Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Fietsen met paard

  1. #46
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Fietsen met paard

    Ik heb de 12ft nodig als ik het menpad over ga, dat pad ligt een stukje van het fietspad. Soms zou ik nog wel langer willen. Maar met gewoon fietsen zou korter prima zijn natuurlijk.
    Overigens heb ik mijn rechterhand dus eigenlijk nooit aan het stuur.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  2. #47
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Fietsen met paard

    Ik fiets (naast de 12 ft rope) ook regelmatig met mijn feathline. Lang indien nodig maar wel lekker dun zodat je het makkelijk kan vasthouden Maar dat moet natuurlijk ook wel kunnen voor je paard.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  3. #48
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:Fietsen met paard

    Waar loopt Sophie dan precies naast jou, Marjo? Met haar neus bij je hand, of nog verder naar voren?

    Hihi Amethist, dat is ook een manier om de perfecte fietsstick te krijgen!

  4. #49

    Re:Fietsen met paard

    Sophie loopt naast mijn stuur..
    Dit is een wandel foto, maar geeft een idee. Zo loopt ze de hele rit.

  5. #50

    Re:Fietsen met paard

    ik heb altijd mijn leadrope geheel in 1 hand en heb daar ook het zweepje bij, eigelijk alleen nodig voor het geval eagle te dicht bij mijn stuur komt.

    Ik heb 1 keer een niet zo slimme actie gehad, ik kad net een stuk galop gedaan naast de fiets en dan heb ik altijd het touw wat langer, vervolgens gingen we uitstappen en ik was zo nonchalant om het touw te lang te laten, en eagle liep een stukje achter mij, deed een stap opzij en toen kwam het touw onder mijn bagagedrager, meneer deed zijn hoofd op hoog en voor dat ik het wist werd de kont van mijn fiets in de luchtgeheven. Gevolg, zwaartekracht aan het werk en ik storte naar beneden, precies op het stuurkolom met mijn dijbeen. Ik op de grond, fiets op de grond en paard staat mij schaapachtig aan te kijken... "wat doe je nu ". Grote blauwe plek uiteindelijk. Mijn raad, houd je gedachten erbij, wordt niet nonchalant, ongelukje zit in een kleinhoekje

  6. #51

    Re:Fietsen met paard

    Een van de eerste keren kwam mijn zweep tussen mijn spaken, stond ineens heel snel stil.
    Oeps..

    ik heb overigens ook de lijn in mijn rechter hand, en zo dat als sophie remt of schrikt er ruimte is om uit te schuiven.
    Sophie werd na mate we meer gingen fietsen ook steeds dapperder

  7. #52
    Actief Forumlid wendyjj's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2012
    Leeftijd
    25
    Berichten
    217
    Dagboek Berichten
    11

    Re:Fietsen met paard

    Hier ook een fietser. Ben nog niet heel lang aan het fietsen met JJ en nu tijdelijk ook niet omdat hij kreupel is.. Maar omdat ik niet meet kan rijden en niet kan mennen is fietsen echt ideaal onbelast kilometers maken en lekker vetjes verbranden :P en het is natuurlijk ook heel leuk om te doen!

  8. #53

    Re:Fietsen met paard

    Fietsen is echt leuk, en lekker gemakkelijk, ik hou niet zo van zadels op natte paarden, dus op zo'n dag als vandaag gaan we fietsen.

    Wat leidtouw betreft: ik heb de mijne in mijn rechterhand (links als mijn paard links loopt), en dan een paar keer dubbel gevouwen. Als mijn paard dan onverwacht trekt/stil staat, dan kan ik één deel gemakkelijk loslaten, en heb ik de rest nog in mijn hand. Zo heb ik zelf net iets meer tijd om te reageren. Het stuur heb ik dan voornamelijk in mijn linkerhand.

    Ik gebruik het zweepje om zijn rechterachterbeen te activeren, zodat hij daar niet mee gaat slepen. Ik kriebel er dan wat mee rechts van zijn kont. Verder hebben we het niet nodig. Alleen als Pyco in een snelle bui is (met stortregen), dan blijft het zweepje in mijn fietstas omdat hij er dan wel eens overdreven op kan reageren.

    Omver lopen ontmoedig ik met het einde van mijn halstertouw, gelukkig heeft Pyco over het algemeen al veel respect voor mijn ruimte.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  9. #54

    Re: Fietsen met paard

    Ik fiets al tijdje niet meer, omdat sophie het erf gewoon niet af wil.
    Dat is meestal als zij zich niet lekker voelt. Dat is geaccepteerd.

    Planning staat om het voor volgende week weer te proberen een mini rondje.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •