Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Woofer-project (werken in ruil voor vakantie/weekend)

Woofer-project (werken in ruil voor vakantie/weekend)

[size=99px]GEEF JE OP![/size]

In eind 2005 / begin 2006 willen wij met een gemengd bedrijf starten in Duitsland (bij Osnabruck). Of dat lukt is nog niet helemaal 100% zeker, maar
    we willen alvast inventariseren hoe groot de belangstelling is voor een zgn. "woofer"-project. Is de belangstelling groot genoeg dan willen we dit tegelijkertijd gaan opstarten.

Dit houdt ruwweg in, dat arbeid voor lodgings geruild worden (eten en slapen). Wij voegen daar dan nog aan toe dat je een eventueel paard mee zou kunnen nemen (wel in overleg natuurlijk, we gaan niet zomaar van alles bij elkaar zetten). Je kunt in de omgeving namelijk heel mooi buiten rijden (bos).

Wij vragen:
    * Geen geld, behalve als je met paard en al meegaat, dan betaal je alleen een deel van de benzine kosten.
    * Dat je een vast aantal uren per dag werkt. 4 uur voor zwaar werk en 6 uur voor lichter werk. Voor alle duidelijkheid worden die uren bijgehouden. De rest van de tijd ben je gewoon lekker vrij en kun je doen en laten wat je wilt, je paard poetsen, lekker buiten rijden, van de prachtige omgeving genieten of gaan site-see-en.
    * We verwachten wel dat je tijdens je werkuren goed aanpakt en er niet de kantjes van af loopt. Als je een keer niet lekker bent is weer een ander verhaal natuurlijk
    * Dat je eerlijk bent
    * Dat je goed met de dieren omgaat (voorlopig alleen kippen en varkens, en we hebben zelf 3 paarden).
    * Dat je een aantal van de voorkomende werkzaamheden wilt doen. Die bestaan uit: dieren verzorgen en eieren rapen en sorteren (met een sorteermachine), Groente en fruit naar en van de koelingsruimte brengen, inladen/uitladen, Akkerwerkzaamheden, wat dat hangt van de periode af, Sorteerwerkzaamheden. Voor de handige liefhebbers: schilderen (in huis dus): latexen en verven. Of dingen repareren. Schoonmaak werkzaamheden

Wij bieden:
    * Geen geld.
    * Eenvoudige maaltijden, ´s ochtends boterhammen met beleg, koffie, thee, lunch, en als avondeten stamppot, macaroni of zoiets. Het is niet de bedoeling dat iemand honger lijdt! Eeturen gelden niet als werkuren. Voor b.v. vegetariers of allergische personen is er biologisch-dynamische voeding beschikbaar (kleine bijdrage).
    * Vervoer, eventueel ook voor je paard. Vertrekpunt is in principe Apeldoorn..
    * Een kamer voor jezelf. Als het eens erg druk is hooguit met 1 ander persoon. Je moet waarschijnlijk wel slaapspul meenemen.
    * in het begin ook een mogelijkheid om per weekend te komen (wordt ook zeer op prijs gesteld). Dan vertrek je altijd uit Apeldoorn op vrijdagavond, en komt op zondagavond weer terug.
    * Opvang voor je paard. Bedenk wel, wij zijn GEEN manege, later moet er wel een rijbak komen maar die is er nu nog niet. Het eerste wat we gaan doen is het weiland omheinen zodat er paarden kunnen lopen. Dus dat zal dan al klaar zijn als jij komt. Er is bovendien een heel grote schuur die voor de nacht dient en die voor overdag groot genoeg is om wat grondwerk te doen als het slecht weer is. Voor de rest is het recreatief rijden. Het bos is op 3 minuten wandelafstand, en 10 minuten stappen verderop is een ander, groter bos. De boerderij ligt zelf in een prachtig heuvellandschap.
    * Het dichtsbijzijnde dorpje is te wandelen.

Voor degene met serieuze belangstelling die voor 80% of meer zeker is, PB ons de volgende info:

* Je naam en leeftijd. Adres hoeft nog niet, maar woonplaats is wel handig (vooral als je vervoerd moet worden).
    * M/V ?
    * Of je je paard meeneemt of niet. Wij hebben geen paarden waar je op kunt rijden. Grondwerk met onze paarden kan wel tot op zekere hoogte (moet wel klikken anders niet).
    * Of je zelf je paard kunt vervoeren of dat je gehaald moet worden. Dit doen we niet als je 1 dagje komt helpen hoor.
    * Welk werk je voorkeur heeft, heb je ervaring in bepaalde werkzaamheden?
    * Welk werk je echt niet kunt of niet wilt (dat geeft niet maar we willen wel een planning kunnen maken, het rotwerk gaat per toerbeurt).
    * Heel belangrijk: DE PERIODES WANNEER JE DENKT TE KUNNEN EN TE WILLEN ovv de datum. Vooral de periode 1 december 2005 tot 1 juni 2005 is daarbij belangrijk. Geef aan hoe zeker die periodes voor jou zijn, we hebben er niets aan wanneer je je opgeeft en dan later b.v. komt met "oh sorry, nee ik kom niet, ik was het alweer vergeten". Als er ECHT iets tussenkomt, tsja, dat kan altijd natuurlijk maar het moet in principe wel een serieuze aanmelding zijn. Als je alleen weekenden kunt/wilt, vermeld dan "weekendwerker".

Mis ik nog iets??? Of nog vragen? Stel ze maar!

Ik hoop dat er een aantal serieuze aanmeldingen komen. Je kunt PB-en of emailen naar : knowitnotall@hotmail.com

Groetjes
    Frouk
    Eens een Arabier ... altijd een Arabier (nou ja, ... of een Belg)

Re: Woofer-project (werken in ruil voor vakantie/weekend)

Sjemig wow wat een spannende ontwikkelingen! Heel veel succes! Wat ga je allemaal doen daar?

Omdat ik bepaaldelijk mnder dan 80% zeker ben dat ik ga langskomen, ga ik je (nog) niet pb-en. Lijkt me wel heel leuk, maar dan zou het voor een weekend worden (heb te weinig vrije dagen, wil nog naar Wim en vakantie met mijn lief). Misschien een keer samen met de natural meadows gang, ladies?

May the horse be with you!

Hoi hoi

Wat we gaan doen? Tsja van alles. Het is de bedoeling dat het een gemengd bedrijf wordt: veeteelt/landbouw. Het plan is dat we ietsje ook de praktijk van de grond gaan tillen. Dan wordt het een combinatie van een ecologisch bedrijf met een praktijk-aan-huis in alternatieve geneeswijzen (daar heb ik een opleiding van 6 jaar voor gedaan, ben nu eindelijk bijna klaar). Als er voldoende belangstelling voor is, willen we ook paardenstalling (nou ja open stal dus) verhuren aan vaste pensionklanten of recreanten.

We zouden ook blij zijn met een weekendwerker hoor. Wel wat lastiger om dan iemand in te werken natuurlijk, maar de weekendwerkers zetten we wel te eieren rapen en varkentjes voeren .

Wie kan clickeren met varkentjes? We willen ze ook graag leren eieren leggen

Groetjes, Frouk

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Misschien een keer samen met de natural meadows gang, ladies?
    Lijkt me leuk ja Leuk dat jullie een biologische producten gaan produceren! Zodra er foto's zijn ben ik erg benieuwd, ik heb amper vakantie, dus komen werken zit er niet echt in helaas...

De foto's kan ik nog niet publiceren omdat e.e.a. pas zeker is als het ondernemersplan wordt goedgekeurd en er voor de rest ook geen beren meer op de weg staan. Ik heb op dit moment alleen de "officiele" foto's uit de brochure en die mag ik niet plaatsen (het is via een Duitse makelaar, die zijn daar errug kritisch op).

Ga a.u.b. niet op foto's zitten wachten voor je je opgeeft, mocht je wel interesse hebben. Dan duurt het voor ons sowieso al te lang namelijk voor we geinventariseerd hebben.

Geef je dan gewoon toch op. Mochten de uiteindelijke foto's tegenvallen, kun je je altijd met opgaaf van die reden nog terugtrekken (maar de kans lijkt me redelijk klein dat ze tegenvallen hoor!).

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Waaaaaaah was ik maar 20 jaar jonger, ongebonden en met een paard Wat een gaaf aanbod, echt de hele doelstelling spreekt me aan.
    Helaas lukt het met lijf en leden niet meer , en heb hier een heel gezin wat niet zonder moeders kan. Maar anders..... was ik je eerste gegadigde.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

helaas ben ik dan nog druk aan het afstuderen. wat een gaaf idee zeg!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Klinkt leuk!!!
    Ben zelf t/m april bezig met stage in Leiden, maar ik zou best wel een weekend kunnen helpen. Misschien idd een keer met de hele NM-gang (natural meadows) maar dan wrs zonder paard.
    Enne: de echte studenten hebben natuurlijk regelmatig een zelfstudie-week, waarin 6 artikeltjes lezen het enige is wat ze die hele week moeten doen
    Osnabruck ligt redelijk dicht bij Enschede, misschien wil mn vriend ook wel een keer mee (oei, nu schrijf ik dit al voor ik het hem verteld heb )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Hoi hoi

Het hele project loopt nog een heeeeeeele tijd. Dus ook voor volgend jaar kun je je eventueel als belangstellende aanmelden.

We zijn errug flexibel. EVENTUEEL is ook bespreekbaar dat je met de familie komt, diegene die werkt/werken is dan gratis, de rest betalen gewoon een kleine vergoeding voor kost en inwoning. Hangt wel een beetje van het aantal kinderen af, en er moet wel iemand zijn die toezicht op de kinderen houdt, het moet niet een wilde boel worden met kinderen die krijsend tussen de kippen doorrennen. Ze moeten niet van de leg raken he .

Voor kinderen wordt´t wellicht best heel leuk, een van de eerste dingen die we willen realiseren is een kinderboerderijtje. We hebben al een Knuffelbelg (en 2 cavia´s). Maar ik ga niet op andermans kinderen lopen letten natuurlijk, ik heb het dan druk zat.

Lijkt me ook best aardig: budget vakantie met het hele gezin .

Je begrijpt ... we zitten voorlopig echt te springen om "werkpaardjes". En er zijn ook echt taken waarvoor je niet gigantisch fit hoeft te wezen. Ik ben zelf gezond en fit en kan best zwaar werk doen. Maar ik kan niet tegelijkertijd op het land werken EN de telefoon netjes aannemen en afspraken maken. Kijk en DAT soort "bemannings"problemen proberen we dus met Woofers op te lossen. Begrijp je?

Fr

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Heel gaaf idee! Lijkt me super zeg. Ik ga er serieus over nadenken.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Leuk .
    Hoe meer zielen ....

Nu maar hopen dat het allemaal door kan gaan ...

Fr

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Klinkt leuk zeg. Is het de bedoeling dat de mensen die je zoekt, vaker dan 1 keer komen. Dus met enige regelmaat. Of kan ik ook bijvoorbeeld "gewoon" een midweek komen werken en vakantie vieren?
    Started!

waar komt de term woofer eigenlijk vandaan?

May the horse be with you!

[quote="mitzel"]K]

Wat ons betreft kan alles, zolang het voor beide partijen maar "winst" oplevert. D.w.z. wij moeten er iets aan hebben (het werk moet gedaan worden), jij moet er iets aan hebben (je wilt een leuke tijd hebben).

Als jij een midweek wilt komen dan is dat ok, alleen het wordt dan een stuk lastiger om je b.v. op te halen, vooral als er ook nog een paard mee moet. In principe is vertrek vanuit Apeldoorn naar Osnabruck op vrijdag voor de meerijders, want dan rijden we namelijk sowieso. Het kost teveel om apart op en neer te rijden om iemand op maandag op te halen (dat zou 7 uur rijden op 1 dag betekenen, da's niet reeel). Maar als je zelf vervoer hebt dan kan het wel natuurlijk. Als je zonder paard komt en met de trein, dan kan het ook.

Het zou erg leuk zijn als we op een gegeven moment een vaster groepje mensen hebben die b.v. elke vakantie weer terugkomen. Maar noodzakelijk is dat niet.

Op dit moment zouden wij zelf het meest hebben aan 1 of 2 mensen die voor wat langere tijd beschikbaar zijn vanaf ca. 1 februari 2006. Maar dat neemt niet weg dat we ook zeker wat zouden hebben aan mensen die een weekend of een week willen komen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    waar komt de term woofer eigenlijk vandaan?
    Ik hoorde van iemand dat dit de term daarvoor was, en vond het eigenlijk wel een grappig woord dus die heb ik erin gehouden. Verder geen idee hoor

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten