Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Glucobalance ervaringen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Glucobalance ervaringen

Mijn paard is te dik...enige nadeel van 24/7 buiten in een groep staan met alle voerbehoeften door elkaar icm te weinig beweging.
    Dat laatste kan ik me aanrekenen en gaan we aan werken. Maar heeft iemand ervaring met GB om te ondersteunen en het paard wat slanker te krijgen?

Actief Forumlid maureentje's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2011
    Leeftijd
    29

Re:Glucobalance ervaringen

Wij hebben een paard met erge hoefbevangenheid gehad. Heeft ook GB gehad en doet het daar erg goed op! Wij voeren metazoa dus heb geen ervaring of paard van de GB afvalt.
    If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ja, dat is het enige middel waardoor ik Danny mooi slank heb gekregen en waardoor ze tot haar dood door koliek op haar 26e nog steeds actief en volop bespierd was. Tot mijn verbazing at ze het nog graag ook, terwijl ze normaal niets van supplementen moest hebben. Ik ben Karianne nog altijd dankbaar voor haar advies om dit te gaan geven omdat ze IR vermoedde, hierdoor hebben Danny en ik nog veel actieve jaren samen door kunnen brengen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Hier maakte het geen verschil, heb er niets van gemerkt of gezien. Dus ben er ook weer mee gestopt.
    Maar ja, ik voerde al heel sober. Geen ervaring met veel gras en dan GB geven.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Stalgenoot in verleden voerde dit haar pony met overgewicht, ze viel daardoor echt af, had ook een verleden met hoefbevangenheid.
    Heb het in het verleden wel eens geprobeerd voor Whoopie maar dat was niet om af te vallen maar om te voorkomen dat ze veel gisting had in de darmen,voor haar deed het weinig.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Bij Menglöd (die mogelijk IR is en chronisch overgewicht heeft), deed het helemaal niks.
    Ik lijk nu betere resultaten te hebben met de Balancer van jepaardgezondenfit.nl maar om dat helemaal zeker te weten, moet ik de komende (gras)maanden nog even aankijken. In elk geval is Menglöd deze winter op de Balancer duidelijk afgevallen, iets wat ik bij haar nog nooit zo gezien heb!

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Ik heb Najib ook een tijdje GB gegeven, maar merkte niet veel verschil. Wel een klein beetje, maar niet echt noemenswaardig en daar vond ik het dan net te duur voor. Ik voer inmiddels ook Balancer van jepaardgezondenfit.nl. Nog niet zo lang hoor, pas 2,5 week, maar heb toch wel het idee dat Najib al ietsje is afgevallen. Misschien is het toeval hoor, ik voer het nog maar net.. en wat Marja zegt, eerst even de grasmaanden afwachten. Maar GB zal ik niet meer kopen.
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Anna heeft ook lange tijd GB gekregen. Ze is hier toen goed mee afgevallen, en zat duidelijk lekkerder in haar vel. Nu krijgt zeg een gras (alleen tijdens wandelingen e.d. en voer ik alleen sober hooi. Soms een beetje muesli.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dank voor jullie reacties, ik heb naar aanleiding daarvan besloten om dit een periode te gaan geven. Met de eerste pot ga ik denk ik bijna 2 maanden doen, dat is genoeg om er dan een top of flop waarde voor hem aan te geven.
    Dank!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hier ook positief resultaat. Grappig ook dat Fen het heel graag at terwijl ze het nodig had en er ineens klaar mee was toen het goed met haar ging.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik denk dat het resultaat valt of staat met de oorzaak.

Snow is nu onder behandeling van laarakker, hij heeft IR maar glucobalance zal niets voor hem doen. dat komt omdat IR verschillende oorzaken kan hebben.

- voeding
    - beweging
    - hormonaal
    - problemen met spijsvertering.

bij snow was het een combi van allemaal
    maar nu is het eigenlijk alleen nog hormonaal bij snow, dus zal de glucobalance niets doen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hé interessant Dinka, kun je wat meer vertellen over de behandeling van Snow? (Of staat dat al ergens op het forum...?)
    Wat testen ze zoal bij Den Hoek, wat heb je aan medicatie gekregen en wat merk je van de behandeling?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Gisteren voor de 3e dag GB gegeven. De eerste week mag hij 2 schepjes. Hij eet het, daar ben ik al blij mee, gewoon door zijn voertje. Als de eerste week om is, gaat de SH het hem 's morgens geven op een boterhammetje. Fijn, want als ik dan een keer niet kan komen, krijgt hij evengoed zijn 'spul'.
    Dit is een interressant onderzoek:

http://edepot.wur.nl/247984

Actief Forumlid anne_bento's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    5

Re: Glucobalance ervaringen

Ik ben benieuwd of je al resultaat ziet Monique? Ik heb het ook besteld voor Merlot

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Glucobalance ervaringen

Hoi Anne! Ja, ik zie verschil. Om het een woord te geven: hij is minder pafferig. Hij beweegt nu ook regelmatiger, heeft op de wei (waar ze zoals je weet soms iedere avond en dan weer 2 weken niet in staan) zijn masker om. Toen ik begon met de GB was de grasperiode er nog niet. De GB was hier dus onderdeel van een meer-sporen-beleid. De eerste pot is bijna leeg, dan las ik twee weken een stopweek in ga er dan weer mee door. Hij zit beter in zijn vel, heeft bv. ook geen last meer van zijn traanoog.
    Ga je het Merlot ook preventief geven?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten