Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Re: Foto contest: je paard als normal

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Normal vs Natural nav foto-topic

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Prima, jullie willen deze discussie niet aan.
    Is lezen zo moeilijk dan ? Iedereen hier gaat die discussie aan.
    Maar schrijft erbij dat 'ie er geen zin in heeft (jij en Amon danwel).

Maar vind jij het dan vreemd dat als deze discussie al tig x gevoerd is mensen het zat zijn die discussie te voeren.
    Hoe kan ik dat nou ruiken?
    En nogmaals; dat hoort nou eenmaal bij een openbaar forum. Als je er geen zin in hebt reageer dan niet!

Hoe vaak moet er geroepen worden dat normal geen persoonlijke aanval is.Moeten we soms bij iedere post waar dat woord in voor komt er onder gaan zetten?: disclaimere poster heeft met het woord "normal" geen zinds de bedoeling andere forum gebruikers persoonlijk aan tevallen.Kom nou het houd een keer op.En jah deze discussie is zinloos gebleken aangezien ie al meerdere malen gevoerd is en er iedere x een vrijwel zelfde discussie onstaat zonder zinnige uitkomst...Het is een nh forum en dan kan je die term verwachten.Wie de schoenpast trekt hem aan (goh hoevaak heb ik dat al niet geroepen lezen is lastig).Waarom trek jij hem dan aan als je je zelf er toch niet inherkent ?.
    Tsjongejonge Niek, wat maak jij je ongelooflijk kwaad zeg. Wie heeft het hier over schoenen passen en aantrekken? Jeetjemina.

Leg me normaal uit wat het verschil is tussen een normal en een niet-normal en je hoort me niet meer (want kennelijk voldoe ik niet aan de normal-eisen dus hoef ik het dan ook niet meer rot op te vatten).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Maar schrijft erbij dat 'ie er geen zin in heeft (jij en Amon danwel).
    Dat wij de discussie zinloos vinden en langzaam de zin in die discussie verliezen betekent niet dat ie niet gevoerd word.

Hoe kan ik dat nou ruiken?
    En nogmaals; dat hoort nou eenmaal bij een openbaar forum. Als je er geen zin in hebt reageer dan niet!
    Ruiken neeh.Lezen jah aangezien ik 2x de ]Tsjongejonge Niek, wat maak jij je ongelooflijk kwaad zeg. Wie heeft het hier over schoenen passen en aantrekken? Jeetjemina.[/quote] Ik word idd gigantisch pissig als dit soort domme posts en discussies zich voorblijven doen.Zeker als ik iedere keer post met inhoud en het enige wat daar op terug komt is dat wij de discussie niet voeren en moeten aangeven wat een normal is.Wat al 100x gedaan is.

Leg me normaal uit wat het verschil is tussen een normal en een niet-normal en je hoort me niet meer (want kennelijk voldoe ik niet aan de normal-eisen dus hoef ik het dan ook niet meer rot op te vatten).
    Lees even terug voordat je zoiets vraagt/post.Hier ga ik niet op in tot dat je alle andere post is goed door hebt gelezen.Als je daar nog niet enigezins de betekenis van het woord "normal" in terug kan vinden.Al dan niet een sluitende betekenis (die je niet zal vinden).Zal er vast nog wel iemand een poging doen het uit te leggen
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Aangemeld
    Jul 2005

Hoe zinloos allemaal.
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Jannepauli
    Guest

Zo, zo, jij weet wel de toon te zetten in dit topic Niek! Zou je niet eens een opfrissingscursus 'behoorlijk c.q. respectvol communiceren' gaan halen? (Volgens mij zit je dicht genoeg bij dat vuur.) Het feit dat je ergens 'pissig' over bent is toch geen excuus om iemand op deze manier toe te spreken? Ik denk dat niemand erop zit te wachten om te horen dat een post 'dom' is, eerst maar eens moet gaan lezen enzovoorts, netzomin als ik het gisteren op prijs stelde om als reaktie op een eerder gemaakte opmerking te horen dat iets 'onzin' is, tegeltjeswijsheid als 'wie de schoen past trekke hem aan', kinderachtig etc. van de eerste de beste, 17-jarige niet vak-bekwame amateurpsycholoog naar m'n hoofd te krijgen.

Het zou je niet moeten verbazen dat een dergelijke 'attitude' het communiceren aanzienlijk bemoeilijkt. Ik heb daar geen zin in en haak dus in zo'n discussie meteen af. Heel simpel: als je me belangstellend gevraagd zou hebben waarom ik het niet prettig vind om telkens het woord 'normal' met meestal een negatieve connotatie (zie je eigen definitie van het woord) tegen te komen, dan had ik dat wel willen uitleggen. Maar je vond het 'onzin' - okay, da's je goede recht maar op zo'n manier ga ik geen discussie aan.

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jannepauli
    Zo, zo, jij weet wel de toon te zetten in dit topic Niek! Zou je niet eens een opfrissingscursus 'behoorlijk c.q. respectvol communiceren' gaan halen? (Volgens mij zit je dicht genoeg bij dat vuur.) Het feit dat je ergens 'pissig' over bent is toch geen excuus om iemand op deze manier toe te spreken? Ik denk dat niemand erop zit te wachten om te horen dat een post 'dom' is, eerst maar eens moet gaan lezen enzovoorts, netzomin als ik het gisteren op prijs stelde om als reaktie op een eerder gemaakte opmerking te horen dat iets 'onzin' is, tegeltjeswijsheid als 'wie de schoen past trekke hem aan', kinderachtig etc. van de eerste de beste, 17-jarige niet vak-bekwame amateurpsycholoog naar m'n hoofd te krijgen.

Het zou je niet moeten verbazen dat een dergelijke 'attitude' het communiceren aanzienlijk bemoeilijkt. Ik heb daar geen zin in en haak dus in zo'n discussie meteen af. Heel simpel: als je me belangstellend gevraagd zou hebben waarom ik het niet prettig vind om telkens het woord 'normal' met meestal een negatieve connotatie (zie je eigen definitie van het woord) tegen te komen, dan had ik dat wel willen uitleggen. Maar je vond het 'onzin' - okay, da's je goede recht maar op zo'n manier ga ik geen discussie aan.
    Om in de trant van Niek te blijven (dan hoef ik verder niks uit te leggen): AMEN!
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dorien, ik denk dat je bedoelt dat ook een PNH-er soms te snel door de fases heen gaat, of de fases niet goed (bv te "hard") uitvoert? Als je dat bedoelt ben ik het met je eens. Met een normal bedoelen we gewoon die bonte verzameling van mensen die de zaken benaderen op de manier zoals Mafhaf een paar berichtjes terug omschrijft. Of ze nou doen aan westernrijden, dressuur, springen, mennen, recreatief of (semi-)professioneel óp, náást of ónder hun paard zitten, staan of liggen .

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Een parellier kan ook verschrikkelijk normal zijn. Als een parellier het programma volgt als een leuke hobby, en niet nadenkt over de stof en theorie die je passeert, ben je net zo normal. Je volgt blindelings en voert gedecideert je opdrachtjes uit het pakket uit en kijkt niet naar je paard. Zo was ik vooral in het begin ook, een parelliende normal.
    Later ben ik gelukkig wel wat meer gaan nadenken, maar ik weet zeker als ik over een tijd terug kijk naar oktober 2005, dan ik dan ook weer normalacties ontdek Savvy krijg je niet van de een op de andere dag...
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Als Niet-Ruiter (ben ik nu normaal of abnormaal ) blijf ik mij verbazen over de heftigheid van de manier van discussie voeren. Het lijkt wel alsof iedereen zich binnen zijn eigen stellingen aan het ingraven is.

Want dat is wat er nu aan het gebeuren is: in plaats van naar de overeenkomsten te kijken, worden de "verschillen" steeds scherper benadrukt, en het gezamenlijke wat iedereen eigenlijk heeft (met plezier en wederzijds respect met je paard omgaan) wordt steeds meer naar de achtergrond gedrongen.

@Niek: Je gebruikt heel vaak het spreekwoord: "Wie de schoen past, trekke hem aan". Het is zinloos om een zelfde spreekwoord telkens te blijven gebruiken als mensen slechts naar het "etiket" blijven kijken en niet naar de inhoud.

