Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Peilen interesse: Clinic Caroline Rider

Peilen interesse: Clinic Caroline Rider

Hallo allemaal,

Bij voldoende interesse komt Caroline Rider, van Rider Horsemanship in Florida USA, naar Nederland op 1 t/m 3 augustus 2014.

Caroline's Tao of Horsemanship™ is een intuïtieve en heldere Horsemanship-benadering die je op weg helpt naar eenheid, partnerschap en harmonie tussen jou en jouw paard. In deze benadering leer je de vaardigheden die nodig zijn om een echte diepe hartsverbinding en heldere communicatie met het paard te creëren.

De Tao of Horsemanship™ is bovenal een zeer praktische benadering met eenvoudige oefeningen. Deze oefeningen helpen je naar een manier van zijn en verbinden met je paard in zowel mind, body als spirit. Met die verbinding kan je bitloos en zonder tuig rijden en je met je paard in veiligheid en vertrouwen in iedere situatie begeven, op de grond en in het zadel. Of het nou in de rijbak is, buiten in het bos of open veld, met of zonder andere paarden erbij. Je paard zal niet alleen in mind, body en spirit bij je zijn, maar hij wíl ook echt graag bij je zijn, kiest bewust voor jouw gezelschap en ontdekt en leert graag samen met jou nieuwe dingen.

Ook voor paardencoaches is dit de ideale benadering voor het verbeteren van de eigen Horsemanship vaardigheden. Uit ervaring weet ik nl. dat de oefeningen voor een groot deel gericht zijn op het bewust aanwezig kunnen zijn met alles wat zich afspeelt tussen mens, paard en omgeving en hier ontspannen mee om kunnen gaan. Je ontwikkelt de vaardigheid om een neutrale positie aan te nemen, waarin je congruent en authentiek kan blijven in iedere situatie, hoe spannend ook. Tevens leer je met deze benadering steeds beter het paard 'lezen en ga je begrijpen wat de motivaties zijn van het paard in interactie met de mens en zijn omgeving. Vaardigheden die een goede paardencoach beheerst. En door zelf het pad te bewandelen van het creëren van een diep contact met een paard, kan je uiteraard als coach nog beter je cliënt coachen hetzelfde te doen in zijn contact met het paard.

Peilen interesse:
    Het plan was eerst om een volledige 3-daagse clinic te organiseren, maar in verband met diverse praktische zaken, hebben we ervoor gekozen dit op te splitsen in 3 aparte clinics, ieder met een ander thema. Per dag doen er maximaal 10 mensen mee. Je kan je inschrijven voor 1 clinic-dag, 2 dagen of voor alle drie de dagen.
    Kijkers zonder paard zijn ook welkom.

Thema clinic dag 1:
    Intuitive Wellness Workshop for Horses and Humans

Thema clinic dag 2:
    Riding as One Intro Clinic

Thema clinic dag 3:
    Trail Riding as One Intro Clinic

Meer info over de inhoud van de thema's:
    http://www.riderhorsemanship.com/hor...ng-clinics.htm

Caroline bied tevens de mogelijkheid voor groepslessen of privé -sessies van 1 of 2 uur. met minimaal 2, max 6 personen. Om je voor een groepsles op te kunnen geven, moet je je minimaal metz'n tweeën opgeven.
    Een groepsles kan bestaan uit oefeningen op de grond of in het zadel.

Heb je interesse in één of meerdere clinics of een privé- of groepsles? Of heb je nog overige vragen?
    Stuur me dan ajb een mailtje, mijn emailadres is: monique@horsesense.eu

De prijzen worden nog nader bepaald in euro's, maar voor een indicatie in dollars kun je alvast kijken op haar website via deze link:
    http://www.riderhorsemanship.com/horse-lessons.htm
    (in het deel "out of state")

.

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Re:Peilen interesse: Clinic Caroline Rider

Lijkt me interessant maar ik heb dit jaar mijn budget al ruim overschreden. Zou anders graag toeschouwer zijn indien het ook nog uitkwam met werk enzo. Maar het wordt hem helaas echt echt echt niet meer dit jaar.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Onbekend maakt onbemind? Lastig om interesse te hebben in iemand waar je verder weinig vanaf weet. Het kan natuurlijk echt wat voor je zijn, of echt niet. Voor mij ligt de periode wat lastig helaas.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Onbekend maakt onbemind? Lastig om interesse te hebben in iemand waar je verder weinig vanaf weet. Het kan natuurlijk echt wat voor je zijn, of echt niet. Voor mij ligt de periode wat lastig helaas.
    Sandra, dank voor je reactie.
    Voor mij persoonlijk ligt dat anders. Als iets 'klopt' voor mij, als ik voel, hier heb ik een connectie mee, dan maakt het niet uit of het onbekend is of niet.
    En ik hoopte dat er hier ook wat mensen waren die wellicht die klik voelde…..
    Helaas, blijkbaar niet. En wellicht heb je gelijk, onbekend maakt onbemind.
    Wel jammer, maar het is wat het is en het is OK.

Verder, zou ik graag feedback van anderen vragen?

Ik hoor waarom er geen interesse is, alle feedback is welkom. Ik kan ervan leren en hoop dat je het wil delen.

Bedankt alvast!

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

mij lijkt clinic 1 leuk maar heb al teveel in de planning in die periode helaas dus de centjes zit er even niet in..

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Onbekend maakt onbemind inderdaad. Ik zou graag eerst eens een keer een demo willen zien voordat ik er maar over nadenk. Verder is er al veel gaande dit jaar, en paat het niet zo in waar ik al mee bezig ben.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Mij hield het woord "Taoïsme" op haar website direct de deur dicht, ik heb helemaal niets met het verweven van spiritisme / religie met het omgaan met paarden. Dat heb ik ook met mijn meditatie-zoektocht, zodra er ook maar iets van godsdienst of stroming in voor komt haak ik af. Niet omdat ik iets tégen religie heb, maar omdat ik er zelf helemaal niets mee heb. Dus bij mij is het geen kwestie van onbekend maakt onbemind, maar een uitgangspunt wat niet matcht met mijn eigen levensovertuiging.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik had alleen haar website ge-speed-scand en was dat niet tegengekomen, maar nu k het opzoek blijkt daar iets in verweven te zijn met magie om je leven te verlengen o.i.d. (zegt wikipedia ). Dan zou ik op basis daarvan ook afhaken.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Die tekst op Wikipedia is op dat punt wel erg raar. Ik ben geen Taoist maar lees ter inspriratie wel een enkele keer iets uit de Tao Te Tsjing. Dit heb ik nog nooit gehoord, ik zie het vooral als een oude Chinese filosofie.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten