maar ze wurmen zich toch weer naar het toetsenbord toe . Vind deze hele discussie eigenlijk een beetje tijdverspilling. De energie kan wellicht beter lekker aan de paarden besteed worden, die aan deze hele discussie geen boodschap hebben en het een worst zal zijn welke betekenis hun eigenaren aan een woordje hechten.

Ik ben lid geworden van dit forum vanuit mijn interesse voor natural horsemanship, en daar horen een paar termen bij. Dat ik dat soort dingen op andere, algemene fora moet gaan verklaren en verdedigen vind ik al vermoeiend genoeg. Hier zou het imo niet moeten hoeven.

*Zo, vingers weer snel terug naar waar ze vandaan kwamen *

Och Ans, wat heet tijdsverspilling..? In een ideale wereld begrijpen mensen elkaar zonder wat te hoeven uitleggen en blijkbaar waren hier gewoon misverstanden over. Het lijkt me dan niet verkeerd om die op te lossen en uit te praten, ook al vinden jij of ik het persoonlijk 'onzin'?
    En het was blijkbaar niet iets van recente datum - het misverstand woekerde al eerder heb ik begrepen.

Het ging hier ook niet over 'gelijk krijgen' of om een stelling te 'bewijzen'
    maar wel om een obstakel op te ruimen. Voor mijn gevoel is het 'naar bevrediging'opgelost en eerlijk gezegd heeft het dan niet zo veel zin om achteraf te roepen dat het verspilling van energie is. Ik zou dat ook kunnen zien als dat het jou niet interesseert hoe een ander denkt of voelt of dingen begrijpt ( ik bedoel dit niet als aanval hoor, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!!!) ..

Anyway, ik vind het juist heel mooi dat op dit forum een 'pijnpunt' zonder al te veel gedoe opgelost heeft kunnen worden. Ik weet wel plekken waar dat niet gebeurt! Da's mooi toch en een complimentje voor iedereen die daar aan meegewerkt heeft? Laten we het positief bekijken!
    En ja, nu terug naar waar het werkelijk over gaat..!!

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    en hoe gaan we het nu noemen???

moeten we iedere keer een hele omschrijving gaan typen ipv 1 woord: de-medemens-die-niet-aan-PNH-doet of zoiets????
    Of noemen we die mensen gewoon niet meer in dit forum????
    Nou, dat laatste lijkt me inderdaad het beste ..!
    Maar eh.. volgens mij was nu besloten dat een 'normal' iemand is die zijn/haar paard op een horkerige manier benadert en gebruikt en er mee omgaat door middel van mechanics, intimidation and fear.. of tewel door het verkeerde gebruik van hulpmiddelen, intimidatie-technieken en angst.

Het wachten is dus nu inderdaad op een sticky

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    1 woord: de-medemens-die-niet-aan-PNH-doet of zoiets????
    Als dit de omschrijving wordt voor het woord "normal"... dan ben ik normal en iedereen die niet aan Parelli of slechts deels aan Parelli doet ook.

Vind het allemaal prima hoor, Ik weet voor mezelf dat wat ik doe past bij Kate en mij, nogmaals dat is voor mij NH.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Och Ans, wat heet tijdsverspilling..? In een ideale wereld begrijpen mensen elkaar zonder wat te hoeven uitleggen en blijkbaar waren hier gewoon misverstanden over. Het lijkt me dan niet verkeerd om die op te lossen en uit te praten, ook al vinden jij of ik het persoonlijk 'onzin'?
    En het was blijkbaar niet iets van recente datum - het misverstand woekerde al eerder heb ik begrepen.
    Sorry Jannepauli maar hier moet ik toch even op inhaken. Het struikelblok "Normal" s zeker wel van een recente datum. Hiervoor is er nog nooit enige discussie hier aan gewijd.
    Want om met Prompertje mee te gaan, ik zit hier op een NH forum, ik weet dat daar vaste termen bij horen, en ik heb me daar nooit druk om gemaakt. En zie het nut ook niet om me daar hier druk om te maken.
    In real live heb ik al genoeg aan anderen die me bizar aankijken als ik met mijn NH handeltje over het land loop.
    www.crystal-carving.com

Jannepauli
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Sorry Jannepauli maar hier moet ik toch even op inhaken. Het struikelblok "Normal" s zeker wel van een recente datum. Hiervoor is er nog nooit enige discussie hier aan gewijd.
    Want om met Prompertje mee te gaan, ik zit hier op een NH forum, ik weet dat daar vaste termen bij horen, en ik heb me daar nooit druk om gemaakt. En zie het nut ook niet om me daar hier druk om te maken.
    In real live heb ik al genoeg aan anderen die me bizar aankijken als ik met mijn NH handeltje over het land loop.
    En wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen, Brenda? Het lijkt wel - maar correct me if I'm wrong - dat je het mij kwalijk neemt dat deze discussie gevoerd is?
    Dan wil ik je op voorhand toch even wijzen op het topic Parelli en toch gewoon rijden.. vanaf 18 september begon de ellende kennelijk al en volgens andere posters was het nog niet opgelost... En, als je nu even naar mijn profiel kijkt: ik ben hier sinds 5 oktober. So.. don't put the blame on me ( als je dat al deed).

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Misschien kan de toon weer iets vriendelijker?

Ik vind 18 september ook erg recent . Daarvoor was het nooit een "pijnpunt". Het schopt in ieder geval niet tegen mÃ*jn ego aan, al ben ik erg "normal" op veel punten.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Kijk dat bedoel ik nou, hier wordt ik dus niet vrolijk van Je kunt het naar jezelf toe trekken, je kunt het ook algemeen beschouwen. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat dit hele gedoe van de laatste tijd is. En zeker de laatste weken is het er niet leuker op geworden.
    Dat heeft niets met nieuwelingen te maken, immers die komen elke dag binnen, die kwamen een half jaar geleden ookal, en die zullen ook blijven komen.

Mijn mening is NH uitdrukkingen zo laten, immers zo zijn ze wereldwijd bekend.
    Evt. een definitie plaatsen. En dan klaar uit over.

En nu ga ik weer verder schoonmaken
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Lijkt me een goed moment om hier nu eindelijk
    eens een dikke streep achter te zetten

Bladwijzers

Forum Rechten