Wat je wilt zeggen, komt niet meer over. In z'n algemeenheid bekritiseer je uitsluitend degenen die niet respectvol met paarden omgaan. En dat staat voor jou los van de stijl van rijden. Ongeacht de "rij-school" (western, dressuur of wat dan ook) laat je juist degenen die (al dan niet terecht) van zichzelf van mening zijn dat zij wel respectvol met hun paard omgaan buiten de kritiek. Terecht, maar .......... ook dat komt niet meer over heb ik het gevoel.!

Het probleem schuilt 'em volgens mij in het feit, dat in de situatie dat mensen die op een, laten we zeggen volgens een "traditionele" manier paardrijden ("traditioneel" in de zin van: volgens de traditie van een bepaalde stijl van rijden) maar daarnaast op zoek zijn naar andere vormen van communicatie met hun paard (want daar draait het uiteindelijk om), zich persoonlijk (al dan niet te snel) in hun integriteit aangetast voelen. (Dat geldt overigens omgekeerd ook voor de fervente aanhangers van Natural Horsemanship!).

Het doet mij denken aan de felle strijd die binnen de medische wereld wordt gevoerd: het reguliere circuit versus de alternatieve (lees: holistische) geneeskunde. Al jarenlang wordt er een strijd gevoerd over de legitimiteit van elkaars visie. Als er toch ergens geen legitimatie strijd gevoerd zou moeten worden is het toch wel op een forum als deze.

Dan nog iets Niek: door aan de ene kant een spreekwoord te gebruiken vraag je in feite in bedekte termen aan degenen die niet respectvol met hun paard omgaan om kritisch naar zichzelf te kijken. Alleen zul je die mensen niet zo gauw op een forum als dit aantreffen.

Aan de andere kant: de algemene strekking, de generalisatie over juist die groep van mensen die zich niet respectvol jegens hun paard gedragen, (een generalisatie die, nogmaals, dus los staat van de stijl van rijden) gaat aan degenen die zich bewust of onbewust in hun integriteit aangevallen voelen, voorbij. En dat is jammer.

Iets dergelijk lijkt dus kennelijk, in z'n algemeenheid, ook op te gaan voor het gebruik van een term als "normal".

Ik denk, dat wil je überhaupt een discussie kunnen voeren, je eerst overeenstemming moet hebben bereikt over de kwalificatie, betekenis en/of definitie van een bepaald woord dat onderwerp van discussie is. En zolang er geen helderheid is, kom je in dit soort van schermutselingen terecht. Schermutselingen die gewoon geen bijdrage leveren aan waar het uiteindelijk om draait: een zo optimaal mogelijk communicatie tussen paard en ruiter.

Laten we zeggen dat het zogenaamde poldermodel binnen deze discussie op dit moment ver te zoeken is.

Of een alternatief term mbt "normal"in dit verband zou helpen weet ik overigens niet, zeker niet zolang er mensen zijn die het "etiket" belangrijker lijken te vinden dan waar het eigenlijk omgaat: op een respectvolle manier met je paard omgaan en communiceren.

Ik denk dat het, om verder escalatie te voorkomen, verstandiger zou zijn dat iedereen even een time-out neemt, en niet als door een horzel gestoken reageert. En dat geldt wat mij betreft voor alle "partijen".

Mijn voorstel aan de hoofdmoderator van dit forum zou zijn om tijdelijk een slot op deze definitiediscussie te zetten, en achter de schermen eens naar een formulering te gaan zoeken die in ieder geval recht doet aan alle deelnemers op dit forum. Ik wil daar best mijn steentej aan bij dragen.

Gerard
    Mijn levensmotto: "Today is the Future of Yesterday and the Past of Tomorrow, so why didn't we live in the Present Time, Here and Now?" (Eén van mijn stellingen in mijn afstudeerscriptie)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Goed plan Gerard, bedankt voor je zeer nuttige en zorgvuldig geformuleerde bijdrage.

Dit topic gaat idd op slot, zal een nieuwe openen om tot een definitie te komen die voor iedereen hier op het forum duidelijk is zonder dat mensen zich aangevallen voelen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten